رهایی و خداحافظی با انزال زودرس / درمان خانگی و قطعی زود انزالی شدید

خداحافظی با زود انزالی,زود انزالی چیست و چگونه درمان میشود,pdf درمان زود انزالی,کانال تلگرام درمان زود انزالی,درمان زود انزالی با 5 راز شگفت انگیز,بهترین راه درمان زود انزالی,روش های درمان زود انزالی,درمان گیاهی انزال زودرس,راه های درمان انزال زودرس,دیر ارضا شدن,درمان قطعی زود انزالی,درمان زود انزالی با خمیر دندان,چرا اب شوهرم زود میاد

مشکل انزال زودرس، برای بسیاری از مردان، یک کابوس آزاردهنده است. گفته می شود که تقریبا از هر سه مرد، یکی دچار انزال زودرس است. انزال زودرس می‌تواند ضمن ایجاد مشکلات زیاد در روابط زناشویی، تبعات اجتماعی و خانوادگی شدیدی نیز داشته باشد. متاسفانه کم نیستند بیمارانی که به پیشنهاد دوستان و اطرافیان برای درمان این مشکل از مواد مخدر استفاده می‌کنند و رفته‌ رفته دچار اعتیاد می‌شوند؛ حتّی گاهی مشکل انزال زودرس سبب اختلال جدّی در روابط زن و شوهر شده به جدایی می‌انجامد.

رهایی و خداحافظی با انزال زودرس / درمان زود انزالی از نظر کارشناس طب سنتی

جوانان زیادی را دیده ام که حتّی قبل از ازدواج، نگران آن هستند که آیا در آزمون رابطه زناشویی با همسر آینده خود، سربلند بیرون خواهند آمد یا یک مرد ناتوان لقب خواهند گرفت. مشکلات عدیده در روش زندگی روزمرّه ما که باعث تشدید این معضل می شوند از سویی و تمرکز تبلیغات مراکز گوناگون علمی و غیرعلمی بر درمان های بسیار سودآور این بیماری، از سوی دیگر، باعث شده است که نگرانی از بابت این اتّفاق خدشه زننده به مردانگی یک مرد! در بین بسیاری از رجال جامعه عمومیت پیدا کند.

امّا آیا به راستی درمان انزال زودرس این قدر سخت و حتّی ناممکن است؟ در این مقاله نسبتاً مفصّل می خواهیم به شما این اطمینان را بدهیم که در فضایی خارج از هیاهوی تبلیغاتی موجود، می توانید با تدبیر مناسب، به درمان این مشکل بپردازید و تجربه یک لذّت زناشویی حلال و مورد رضای پروردگار را پشتوانه زندگی خانوادگی گرم خود سازید.

تعریف پزشکی انزال زودرس

در مورد انزال زودرس،تا کنون تعریف واحدی که مورد پذیرش همه مجامع علمی باشد ارائه نشده است. پایه بسیاری از تعاریف، مبتنی بر فاصله زمانی شروع دخول تا هنگام انزال است:

«انزال زودرس، انزالی است که در کمتر از دو دقیقه و بدون کنترل شخص و در بیش از ۹۰ درصد روابط زناشویی اتفاق بیفتد و این در صورتی است که فرد، نزدیکی مرتب و منظمی داشته باشد. به این معنی که اگر توالی روابط زناشویی کم، مثلا در ماه یک بار یا حتی کمتر از آن باشد، نمی‌توان در مورد این که فرد دارای انزال زودرس هست یا نه، قضاوت دقیقی کرد.»

این تعریف در فرهنگ ها، کشورها و افراد مختلف می تواند متفاوت باشد و از 30 ثانیه تا 4 دقیقه را در بر بگیرد.

دو اشکال اساسی بر این گونه تعاریف از انزال زودرس وارد است:

۱- در این تعریف، مفهوم ارضای روحی مرد به هنگام رابطه جنسی نادیده انگاشته می شود. درواقع، پرسش اساسی این است که اگر مردی، معیار فوق(دو یا سه دقیقه مدّت زمان انزال) را کسب کند؛ لزوماً لذّت کافی و مناسب را هم از رابطه زناشویی خود خواهد برد؟ آیا صِرف رسیدن به انزال و تجربه یک لذّت جسمی چند ثانیه ای می تواند معیار دقیقی برای موفّقیت او باشد؟ به عبارت دیگر پس از خروج منی و فروکش کردن تحریکات جنسی جسمی، مرد به لحاظ روحی هم احساس آرامش و رضایت کافی دارد یا خیر؟

۲- اشکال بسیار مهمّ دیگری که به این گونه تعاریف وارد است آن است که نه تنها مساله ارضای روحی زن، بلکه حتّی ارضای جسمی او نیز در این تعریف مغفول می ماند. اگر فرض کنیم که مردی موفّق شود در زمان هایی طولانی تر از زمان های فوق هم رابطه زناشویی خود را ادامه دهد؛ آیا ضرورتاً موفّق به رساندن زن به نقطه اوج لذّت جسمی و روحی(ارگاسم یا انزال زنانه) خواهد شد؟

یادم می آید که بیماری داشتم که مدّت انزال وی ۴۰ دقیقه بود؛ امّا نهایتاً و پس از پایان رابطه جنسی، همسر وی هنوز به ارگاسم نرسیده بود. این مرد، طبق تعریف فوق یک «ابرمرد» است؛ امّا از نظر همسرش یک مرد کاملاً ناتوان و ناموفّق در رابطه زناشویی.

فرض معکوس نیز قابل تصوّر است؛ اگر مردی در زمان هایی کمتر از زمان های استاندارد، موفّق به ارضای مناسب خود و همسرش شود دچار انزال زودرس هست یا خیر؟

تعریف عملی و کاربردی انزال زودرس

اشکالات فوق سبب می شود که به فکر آن باشیم که تعریفی عملی و کاربردی از این مساله ارائه دهیم. این تعریف دو مبنای اصلی دارد:

۱- ارضای جسمی طرفین: رابطه جنسی مطلوب رابطه ای است که در طیّ آن، هم زن و هم مرد، با برخورداری از یک سطح لذّت مناسب و مطلوب جسمی، به مرحله انزال برسند.

۲- ارضای روحی طرفین: رابطه جنسی مطلوب رابطه ای است که طرفین پس از انزال، علاوه بر احساس آرامش و لذّت جسمی، احساس آرامش، ارضاء و کفایت روحی را نیز به طور کامل داشته باشند. طبیعتاً این بُعد از تعریف از سویی بر کیفیت بُعد اوّل موثّر است؛ یعنی هر قدر رضایت روحی در طول رابطه بیشتر باشد، لذّت جسمی و به خصوص لذّت انتهایی زمان انزال، از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود و از سوی دیگر، در این بُعد از تعریف است که مساله طولانی بودن زمان رابطه زناشویی، اهمّیت پیدا می کند؛ چرا که در این حالت، طول کشیدن رابطه زناشویی(هم مرحله ملاعبه و هم مرحله دخول) یعنی طول کشیدن زمان لذّت زناشویی جسمی و روحی و بنابراین اگر رابطه به نحو مطلوبی برقرار شود، هر قدر زمان آن طولانی تر، بهتر.

چند مثال:

۱- زمان انزال مرد ۴ دقیقه است و همسرش نیز در همین مدّت به ارگاسم می رسد: مشکلی وجود ندارد.

۲- زمان انزال مرد ۶ دقیقه است ولی همسرش به ارگاسم نمی رسد: مشکل وجود دارد.

۳- زمان انزال مرد ۱۵ دقیقه است ولی لذّت کافی را نمی برد: مشکل وجود دارد ولی نه مشکل انزال زودرس بلکه باید دلایل لذّت نبردن او را پیدا کرد.

۴- زمان انزال مرد ۲۰ دقیقه است و لذّت کافی هم می برد ولی همسرش به ارگاسم نمی رسد: مشکل وجود دارد و به احتمال زیاد ناشی از مشکلات روحی یا جسمی زن است که البته این مشکلات می توانند ریشه در نوع رابطه او با همسرش داشته باشند.

۵- زمان انزال مرد یک دقیقه است و همسرش نیز در همین زمان کوتاه به ارگاسم می رسد: به لحاظ تئوری شاید قابل پذیرش باشد ولی به لحاظ کیفی بهتر است تلاش نمود تا این زمان طولانی تر شود.

نکته: منظور ما از زمان انزال در این مقاله، زمان شروع دخول تا انزال است و زمان ملاعبه در آن لحاظ نمی شود.

