خودارضایی باعث سرطان عفونت نازایی عقیم شدن کوتاهی قد میشود؟

خود ارضايي باعث عفونت ميشود, ايا خودارضايي باعث سرطان ميشود, ايا خودارضايي باعث كوتاهي قد ميشود ,ايا خودارضايي باعث نازایی میشود, آيا خود ارضايي باعث عقيم شدن ميشود,خودارضایی سرطان عفونت نازایی عقیم

خودارضایی معمولا با دست ها و یا وسایل دیگر انجام می شود. افراد مذکر بیشتر از طریق دیدن هرزه نگاری ها و پورنوگرافی به این فعالیت می پردازند. در زنان این عمل می تواند علاوه بر دست ها با ابزار مختلف یا فشار آب نیز انجام شود.

خودارضایی باعث سرطان عفونت نازایی عقیم شدن کوتاهی قد میشود؟

چه زمانی خودارضایی مشکل ساز است؟

همانطور که گفته شد در میان انسان ها و حیوانات این عمل رایج است، همچنین خودارضایی کودکان نیز دیده می شود. با این حال تکرار این عمل می تواند بیماری و مشکلاتی را برای فرد ایجاد نماید که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1. عدم توانایی فرد در کنترل خودارضایی (استمناء)
2. ایجاد مشغله فکری زیاد
3. باعث کاهش و اختلال در عملکرد جنسی فرد شود مانند زود انزالی، دیر انزالی، بی میلی جنسی و…

خودارضایی در مردان

خود ارضایی مردان معمولا در سنین ۱۲ تا ۱۵ سالگی اتفاق می افتد. در پسران جوان معمولا به هنگام دوره بلوغ و با کشف ارتباطات جنسی شروع می شود. در گذشته مرز بین فهم و عدم فهم از رابطه جنسی برای پسران با تجربه ارتباط جنسی اتفاق می افتاد. اما امروزه با گسترش اینترنت و هرزه نگاری مردان بدون تجربه رابطه جنسی فهم کاملی از روابط خواهند داشت. معمولا پسران بیشتر از دختران به خودارضایی پرداخته و ساعات بیشتری را برای انجام این عمل صرف می کنند.

برای پسرها علاوه بر اضطراب و فشارهای روانی کشف مدل های روابط جنسی نیز می تواند دلیلی برای خودارضایی باشد. آن ها برای شناخت بهتر روابط جنسی نیز به دنبال کسب اطلاعات به طرق مختلف بوده و باعث انجام این عمل در آن ها می شود.

خودارضایی در دختران

خود ارضایی زنان کمی تفاوت دارد. آن ها ممکن است در سنین بسیار پایین متوجه شوند که می توانند با تحریک کردن کلیتوریس به لذت برسند. اما این لذت برای آن ها گنگ است. دختران در سنین پایین با روش های مختلفی مثل استفاده از فشار آب و یا فشار آوردن به کلیتوریس و دیگر قسمت های آلت زنانه توسط اجسام مختلف، به این لذت دست می یابند.

کمتر گزارش شده که آن ها به دنبال هرزه نگاری (به اندازه مردان) باشند. خودارضایی برای دختران بیشتر راهی برای تجربه کردن عواطف آن هاست. آن ها در سنین جوانی عشق و میل جنسی را به صورت یک موضوع کلی و درهم دیده و بیشتر با پروراندن این عواطف و تخیلات سعی در ارضای جسمی و بیشتر روانی دارند.

خودارضایی سرطان عفونت نازایی عقیم

ایا خودارضایی باعث عفونت می شود؟

معمولا به دلیل الودگی هایی که دست دارد،تماس ان با الت جنسی که از حساس ترین اندام بدن است موجب می شود به راحتی بیماری های مختلفی سرایت کند.گاهی شخصی که خودارضایی می کندبا همان دستی که به وسیله ان محل الوده مقعدرا لمس کرده،اندام جنسی خود را نیز لمس می کندوسبب انتقال باکتری والودگی هاومشکلات بعدی از قبیل عفونت و…..می شود

ايا خودارضايي باعث سرطان ميشود؟

هورمون های مردانه و سرطان پروستات

سطح بالای هورمون جنسی مردانه یا آندروژن ممکن است خطر ابتلا به ‏سرطان پروستات را افزایش دهد. اما مطالعات مختلفی در این رابطه ، به روشهای مختلف انجام شده است،که به نتایج متفاوت دست ‏یافته اند

در پی تحقیقی که توسط گروهی از محققان دانشگاه انگلیس در ناتینگهام که به بررسی این موضوع در مورد این که آیا مردان با ‏ریسک های جنسی شدیدتری در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند قرار گرفت متوجه این موضوع شدند که حدود نیمی از ‏مردان مبتلا به سرطان پروستات در سن 60 سالگی بودند ‏‎.‎

ریسک ابتلا به سرطان پروستات با خودارضایی

مقاربت جنسی بر ریسک ابتلا به سرطان پروستات تاثیر نمی گذارد. اما خودارضایی مکرر به روش های ‏مختلف، در زمان های مختلف زندگی تاثیرات مختلفی دارد خودارضایی مکرر در بین مردان 20 تا 30 ساله خطر ابتلا به سرطان ‏پروستات را افزایش میدهد .

خطر خودارضایی مکرر و سرطان پروستات

بین مردان 20 تا 30 ساله ای که ، “خودارضایی مکرر” دو تا هفت بار در هفته داشته اند. در مقایسه با مردان سالمی که کمتر از یک بار ‏در ماه خودارضایی می کردند، 79 درصد بیشتر دارای خطر ابتلا به سرطان پروستات در سنین بالا بودند.

مطالعات نشان میدهد که مردان ‏جوان که به لحاظ ژنتیکی دارای سرطان پروستات حساس به هورمون هستند، اگر بدن آنها به طور طبیعی سطح هورمون های مردانه را ‏بالا ببرد، خطر ابتلا به سرطان پروستات را بالا می برد‎.‎

نتیجه :

هورمون‌ها نقش مهمی در سرطان پروستات ایفا کرده و می‌توان گفت میل جنسی مرد از طریق سطح و میزان ترشح هورمون‌هایش تنظیم می‌شود و به نظر می‌رسد درمان فرد به منظور کاهش هورمون‌ها باعث تحریک سلولهای سرطانی می‌شود.

  چگونه خودارضايی كنيم كه ضرر نداشته باشد؟

خودارضایی سرطان عفونت نازایی عقیم

ايا خودارضايي باعث كوتاهي قد ميشود؟

پرسش: اینجانب بدلیل شانس بسیار کمی که در بعضی مسائل داشتم و دارم از حدود  5سالگی دست به عمل خودارضایی میزدم. به همین