با این اوصاف، می توانیم بگوییم مردی دچار انزال زودرس نیست که بتواند حدّاقل معیارها را در ارضای روحی و جسمی خود و همسرش تامین کند و طبیعتاً این تعریف، هم تعریفی کیفی است(کیفیت ملاعبه و دخول) و هم تعریفی کمّی(مدّت زمان ملاعبه و دخول) و در عین حال تعریفی است کاملاً شخصی که در مورد هر زوجی متفاوت از دیگران است و حتّی مثلاً در صورت جدایی طرفین و ازدواج مجدّد، در رابطه های جدید زناشویی، بر اساس وضعیت روحی و جسمی همسر جدید، تعاریف جدیدی از انزال زودرس به وجود می آید.

نکته مهم: از آن جا که با وضعیت جسمی و روحی مردان در این روزها، مردانی که در هر نزدیکی بتوانند همسر خود را ارضاء کنند زیاد نیستند؛ لذا و درعمل قائل به آن هستم که اگر ۴۰-۳۰ درصد نزدیکی های زوجین نیز منجر به ارضای مناسب زن شود می توان نمره قبولی به مرد داد اگرچه با وضعیت مطلوب فاصله دارد. به نظر می رسد اکثر زنان نیز اگر چنین وضعیتی داشته باشند رضایت نسبی و قابل قبولی از رابطه زناشویی خود خواهند داشت. البتّه در تعاریف علمی، این عدد ۵۰ درصد ذکر می شود.

بهترین راه درمان زود انزالی,روش های درمان زود انزالی

تعریف روانشناختی انزال زودرس

تعاریف جدید انزال زودرس، نظر فوق را تایید می کنند. از نظر علم روانشناسی، انزالی که بر خلاف میل شخص و بدون کنترل او انجام می گیرد را انزال زودرس می گویند که بر طبق آن، فرد از زمان انزال و(یا) کیفیت رابطه زناشویی، ناراضی است؛ این نارضایتی می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد؛ به این معنا که اگر همسر فرد نیز از زمان انزال ناراضی باشد؛ این تعریف مصداق خواهد داشت.

تذکّر: آن چه گفته شد حدّوسط و موارد قابل قبول تعاریف انزال زودرس هستند وگرنه چنان که گفتیم  تا کنون هیچ گونه تعریف جامع و مانعی از این مشکل ارائه نشده است. لذا اگر در منابع دیگر با تعاریف متفاوتی مواجه شدید؛ چندان تعجّب نکنید.

حالا اگر با توجّه به مسائل فوق الذّکر احساس می کنید که دچار انزال زودرس هستید، ادامه مقاله را به دقّت مطالعه کنید.

قبل از شروع درمان:

مرحوم دکتر عبدالله احمدیه، حدود 60 سال قبل در کتاب ارزشمند « راز درمان» نکات ارزشمندی درباره این مشکل نگاشته اند که خلاصه بحث درمانی این مقاله را شامل می شود:

«  كمتر روزيست كه شاكى از اين بيمارى نداشته باشيم. چون به دقت علت آن را جويا شويم پى مى ‏بريم كه جلق و شهوترانى زياد در جوانى سبب خستگى و ضعف اعصاب تناسلى مى ‏گردد. بعدها در نتيجه مسموميت از يبوست و اختلال گوارش، ناسالم بودن هواى تنفسى، هياهو و جنجال شهرى، رقابت‏هاى كسبى و تجارى، كارهاى يكنواخت ادارى، عدم موفقيت در امور زندگى و برخى ناخوشى ‏هاى پنهانى چون نوبه مخفى، ديابت، سوء مزاج ارثى و نظاير آن موجب خسته ‏تر شدن اين اعصاب خسته مى ‏گردند. بسيارى از بيماران سرخود و يا به دستور افراد ناوارد به امر طبابت و يا با اتكاء به آگهى ‏هاى تجارى به خريد دارو و درمان خويش مى ‏پردازند. بديهى است كه اين كار درستى نيست.

لازمست به پزشك و متخصص فن مراجعه كنند تا علت و سبب بيمارى تشخيص داده شده سپس ترتيب درمان آن داده شود.»

امّا نکات اصلی قبل از شروع درمان:

۱- مهم ترین لازمه درمان انزال زودرس از سوی مرد، داشتن اعتماد به نفس کافی، اطمینان از حصول نتایج مطلوب درمانی – که معمولاً دیر و زود دارند؛ امّا سوخت و سوز ندارند – و عدم عجله و شتاب برای درمان است. بسیاری از مردان، موفّق به درمان این مشکل نمی شوند؛ چون باور کرده اند که درمان نمی شوند؛ به همین دلیل به طور مکرّر، روش های مختلف درمانی را امتحان و عوض می کنند و توصیه های علمی و غیرعلمی همگان را به امید یافتن روزنه نجاتی به کار می بندند و این، یعنی افتادن در دور باطلی که با افزایش اضطراب فرد، عملاً مشکل او را تشدید خواهد کرد. لذا توصیه اوّل ما به این مردان این است که عجله نکنید و مطمئن باشید که درمان خواهید شد.

۲- برای حصول اعتماد به نفس کافی در مرد، همکاری و بردباری همسر، یک ضرورت مسلّم است. خوشبختانه بسیاری از زنان ایرانی، با صبوری، این مشکل همسر خود را تحمّل می کنند؛ امّا ما توصیه بالاتری به این بانوان گرانقدر داریم و آن هم این که به طور فعّال در برنامه درمانی همسر خود مشارکت کنید؛ گویی این مساله، مشکل مشترک هر دو نفر است. همواره او را به ادامه درمان تشویق کنید و کوچک ترین پیشرفت او را مهم و جدّی تلقّی کنید و در صورت شکست در هر مرحله درمانی، زمینه روحی مناسب لازم برای شروع درمان های بعدی او را فراهم کنید.

۳- چنانکه گفتیم متاسّفانه مساله انزال زودرس، این روزها، تبدیل به عرصه ای برای تاخت و تاز مراکز به ظاهر علمی برای تامین اهداف اقتصادی شده است؛ لذا توصیه اکید می کنیم که سعی کنید به دور از فضای تبلیغاتی و از طریق منابع معتبر علمی و رسمی، نسبت به درمان خود اقدام کنید.

۴- یک نکته مهم این است که نگرانی بابت این مشکل تا قبل از ازدواج، نمی تواند یک نگرانی علمی باشد؛ متاسّفانه بسیاری از مردان، قبل از ازدواج و بر اساس وقایعی که به هنگام رفتارهای غیر طبیعی جنسی(استمناء، رابطه با همجنس، رابطه های نامشروع با زنان و به ویژه زنان خیابانی، ارضاء خود به خودی به هنگام تماشای صحنه های محرّک جنسی و …) و یا اتّفاقات طبیعی جنسی(ارضاء در خواب یا احتلام) اتّفاق می افتد، در این مورد دچار قضاوت ناصحیح می شوند و به همین جهت درگیر مسایل روحی و پیگیری های بی حاصل درمانی می شوند.

امّا چنانکه در تعریف عملی انزال زودرس گفتیم این مساله، تعریفی کاملاً شخصی دارد و تا هنگام برقراری یک رابطه زناشویی صحیح با همسر آینده، در محیطی آرام و طبیعی، نمی توان قضاوت دقیقی در مورد آن داشت. لذا توصیه همه ما به این آقایان محترم آن است که ضمن رعایت مسایل اخلاقی، طبّی و تغذیه ای، از استرس بیهوده در این مورد اجتناب کنند و قبل از شروع بازی، خود را از پیش بازنده فرض نکنند.

۵- شاید نیاز به تذکّر نداشته باشد که بسیاری از مردان، بیش از آن که مشکل انزال زودرس داشته باشند، عجله برای رسیدن به آخر کار دارند. درواقع بسیاری از زنان ارضاء نمی شوند چون همسرانشان با بی سلیقگی، لذّت عظیم بازی و ملاعبه قبل از دخول را به طمع رسیدن به لذّت زودگذر نزدیکی از دست می دهند. متاسّفانه و علیرغم توصیه های بلیغ و مکرّر در مکرّر روایات شریف و نیز متون قدیمی طبّی ایرانی، اکثر ما این روحیه را داریم که از مسیر مسافرت خود لذّتی نمی بریم و عجله داریم که زودتر به مقصد برسیم؛ غافل از این که حرکت در مسیر رسیدن، خودش جزء مهمّی از مسافرت است و باید از آن به اندازه کافی لذّت برد.

به عبارت واضح تر، بسیاری از ما مردان ایرانی به همان دلیلی که باعث می شود در جادّه ها پایمان را تا انتها روی پدال گاز فشار دهیم تا زودتر به انتهای راه برسیم؛ نمی توانیم همسرانمان را هم از لذّت یک زناشویی حلال بهره مند کنیم. توصیه همیشگی من به بیماران خود این است که در رابطه زناشویی، به تنها چیزی که نباید فکر کنند، مساله دخول است؛ بلکه از ابتدا باید بنا بر لذّت بردن از هم آغوشی، هم بستری، مصاحبت و معاشرت با همسر باشد؛ خواه ناخواه دخول نیز در انتها واقع خواهد شد.

توجّه کنید که دخول باید وقتی اتّفاق بیفتد که زن و مرد احساس می کنند که علیرغم به کار بستن تمام توان خود در معاشقه، باز هم حرف های عاشقانه ناگفته ای دارند که بیان آنها نیاز به برقراری رابطه نزدیکتری دارد که همان مقاربت و دخول است. باور کنید که اگر همّت زوجین(و به ویژه مردان) به هنگام همبستری، آن باشد که بیشترین محبّت و لذّت را به شریک خود برسانند، هم به این هدف نایل خواهند شد و هم خود، از رابطه زناشویی، بیشترین لذّت را خواهند برد.

6- نکته نهایی این که انزال زودرس چیزی است و زیاده خواهی مرد برای افزایش مدّت مقاربت، چیز دیگری. بسیاری از مردان، مشکل واقعی زودانزالی ندارند و همسرشان نیز از رابطه زناشویی فیمابین رضایت دارد امّا تحت تأثیر تبلیغات و نفس تنوّع طلب، آلتشان را کوچک می انگارند، زمان انزالشان را کوتاه فرض می کنند، زیبایی همسرشان را ناکافی می بینند و ….

طبیعتا این گونه مردان!! بیش از درمان طبّی نیاز به علاج روحی و مشاوره روان شناسانه دارند و تفکیک بیماران واقعی جسمی از دسته اخیر به عهده پزشک مجرّب است.

خداحافظی با زود انزالی

عوامل تاثیرگزار

۱- مشکلات روحی و استرس ها به خصوص انواع اضطراب، از اصلی ترین علل انزال زودرس هستند. معمولاً دو شکل اصلی از تاثیر استرس بر انزال زودرس دیده می شود. یکی انزال زودرس در شب های اوّل ازدواج است که معمولاً در فرهنگ های سنّتی و بر اثر ناآشنایی زوجین به مسایل زناشویی یا تحت تاثیر رسوم این دوران ایجاد می شود. ادامه این مساله تا حدود ۶ ماه بعد از شروع روابط جنسی هم طبیعی در نظر گرفته می شود و نیاز به اقدام خاصی ندارد؛ چراکه این مشکل معمولاً پس از مدّتی که زن و مرد، آرامش و ثبات کافی در زندگی را به دست می آورند حل می شود.

امّا شکل غالب این مساله در زوج های جوانی دیده می شود که در ابتدای ازدواج، لذّت و بهره کافی از رابطه زناشویی می برند امّا پس از مدّتی و با ورود مرد به مشکلات واقعی زندگی و درگیری دایم او با مسایل اقتصادی و مانند آنها، او دچار مشکل انزال زودرس می شود؛ در حالی که قبلاً دچار چنین مساله ای نبوده است. این زوج ها معمولاً هر موقع پولدارترند! یا به مسافرت می روند، رابطه زناشویی بهتری را هم تجربه می کنند.

بنابراین فراموش نکنید که درمان استرس و اضطراب از ارکان اصلی حلّ این مشکل(و گاهی تنها درمان مورد نیاز)است.

– افسردگی نیز از مشکلات اصلی موثّر بر این مشکل است.

– احساس گناه در حین انجام رابطه جنسی نیز عامل موثّر دیگری است که در بعضی مردانی که در فرهنگ های به شدّت سنّتی رشد کرده اند یا برداشت های نادرست دینی از رابطه زناشویی دارند بیشتر دیده می شود که البتّه این مشکل، این روزها کمتر به چشم می خورد.

– گاهی مشکلات عاطفی بین زن و شوهر هم به ‌صورت انزال زودرس خودنمایی می‌کنند و درواقع، مرد دچار مشکل انزال زودرس نیست و با رفع مشکل عاطفی، روابط زناشویی نیز به وضع مطلوب سابق برمی گردد.

* چند نسخه ساده:

اگر دچار مشکلات گفته شده هستید می توانید از دستورات ساده ذیل که اثرات واضح آرام بخشی و نشاط آوری دارند استفاده کنید:

دم کرده گل گاوزبان و سنبل طیب: یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان و یک قاشق مربّاخوری سنبل طیب و یک عدد لیموعمانی(یا دو عدد عنّاب) را با یک و نیم لیوان آب، ۲۰ دقیقه روی شعله کم جوشانده صاف کرده با عسل شیرین و میل کنید. این کار را روزی ۲-۱ بار تا رفع کامل علایم افسردگی انجام دهید.

– عرق بیدمشک و بهارنارنج را به نسبت مساوی با هم مخلوط و روزی ۳-۲ استکان میل کنید.

– یک عدد سیب متوسّط– که بهتر است سیب سرخ باشد – یا سه چهار عدد سیب گلاب را با پوست رنده کنید و دو قاشق غذاخوری گلاب، دو قاشق غذاخوری عرق بیدمشک، یک قاشق مربّاخوری عسل و یک قاشق چایخوری تخم ریحان یا تخم شربتی یا تخم بالنگو را به آن اضافه کنید و پس از لعاب انداختن دانه ها، میل کنید. این فالوده خوش طعم، علاوه بر اثر آرامبخشی فوق العاده، در درمان کم خونی نیز بسیار موثّر است.

– از دم کرده یا جوشانده یا عرقیات این گیاهان نیز می توانید استفاده کنید: بابونه، بادرنجبویه، اسطوخدّوس، بهارنارنج، به لیمو و ….

اگر با مصرف این داروها احساس می کنید دچار گرمی شده اید می توانید داروهایی مثل پوست بید، تخم گشنیز و طباشیر را به عنوان آرام بخش های خنک به رژیم دارویی خود اضافه کنید.

مصرف گلاب هم اثر آرام بخشی فوق العاده ای دارد. روزی ۲-۱ بار و هر بار نصف استکان گلاب را به آرامی میل کنید یا آن را مخلوط با سایر عرقیات استفاده کنید. از گلاب در غذاها هم استفاده کنید. استفاده از اسانس گل سرخ کاشان – یعنی تنها عطر واقعاً ایرانی – هم اثر نشاط آوری فوق العاده ای خواهد داشت.

دستورات فوق، تنها چند دستور ساده و قابل اجرا برای عموم بوده و طبیعتاً با مراجعه به پزشک یا عطّار با تجربه می توانید دستورات کاملتر و مطابق با طبع و مزاج خود دریافت کنید.

۲- متاسّفانه و علیرغم تاکیدات دینی و اطبّاء قدیم ما، بسیاری از مجامع علمی داخلی هم تلاش می کنند تا «استمناء» را یک رفتار جنسی طبیعی تلقّی کنند. چون قصد آن را داریم که در مقاله ای مفصّل به این مقوله بپردازیم فقط به این نکته بسنده می کنیم که بدون هیچ تردید، یکی از علل انزال زودرس، عادت به استمناء در نوجوانی و جوانی است.

۳- یکی از مهمترین قوانین طبّ اسلامی آن است که «معده، خانه همه دردهاست». مساله انزال زودرس هم از این قاعده مستثنی نیست. شاید مهمترین دلیل شیوع بسیار زیاد این مشکل در این دوره و زمانه هم عادات غلط تغذیه ای ماست که ازجمله آنها عبارتند از:

– غلبه مصرف غذاهای سردی بخش در زندگی روزمرّه(انواع لبنیات؛ گوشت مرغ، ماهی و گاو؛ انواع نوشابه ها و سس ها؛ برنج؛ ماکارونی و …).

– کاهش مصرف غذاهای گیاهی و افزایش مصرف غذاهای حیوانی.

– شیوع مصرف انواع غذاهای مصنوعی و آماده.

– پرخوری، بدخوری و سایر عادات غلط تغذیه ای.

۴- بسیاری از رفتارهای رایج در زندگی روزمرّه باعث سستی کمر می شوند و انزال زودرس را به دنبال دارند؛ ازجمله:

– پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی یا استفاده از خواب افزارهایی با این خصوصیات.

– عدم عادت به بستن کمر به ویژه در فصول سرد.

– مصرف الکل، سیگار و ….

– استفاده از وسایل سرمایشی مصنوعی مثل کولر.

– عدم استفاده از وسایل گرمایشی طبیعی مثل کرسی.

– وضعیت نامناسب بدنی در طول روز به ویژه عادت به نشستن روی صندلی.

* چند توصیه عمومی مناسب برای کاهش مشکلات تغذیه ای:

1)  اگرگرسنه نیستید با بی‌میلی غذا نخورید.

2)  قبل از سیر شدن دست از خوردن بکشید. به‌خاطر داشته باشید منشاء اکثر بیماری‌ها پرخوری است.

3)  غذا را خوب بجوید (هر لقمه 30 بار). غذای جویده نشده در معده خوب هضم نمی شود و خون خوبی نیز تولید نخواهد کرد.

4)  بین غذا و تا دو ساعت بعد از غذا، آب و مایعات دیگر نخورید. مصرف آب بین غذا سبب کاهش حرارت معده و موجب اختلال در هضم می‌گردد.

5)  از خوردن چند نوع غذا در یک وعده خودداری‌ کنید.

6)  با تمرکز غذا خورده و از گوش دادن به موسیقی و نگاه کردن به تلویزیون موقع غذا خوردن اجتناب کنید.

7)  ابتدا و انتهای غذایتان میزان کمی نمک میل کنید.

8)  زمان مصرف غذا و خواب خود را منظم کنید.

9)  از نگه داشتن ادرار و مدفوع خود اجتناب کنید.

10) به اندازه کافی فعالیت بدنی و به مقدار مناسب هم استراحت کنید.

11) از مصرف قند و شکر زیاد، چای، شیرینی‌های قنادی، غذاهای فریزشده، غذاهای زودپز شده، سوسیس، کالباس، پیتزا، سس، ربّ گوجه، تنقلات مصنوعی (شکلات، چیپس، پفک، بیسکوئیت و …) خودداری کنید.

۵- هر چیزی که بدن انسان را ضعیف می کند، کمر او را نیز سست می کند. علاوه بر تغذیه نامناسب، مواردی مثل مصرف بی رویّه انواع داروهای شیمیایی(و به ویژه آنتی بیوتیک ها)، عدم فعّالیت مناسب بدنی، تزریق انواع واکسن ها، مصرف انواع مکمّل های طبّی و غیرطبّی، ابتلای مکرّر به بیماری های عفونی و غیرعفونی – که معمولاً در زمینه همین ضعف بدنی به وجود می آیند – ، نامنظّمی های برنامه زندگی به ویژه نامنظّمی های خواب، استرس، آلودگی آب و هوا و … همگی باعث آن می شوند که ما نسبت به نیاکان خود بدنی ضعیف تر و کمری سست تر داشته باشیم.

۶- انزال زودرس یک زمینه قوی ارثی هم دارد که البته در طبّ قدیم بر اساس مزاج تعریف می شود؛ به این معنا که کسانی که مزاجی سرد و رطوبتی دارند، به احتمال بیشتری دچار این مشکل می شوند؛ به همین ترتیب، فصول سرد و رطوبتی، مناطقی با آب و هوایی این چنین و مصرف غذاهایی با این خصوصیات هم می توانند باعث بروز یا تشدید این مشکل شوند.

۷- بسیاری از مردان که طبع گرمی هم دارند دچار این مشکل هستند. این مسأله از دو وجه قابل طرح است:

وجه نخست این که باید توجّه داشته باشیم که علاوه بر مزاج کلّی انسان، هر قسمت از بدن او نیز می تواند مزاجی داشته باشد که ممکن است طبیعی( یعنی منطبق بر وضعیت کلّی بدن) یا غیر طبیعی باشد، برای مثال همان طور که یک فرد گرم مزاج ممکن است دچار یک بیماری روماتیسمی ناشی از بروز سردی در یک مفصل خود شود، به همین ترتیب ممکن است دچار غلبه سردی و رطوبت در کمر خود شود و در نتیجه مبتلا به انزال زودرس باشد.

وجه دیگر این است که باید حواسمان جمع باشد که بر خلاف تصوّر رایج در بین عموم، انزال زودرس لزوما مساوی با طبع سرد نیست بلکه انزال زودرس خیلی از مواقع به دلیل گرمی زیاد مزاج فرد است که باعث می شود منی او داغ و دارای تیزی و حدّت شود و این امر تمایل بدن و دستگاه تناسلی را به دفع سریع تر منی درپی دارد.

۸- هر اتّفاقی در ناحیه کمر می تواند باعث بروز یا تشدید مشکل شود. بنابراین انواع ضربه ها و فشارهای وارده به کمر، مشکلات مربوط به مهره ها و دیسک های بین مهره ای، جرّاحی ها، وضعیت های بد فیزیکی یا ورزش های نامناسب، می توانند باعث سستی کمر شوند.

۹- بنابر منطق طبّ سنّتی و اسلامی، تمام بدن و به ویژه اعضای رئیسه(قلب، مغز و کبد) و به طور خاص کلیه ها در عملکرد جنسی موثّرند ولذا هر اختلالی در عملکرد آنها می تواند باعث بروز مشکل در رفتار مطلوب جنسی شود؛ به همین جهت هم هست که مثلا می بینیم که بسیاری از کسانی که برای باز کردن عروق کرونری قلب خود، اقدام به جرّاحی باز قلب می کنند، دچار مشکل در روابط زناشویی می شوند. بنابراین درمان صحیح مساله انزال زودرس بدون توجّه به این مشکلات، عملا ناممکن است.

۱۰- فاصله زیاد بین روابط جنسی می تواند یک دلیل انزال زودرس باشد چراکه وقتی که احساسات جنسی متراکم می شوند، کنترل آنها سخت و منجر به انزال زودرس می شود. البتّه چنان که در ادامه مقاله خواهیم گفت، ما به افراط در رابطه جنسی به عنوان یک راه حلّ درمانی اعتقادی نداریم.

۱۱- عواملی نظیر تداخلات دارویی در هنگام درمان بعضی بیماری ها و مشکلات هورمونی نیز از جمله عواملی هستند که می توانند منجر به انزال زودرس شوند که تشخیص و درمان آنها نیاز به مراجعات پزشکی دارد. مثلا افرادی که از پرکاری تیرویید رنج می‌برند، ممکن است دچار انزال زودرس شوند.

۱۲- عفونت یا التهاب پروستات که در اصطلاح به آن پروستاتیت ‌گفته می شود، یکی از دلایل انزال زودرس در بعضی مردان است که ممکن است حتّی پزشکان در تشخیص آن دچار مشکل شوند. این بیماری با بزرگ شدن پروستات که کم‌کم در سنین بعد از ۵۰ سالگی شروع می‌شود، متفاوت است. این افراد هر قدر هم تحت درمان‌های مرسوم انزال زودرس قرار گیرند، تا زمانی که پروستاتیت آنها درمان نشود، بهبود پیدا نخواهند کرد.

۱۳- گاهی مرد دچار مشکلات جنسی دیگری غیر از انزال زودرس است ولی تصوّر خود او این است که مشکل زودانزالی دارد؛ مثلا مرد دارای اختلال در نعوظ به شکل عدم توانایی در تداوم آن است و برای اینکه این عدم توانایی در سفت نگهداشتن آلت، مشکل‌ساز یا آشکار نشود، خودش وقوع انزال را عمدا تسهیل می‌کند. در این موارد باید به ریشه مشکل پرداخت و آن را برطرف کرد.

  درمان زود انزالی با تغذیه / چه غذاهای برای زود انزالی مفیده؟

درمان زود انزالی

نکات کاربردی درمان زودانزالی

۱- قبل از هر چیز یبوست خود را درمان کنید.

۲- اگر کمر قوی و محکم می خواهید سعی کنید مصرف غذاهای سردی بخش را محدود کنید.

۳- هر قدر که می توانید از غذاهای مصنوعی و غذاهایی که در کارخانه ها تولید می شوند فاصله بگیرید.

۴- نسبت به تبلیغات وسیع رسانه ها در مورد ضرورت مصرف زیاد لبنیات و گوشت سفید بی اعتنا باشید. گوشت اصلی مصرفی خود را گوشت گوسفند قرار دهید.

۵- مصرف خوراکی های گرم به ویژه عسل، خرما، مویز، انواع مغزهای خام، ارده، شیره، کنجد خام، سیر، هل، دارچین، زنجبیل، زعفران، و … را افزایش دهید.

۶- سعی کنید در تابستان و زمستان کمر خود را ببندید. در فصل سرما بهتر است این کار را با یک شال پشمی انجام دهید.

۷- تقویت عضلات کف لگن از بهترین راه ها برای درمان زودانزالی است. شرح کامل این تمرینات در مقاله «تمرینات کیگل؛ برون رفت از مشکل انزال زودرس» در همین بخش پایگاه آمده است.

۸- اقدامات فیزیکی: اساس این اقدامات بر آن است که میزان تحریک جنسی مرد از طریق کم کردن میزان تحریک پوستی آلت به طرق مختلف کاهش یابد. اشکال اساسی این اقدامات آن است که با لذّت جنسی طرفین و به ویژه مرد تداخل دارند؛ امّا در عین حال – و حدّاقل برای کوتاه مدّت – اقداماتی موثّر هستند:

۱-۸- استفاده از کاندوم: راحت ترین و شایع ترین راه برای کم کردن شدّت مشکل است. بسیاری از مردان که مشکلشان چندان شدید نیست با همین کار ساده به نتیجه می رسند؛ حتّی عده ای ترجیح می دهند برای طولانی ترشدن زمان رسیدن به ارگاسم از دو کاندوم بر روی هم استفاده کنند.

* استفاده از کاندوم های تاخیری: اگر این کاندوم ها از انواع مرغوب باشند نتایج نسبتا خوبی دارند؛ ولی عملاً تعداد انواع نامرغوب بیشتر از انواع مرغوب است.

۲-۸- استفاده از موادّ بی حس کننده مانند انواع اسپری ها و ژل ها: در حال حاضر تبلیغات گسترده‌ای در مورد بعضی کرم‌ها و اسپری‌ها می‌شود که ترکیب اکثر آنها ماده‌ای بی‌حس‌کننده به نام گزیلوکایین یا لیدوکایین است. امّا باید توجّ داشت که استفاده از این کرم‌ها و اسپری‌ها می توانند مشکلات ذیل را در پی داشته باشند:

الف- رفته‌ رفته برای بیمار عادت می‌آورند به نحوی که باید به طور دایم از آنها استفاده کند.

ب- میزان لذّت جنسی در مرد (و در صورت عدم استفاده از کاندوم، در همسر او نیز) کاهش می‌یابد.

ج- به تدریج آثار درمانی آنها کاهش می یابد و بیمار باید مقادیر استفاده شده را زیاد کند که کاری است خطرناک؛ چراکه مواد بی‌حس‌کننده از راه پوست و مخاط به راحتی جذب خون می‌شوند و مصرف مقادیر بیش از حد آنها خطر مسمومیت دارویی در مرد (و در صورت عدم استفاده از کاندوم، در همسر او را نیز) به همراه دارد.

د- استفاده از کرم‌ها و اسپری‌ها که گاهی نیز توسط مراکز غیرمجاز تولید می‌شوند(به ویژه موارد تقلّبی که از کشورهای عربی وارد بازار دارویی کشور شده است)، احتمال عفونت‌های دستگاه تناسلی به‌ویژه در خانم‌ها را زیاد می‌کند.

هـ – احتمال بروز حسّاسیت پوستی برای زوجین وجود دارد.

و- احتمال بروز اختلالات نعوظ با استفاده ازاین داروها وجود دارد.

بنابراین ما استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم با این حال اگر خواستید توصیه ما را جدّی نگیرید، توجّه داشته باشید که:

– این مواد بهتر است به همراه کاندوم استفاده شوند؛ چرا که در غیر این صورت، به هنگام نزدیکی، واژن زن نیز بی حس خواهد شد و در نتیجه، یکی از اهداف اصلی یعنی رسیدن زن به ارگاسم به خوبی برآورده نخواهد شد. اگر به هر دلیل مایل به این کار نبودید؛ پس از استفاده ازاین داروها و قبل از نزدیکی، آلت را با آب و صابون بشویید.

– این روش، تنها و تنها برای استفاده کوتاه مدّت توصیه می شود و عادت به استفاده از آن ممکن است فرد را دچار عوارض متعدّد فوق الذّکر نماید.

– این داروها باید بلافاصله قبل از نزدیکی مورد استفاده قرار گیرند. بهترین محل برای استفاده از این داروها، ناحیه زیر کلاهک آلت است.

– مردها، در صورت استفاده از مواد بی حسی باید به وضعیت همسر خود نیز توجه داشته باشند. بعضی آقایان پس از استفاده از این داروها و سرخوش از این که به این زودی ها دچار انزال نمی شوند؛ نزدیکی را به مدّت طولانی ادامه داده باعث آسیب مخاط واژن و احساس درد و ناراحتی در همسر خود می شوند.

– اسپری های بیحس کننده به دلیل درصد بالاتر دارو و احتمال ایجاد حالت تکرّر ادرار بعد از مصرف زیاد، مورد توصیه نیستند و بهتر است از داروهایی مانند ژل لیدوکایین ۲% یا کرم پریلوکایین%۵/۲ استفاده شود.

۹- روش ماستر و جانسون: این روش شامل یادگیری، تشخیص و کنترل احساسات و رفتارهایی است که منجر می شود فرد به اوج لذّت جنسی برسد و انزال صورت گیرد. این روش نیاز به اراده و تمرین زیادی دارد اما از جمله موثرترین روشهای درمانی است که تاکنون برای درمان انزال زودرس ارایه شده است. در این روش، مرد  هر بار که به نزدیکی نقطه اوج لذت جنسی و انزال می رسد، رابطه را متوقف و بعد از چند دقیقه که میزان تحریک جنسی فروکش کرد، دوباره اقدام به نزدیکی می کند.

بعد از چند بار تکرار این فرآیند(که معمولا سه بار توصیه می شود)، مرد خود را رها می کند تا انزال به صورت طبیعی انجام شود. در فواصل بین این کار باید ملاعبه مرد و زن(البته بدون تحریک مستقیم ناحیه تناسلی مرد) ادامه پیدا کند تا به ویژه زن، اصطلاحا سرد نشود. بعد از چند هفته تا چند ماه تمرین، کم کم مرد به مرحله ای می رسد که کنترل رابطه جنسی برایش شرطی می شود و می تواند با کنترل خود، زمان رابطه زناشویی را افزایش دهد و همسر خود را ارضاء کند.

البته گفته می شود که برای انجام مطلوب این روش، باید زن در هنگام رابطه زناشویی روی مرد قرار بگیرد که به نظر من این کار ضرورتی ندارد و حتّی بهتر است که نزدیکی به روش معمول صورت بپذیرد و مرد، خود، کنترل کار را به عهده بگیرد تا به تدریج تسلّط بیشتری بر خودش پیدا کند.

یک روش دیگر آن است که در ابتدا از روش ۴ به ۱ شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده به ۹ به ۱ برسانید؛ یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود می توانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را به تدریج افزایش داده؛ در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یک بار توقف(۹ به ۱) برسانید.

10- روش فشار: در این روش، هنگامی که مرد به نزدیک لحظه انزال رسید، با انگشت های نشانه و شست، حلقه ای به دور سر آلت درست می کند و محکم آنرا می فشارد تا وقتی که فشار جنسی فروکش کند. سپس مجددا مراحل بالا را برای سه بار(و در بعضی منابع تا پنج بار) تکرار کرده دفعه سوم اجازه انزال می دهد. با تکرار این کار ۱ تا ۲ مرتبه در هفته، کنترل جنسی مرد بالا می رود و زمان نزدیکی افزایش پیدا می کند.

ابداع این تکنیک نیز به نام ماستر و جانسون ثبت شده است امّا از قدیم در بین عامّه ایرانی ها شهرت داشته است به این ترتیب که به صورت طنز به کسانی که از این مشکل رنج می بردند توصیه می شد که مقداری آب سرد یا یخ را در کنار بستر خود قرار داده و با نزدیک شدن به زمان انزال، با استفاده از آن، آلت خود را سرد و تحریک جنسی را کم کنند.

نسخه هایی به شیوه طبّ سنّتی

در مورد درمان انزال زودرس به شیوه طبّ سنّتی باید دو نکته مهم را در نظر داشت:

۱- چنان که گفته شد، این تصوّر عمومی که انزال زودرس همیشه ناشی از سردی است و با گرمی خوردن بهتر می شود تصوّر درستی نیست. انزال زودرس در بیماران مختلف، علل متفاوتی دارد و بالطّبع درمان های گوناگونی را می طلبد. بدیهی است که در این موارد باید پزشک حاذق در زمینه طبّ سنّتی، مشکل بیمار را تشخیص دهد و دارو را بر اساس آن مشکل تجویز کند. به این ترتیب ممکن است در بسیاری از افراد با تجویز خنکی ها، سوء مزاج فرد برطرف شود و مشکل انزال زودرس او بهبود پیدا کند.

این روش دقیق درمانی، روشی تخصّصی است که تبیین آن از عهده این مقاله خارج است و در مورد هر شخص، تنها بر اساس شرح حال و معاینه دقیق و توسّط پزشک باتجربه، قابل انجام است. لذا ما هم چاره ای نداریم جز آنکه به ذکر درمان های ساده و قابل اجرا اکتفا کنیم. اساس این درمان ها هم بر اساس همین فرض است که شایع ترین دلیل انزال زودرس در بین مردان امروزی:

1- سردی عمومی مزاج و سردی و رطوبت دستگاه تناسلی و کمر در این ناحیه؛

2- عوارض ناشی از استرس و افزایش سودا در بدن؛

است. به همین جهت، درمان های ذکر شده هم با این هدف طرّاحی شده اند که سردی کمر را از بین برده تجمّع بلغم در این ناحیه و نیز کلّ بدن را کاهش دهند.

۲- نکته مهم در مورد درمان های ذکر شده آن است که اینها تنها چند نمونه از درمان های متعدّد موجود در منابع طبّ سنّتی هستند که چون برای عموم افراد قابل اجرا هستند؛ در این مقاله ذکر شده اند لذا با مراجعه به منابع معتبر یا افراد باتجربه، می توانید نسخه های گوناگون دیگری نیز پیدا کنید.

نکته: بنابر همان منطق فوق الذّکر، در طول دوره درمان، بیمار بهتر است از مصرف غذاهای با طبع سرد خودداری کند.(ماست به ویژه ماست ترش، گوشت گاو و گوساله و ماهی و مرغ، ترشی ها به ویژه سرکه، میوه های ترش و کال و ….)

الف- داروهای خوراکی:

داروهای زیادی هستند که در صورت مصرف خوراکی می توانند در درمان این مشکل موثّر باشند؛ برای نمونه:

* داروهای گرم: کندر، اسفند، زنیان، سیاهدانه، دارچین، بابونه، میخک، بسباسه(جوز بوا)، شقاقل، مصطکی، سورنجان و ….

* داروهای خنک: گشنیز، مورد، بلوط، شقایق، گلنار، پوست و گل انار و ….

شما می توانید با توجّه به وضعیت مزاجی خود(و ترجیحا با مشورت یک فرد باتجربه) و نیز امکانات مالی و منطقه ای، یک یا چند تا از این داروها را انتخاب و به هر شکل که مایل هستید مصرف کنید. برای نمونه به چند مورد ساده اشاره می کنیم:

۱- کندر: شاید معروف ترین داروی مورد استفاده در طبّ سنّتی برای انزال زودرس باشد و البته تأثیر آن نیز جای شک و شبهه ندارد. طبع کندر گرم و خشک است و طبیعتا استفاده طولانی آن در افراد گرم مزاج باید با مشورت فرد مجرّب صورت بگیرد.

روش های مصرف:

1- روزی یک نخود کندر را – ترجیحا صبح ناشتا- آهسته بجوید تا شیره آن کاملاً کشیده شود. بعد از ۴ تا ۵ دقیقه، باقیمانده کندر که مانند آدامس شده است را دور بیاندازید. این بهترین روش مصرف کندر است؛ امّا اگر به دلیل مزّه تلخ کندر، تمایل به این روش ندارید؛ می توانید از روش های زیر هم بهره بگیرید. این روش ها اگر چه کمی از اثر کندر می کاهند؛ اما روشهایی قابل قبول هستند:

2- کندر را آسیاب و با عسل مخلوط کنید و روزی ۲-۱ قاشق چایخوری میل کنید. به این ترکیب می توانید مقداری زنجبیل هم اضافه کنید.

3- روزی ۲-۱ نخود کندر را قورت بدهید.

4- کندر را آسیاب کرده در کپسول ریخته روزی ۲-۱ کپسول میل کنید.

5- یک نخود کندر را شب در نصف استکان آب جوش حل کرده صبح ناشتا میل کنید.

مصرف کندر را بهتر است چند ماهی ادامه داد.

– یک نسخه ترکیبی ساده با کندر: کندر و سیاهدانه هر کدام ۲ قسمت و مصطکی یک قسمت را با هم آسیاب کرده با عسل معجون ساخته روزی ۳ قاشق چایخوری میل کنید.

۲- اسفند: اسفند هم طبع گرم و خشکی دارد. هر شب یک قاشق چایخوری اسفند را با مقداری آب گرم میل کنید؛ به این ترتیب که یک قاشق چایخوری اسفند را در یک استکان آب گرم ریخته میل کنید؛ مقداری هم آب در دهان خود بگردانید تا اسفندهای باقیمانده در فضای دهان نیز بلعیده شوند. این نسخه ساده در صورت استمرار به ویژه برای افراد سردمزاج اثرات خوبی دارد.

– یک نسخه ترکیبی ساده با اسفند: ۲۵ گرم اسفند را با ۱۰ گرم کندر و ۵ گرم میخک آسیاب کرده با عسل معجون ساخته هر شب یک قاشق مربّاخوری از آن را میل نمایید.

۳- سیاهدانه: طبع سیاهدانه هم گرم و خشک است. 3۰۰ گرم سیاهدانه را آسیاب کرده بلافاصله با یک کیلوگرم عسل مخلوط و روزی سه قاشق چایخوری میل کنید. این ترکیب، در صورت ادامه مصرف، علاوه بر کم کردن مشکل انزال زودرس، تاثیر به سزایی در باز کردن عروق کرونری قلب، کنترل فشار خون، درمان سنگ های کلیوی و صفراوی و … دارد.

افراد گرم مزاجی که تمایل به مصرف طولانی سیاهدانه دارند می توانند به مدّت 24 ساعت آن را با مقداری سرکه انگور خانگی- به نحوی که سرکه روی سیاهدانه را بگیرد- خیسانده سپس خشک و آسیاب و با عسل مخلوط کنند.

۴- بلوط: طبع بلوط سرد و خشک است. کسانی که در غرب کشور زندگی می کنند با روش استفاده از بلوط کاملا آشنا هستند. یک راه ساده آن است که آن را آسیاب کرده بو داده با عسل مخلوط و میل کنید. راه بهتر آن است که جفت بلوط(یعنی پوست نازک قهوه ای رنگی که بین پوست اصلی و هسته بلوط قرار دارد) را آسیاب کرده؛ با عسل معجون ساخته و میل کنید.

۵- سورنجان و دارچین را به نسبت مساوی مخلوط و با عسل معجون درست کرده روزی ۳-۲ قاشق چایخوری میل کنید. البتّه این نسخه را به علّت داشتن سورنجان، بهتر است کسانی به کار ببرند که بنیه بدنی قوی تری دارند.

چند نسخه ترکیبی

* ۵۰ گرم زنیان، ۱۰ گرم مصطکی، ۱۰ گرم کبابه چینی، ۱۰ گرم فوفل، ۱۰ گرم میخک، ۱۰ گرم جوز بوا و ۱۰ گرم ثعلب را با هم آسیاب کرده با عسل معجون ساخته شبی یک قاشق مربّاخوری میل کنید.

* ۲۰ گرم زنیان، ۲۰ گرم رازیانه، ۲۰ گرم زیره سیاه، ۱۰ گرم پوست هلیله زرد، ۱۰گرم هلیله سیاه، ۱۰ گرم پوست هلیله کابلی، ۱۰ گرم آمله مقشّر(آمله پوست کنده)، ۳۵ گرم بلوط، ۳۵ گرم گلنار، ۳۵ گرم سیاهدانه، ۳۵ گرم کندر و ۳۵ گرم گشنیز خشک را مخلوط و آسیاب نموده با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کرده صبح و شب یک قاشق مربّاخوری میل شود.

* دارچين 5 گرم‏، هل 5 گرم‏، شقاقل 15 گرم‏، تخم زردك 30 گرم‏، زنجبيل 5 گرم‏، ميخك 5 گرم‏، دار فلفل 5 گرم‏ و تخم شاهى 30 گرم‏، همه را نرم كوبيده با عسل مخلوط و صبح و ظهر و شب يك قاشق مرباخورى ميل نمايند.

*  تخم شاهى 30 گرم‏، سياه‏دانه 40 گرم‏، كندر 15 گرم‏ و بلوط 15 گرم‏ همه را نرم كوبيده با عسل مخلوط و صبح و ظهر و شب يك قاشق مرباخورى ميل نمايند.

* اسطوخدوس 50 گرم‏، پونه 30 گرم و گلنار( یا گل انار یا پوست انار) 20 گرم‏  همه را نرم كوبيده با عسل مخلوط و صبح و ظهر و شب يك قاشق مرباخورى ميل نمايند.

* اسفند 25 گرم، كندر 10 گرم و ميخك 5 گرم همه را نرم كوبيده همه را نرم كوبيده با عسل مخلوط و صبح و ظهر و شب يك قاشق مرباخورى ميل نمايند.

* زنجبيل 10 گرم‏، زعفران نیم مثقال، عسل 250 گرم‏، شكر 100 گرم‏، داروها را نرم كوبيده به عسل و شكر اضافه كرده روزى سه قاشق مرباخورى ميل نمايند.

* تخم شاهى و تخم زردك را به مقدار مساوی نرم كوبيده صبح، ظهر و شب يك قاشق غذاخورى صرف شود.

* مورد، بلوط، تخم كرفس و خولنجان را به مقدار مساوی پودر كرده و با پنج برابر مجموع داروها عسل مخلوط كرده روزى سه قاشق مرباخورى ميل نمايند.

ب- اقدامات موضعی

۱- ماساژ کمر با روغن های گرم: یکی از بهترین راه ها برای تقویت کمر است. برای این کار هر شب قبل از خواب، گودی کمر را با روغن هایی مثل روغن زیتون تصفیه نشده، کنجد، سیاهدانه، نارگیل، هسته قیسی، بادام تلخ و … ماساژ دهید تا روغن، کاملاً به خورد پوست برود. بهتر است برای اثربخشی بیشتر، یک پلاستیک فریزر روی ناحیه ماساژ قرار دهید. اضافه کردن کمی فلفل سیاه، دارچین یا زنجبیل به روغن ها؛ اثربخشی آنها را بسیار زیاد می کند. سعی کنید با حوصله تا چند ماه این کار را ادامه دهید و پس از آن هم تا آخر عمر، هفته ای یکی دو بار – به ویژه در فصول سرد – آن را پیگیری کنید.

۲- ضمادها: به ذکر چند نمونه ساده اکتفا می کنیم:

الف- یکی از بهترین ضمادها، ضماد قرص کمر است. یک جفت قرص کمر نر و مادّه را روی شعله کم گاز قرار دهید تا بترکند. مغز کرم رنگ آنها را خارج کرده با یک قاشق چایخوری آرد نخودخام و نصف قاشق چایخوری مورد آسیاب کنید. شب، قبل از خواب این پودر را با زرده تخم مرغ خانگی خمیر کرده روی گودی کمر خود ضماد کنید، روی آن یک پلاستیک فریزر کشیده کمر خود را ببندید. این روش را حدّاقل یک ماه ادامه دهید. برای سهولت بیشتر می توانید از پودر قرص کمر که در بعضی عطّاری ها موجود است استفاده کنید. یعنی پودر قرص کمر یک قسمت، آرد نخودخام یک قسمت و مورد نیم قسمت را با هم مخلوط کنید. این ضماد علاوه بر انزال زودرس، در درمان شب ادراری کودکان و برای تقویت کمر زنان تازه زا نیز مفید است.

ب- اوشق(وشاء): این دارو را از عطّاری تهیه و آسیاب کنید و مثل ضماد قبلی با زرده تخم مرغ خانگی شبها روی گودی کمر ضماد کنید.

ج- کندر، اوشق(وشاء)، پوست هلیله زرد، بلوط و مغز قرص کمر را به مقدار مساوی مخلوط و آسیاب کرده با زرده تخم مرغ خانگی خمیر کرده روی پارچه آب ندیده (که اگر کرباس باشد بهتر است) مالیده روی کمر بسته تا ۳ روز باز نکنید. این کار کمی سخت است؛ امّا تاثیر خوبی دارد. می توانید این کار را ماهی ۲-۱ بار تکرار کنید.

۳- بادکش: بادکش پایین کمر، در طولانی مدّت می تواند تا اندازه ای باعث بهبود مشکل انزال زودرس شود.

درمان های غلط

۱- داروهای شیمیایی: تکلیف این پایگاه با داروهای شیمیایی از قبل روشن است امّا محض تذکّر چند نکته را یادآوری می کنیم:

الف – داروهای ضدّافسردگی: گاهی در درمان انزال زودرس از داروهای ضد افسردگی مانند کلومی پرامین، فلوکستین و غیره استفاده می شود. عوارض متعدّد اثبات شده این داروها، ضرورت مصرف دایمی، عدم اثربخشی مناسب در درصد نسبتا زیادی از مصرف کنندگان، ماهیت اعتیاد آور و شرطی کننده آنها و اثرات منفی بر میل جنسی در مصرف درازمدّت باعث می شود که توصیه اکید کنیم که هرگز به سراغ این داروها نروید.

ب- ترامادول: به علّت این که ترامادول بدون هیچ تردیدی خاصیت اعتیادآوری دارد؛ استفاده ازآن را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.

ج- داروهای ضدّ صرع: در حالی که خود بیماران صرعی دنبال راه حلّی برای خلاص شدن از این داروها هستند، استفاده از آنها برای درمان انزال زودرس، درآمدن از چاله و افتادن به چاه است.

د- ویاگرا(سیلدنافیل): این داروی پرعارضه و داروهای مشابه مانند یوهیمبین، برای درمان اختلالات نعوظ طرّاحی شده اند و استفاده از آنها در درمان انزال زودرس کاری غیر علمی و بی فایده است.

هـ – آرام بخش ها: این داروها با کم کردن اضطراب می توانند زمان انزال را کمی افزایش دهند امّا علاوه بر عوارض متعدّد، اشکال مهمّ دیگری دارند و آن هم کم شدن تدریجی اثر آنهاست.

۲- خود ارضایی مرد قبل از رابطه زناشویی: نمی دانم که در مورد غلط بودن این کار ضرورتی دارد که توضیح بدهم یا خیر ولی چون بنای ما اقناع خوانندگان گرامی است به طور خلاصه می گویم:

–  خودارضایی به عنوان راه ساده و سهل الوصول ارضای جنسی، به تدریج می تواند مرد را از برقراری رابطه صحیح زناشویی منصرف کند تا آنجا که کم کم تمایل به برقراری رابطه جنسی با همسر خود را به طور کامل از دست بدهد.

– ارضای ساده و سهل الوصول، مقدّمه عادت و اعتیاد به خودارضایی است چنان که در بسیاری از افراد شاهد آن هستیم. این عادت و اعتیاد، خود باعث تشدید مشکل انزال زودرس می شود.

– این درست که با انجام خودارضایی، بلافاصله قبل از نزدیکی، به علّت کم شدن شهوت مرد، زمان انزال او طولانی می شود امّا میزان لذّت او از رابطه زناشویی هم کم می شود و این از سویی هدف اصلی یعنی برقراری رابطه مطلوب زناشویی را تحت الشّعاع قرار می دهد؛ از سوی دیگر لذّت جنسی زن را نیز ناخودآگاه کم می کند و از همه مهم تر چنان که گفتیم مرد را به سمت لذّت بیشتر و آسانتر یعنی خودارضایی سوق می دهد.

– تقریبا هر زنی از انجام این عمل توسّط همسر خود نگران و ناراحت می شود و ادمه این روند، تاثیر بسیار منفی بر روابط زوجین می گذارد.

این چند نکته را برای کسانی گفتم که علم را بیشتر از دین قبول دارند وگرنه تکلیف افراد مذهبی با این توصیه جاهلانه معلوم است.

۳- تعدّد مقاربت: اگر تعداد نزدیکی های مرد و زن(هم در هر بار همبستری و هم در طول زمان) زیاد شود، مشکل انزال زودرس تخفیف پیدا می کند. این مساله به یک دلیل ساده اتّفاق می افتد و آن هم کم شدن شهوت مرد در اثر انزال های مکرّر است و این یعنی کم شدن میزان لذّت زناشویی و حتّی ایجاد دلزدگی و عدم تمایل روانی تدریجی مرد(و حتّی گاهی زن) به این رابطه. علاوه بر آن، ضعف تدریجی بدنی ناشی از ادامه این روش، در طولانی مدّت، عملا انزال زودرس را تشدید خواهد کرد.

۴- عوض کردن جای مرد و زن: گفته می شود که برای درمان انزال زودرس بهتر است مرد به پشت خوابیده زن در بالا قرار گرفته و کنترل رابطه زناشویی با زن باشد. بنابر توصیه های اسلامی و اطبّای قدیم، بهترین حالت زناشویی، روش معمول یعنی قرار گرفتن مرد در بالا و فاعل بودن اوست که بحث علمی در مورد آن مقاله ای جداگانه را می طلبد. بنابراین فاعل بودن زن در رابطه زناشویی مورد تایید ما نیست.

نهایتا این که تنها چند بار و برای این که برای مرد و زن مشخّص شود که مدّت زمان دقیق ارضای زن چه قدر است می توان پذیرفت که زن در بالا قرار گیرد و اختیار ادامه رابطه زناشویی تا رسیدن به ارگاسم با او باشد. در این حالت، مرد که احتمالا قبل از زن به انزال می رسد باید درد و ناراحتی نزدیکی پس از انزال را تحمّل کند تا همسر وی نیز به ارگاسم برسد. در مواردی که مشکل مرد، شدید و میل جنسی زن، قوی است؛ تا طی شدن مراحل درمانی در مرد و برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات روانی یا اخلاقی برای زن هم می توان از این روش استفاده کرد.

نکته مهم در این روش آن است که چون علی العموم، مرد، قبل از زن ارضا می شود و به همین دلیل آلت وی سست می شود؛ استفاده از کاندوم فایده ای نخواهد داشت و می تواند منجر به ریختن منی به داخل واژن و بارداری شود؛ لذا توصیه آن است که در این حال از سایر روش های جلوگیری از بارداری استفاده شود.

۵- آمیزش دهانی: گفته می شود که « سکس دهانی قبل از مقاربت می تواند کمک زیادی به آرام شدن آلت مردانه در هنگام نزدیکی کند و به درمان زود انزالی کمک کند.» حقیقتش را بخواهید هرچه فکرکردم نتوانستم یک دلیل موجّه برای درست بودن این ادّعا پیدا کنم. دو نکته مهم در مورد این شیوه قابل ذکر است:

– انجام این عمل برای بسیاری از بانوان ایرانی خوشایند نیست. اگرچه این اکراه، مبنای شرعی ندارد ولی به هر حال باید به خواسته های همسر در این رابطه احترام گذاشته شود.

– خود این عمل در بسیاری ازمردانی که دچار زودانزالی هستند؛ می تواند باعث وقوع انزال شود.

۶- تریاک و انزال زودرس: متاسّفانه درصد بسیاری از معتادان به تریاک و شیره را در کشور ما کسانی تشکیل می دهند که برای اوّلین بار و به توصیه اطرافیان برای حلّ مشکل انزال زودرس نسبت به این کار اقدام کرده و گرفتار آن شده اند. در این مورد دقّت داشته باشید:

۱- شروع مصرف تریاک تقریباً همیشه اعتیاد به آن را به دنبال خواهد داشت؛ لذا به هیچ وجه فکر نکنید که شما با بقیه فرق دارید و پس از چند بار استفاده، آن را کنار خواهید گذاشت.

۲- در این که مصرف تریاک باعث بهبودی قابل توجّه مشکل انزال زودرس می شود شکّی نیست. علّت این امر از دیدگاه طبّ قدیم، ایجاد غلظت و جمود در مایع منی است. از منظر طبّ جدید، اثر تریاک برمدّت انزال، عمدتا به سه دلیل است:

الف- ایجاد آرامش روحی به دنبال حالت خماری و کم شدن استرس.

ب- کم کردن قدرت تمرکز که باعث کاهش ورودی محرّک های جنسی به مغز خواهد شد.

ج- کم کردن حس لامسه آلت.

امّا عوارض اعتیاد به تریاک بسیار بزرگتر و پردردسرتر از مشکل انزال زودرس است. در طولانی مدّت، تریاک می تواند با کاهش میل جنسی، عملاً نتایج اوّلیه حاصل شده را نیز تحت الشّعاع قرار دهد.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر برای درمان زود انزالی هستید میتوانید مطلب درمان زود انزالی در مردان و زنان متاهل را نیز بخوانید.

نکته آخر: چرا درمان انزال زودرس این قدر مهم است؟

عدم درمان انزال زودرس در طولانی مدّت می تواند منجر به عوارض گوناگون روحی و جسمی، هم در زن و هم در مرد شود تا آنجا که مطابق بعضی آمارها تا 75 درصد از عوامل اختلاف های خانوادگی ریشه در این موضوع دارد. در مرد، کاهش اعتماد به نفس و بروز ناهنجاری های رفتاری در سطح خانواده و اجتماع مورد انتظار است. امّا در زن، عوامل نامطلوب تری می تواند به وجود آید؛ که به طور خلاصه عبارتند از:

۱- احساس سرخوردگی و تنفّر از رابطه زناشویی.

۲- احساس عدم علاقه به همسر.

۳- پرخاشگری و ناهنجاری های رفتاری با اعضای خانواده.

۴- افزایش وزن غیرقابل توجیه.

۵- افزایش ترشّحات و عفونت های واژینال.

۶- بروز نامنظّمی های قاعدگی، کیست های تخمدانی و ….

۷- بروز بیماری های جسمی غیرقابل توجیه.

۸- کاهش پایدار میل جنسی که حتّی در صورت درمان مشکل همسر هم به سادگی قابل درمان نیست.

۹- ایجاد زمینه انحرافات اخلاقی در زنانی که میل جنسی قدرتمندی دارند.

 

منبع: shiateb.com

  درمان زود انزالی با ورزش / درمان زود انزالی با ورزش کگل

پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

5/5 - (12 امتیاز)

6 نظرات

  1. سلام
    ضمن تشکر از ارائه مطالب مفید
    آیا جهت درمان زود انزالی بهتر است به پزشک متخصص مجاری ادراری مراجعه کرد یا روانشناس؟
    آیا امکان دارد مراکز معتبر در این زمینه را معرفی کنید؟
    ضمناً بطور متوسط با چند جلسه مراجعه به مراکز درمانی میتوان به نتیجه مطلوب دست یافت؟
    تشکر از راهنمایی شما

    • پشتیبان

      سلام
      افرادی بخاطر طبع و شرایط بدن این مورد را دارند افرادی هم بخاطر مسایل فکری
      ابتدا باید مشخص شود موضوع جسمی است یا روحی روانی و یا هر دو.
      وضعیت و تاریخچه بطور کامل بررسی شود. اینکه قبلا رفتار نادرست داشتند یا خیر. اینکه مشکل از اول بوده و یا بعدا پیش آمده و …
      ببینند وضعیت مزاج چطور هست و طبعشان سرد است یا گرم. اگر طبع سرد هست پیشنهادم این هست به متخصص طب سنتی مجرب مراجعه کنند (نه هر کسی که ادعای طب سنتی دارد). اگر دارای مشکل قبلی و زمینه ای و بیماری نباشند در موارد متعدد با تغییر و اصلاح سبک زندگی و تغذیه و بدون دارو میتوان مشکل را برطرف کرد.
      خیلی از موارد دخیل هستند و باید بررسی شوند پس زمان خاصی رو نمیشه داد.
      در کل هم باید توصیه های رفتاری و غذایی را جدی گرفت و انجام داد حتی بعد از درمان.
      مشاوران و مراکز سکسولوژی و سکستراپی یا کلینیک سلامت جنسی هم زیاد هستند.

  2. ممنون بخاطر توضیحاتتون

  3. باسلام و خداقوت
    افسردگی و اضطراب دارم دارو مصرف میکنم ک مشکل نعوظ و زود انزالی دارم کدام روش را پیشنهاد میکنید ممنون

    • پشتیبان

      با سلام و تشکر
      دارو را روانپزشک تجویز کردند؟ تا چه زمانی باید بخورید؟
      بهترین روشها اصلاح فکر و سبک زندگی و انجام دادن تمریناتی که ذکر شده و خوردن مواد غذایی مناسب با طبع بدن شما هست.
      پزشک متخصص طب سنتی باتجربه براساس طبع شما میتوانید توصیه های غذایی داشته باشد و با داروهای گیاهی کمک بزرگی بکند.
      همچنین برای آرامش میتواند دمنوش ها و عرقیجات گیاهی طبیعی را تجویز کند.
      ابتدا باید مشخص بشه مشکل روحی و روانی و حسی هست یا جسمی و یا هر دو . وقتی علت مشخص بشه میتوان درمان را انجام داد.
      بهتره به متخصصین این مورد مراجعه کنید تا ریشه این مورد را بررسی کنند٬ و همینطور به پزشک متخصص طب سنتی تا با اصلاح تغذیه و سبک زندگی کمک بزرگی در این زمینه به شما کنند.
      همچنین تکنیکهای جسمی و روحی و ورزشی در نت موجود هست که با انجام دادن آنها وضعیت خیلی بهتر خواهد شد.

  4. علی نقدی

    بسیار عالی بود ممنون از سایت خوبتون …انشالله همیشه در پناه خداوند موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *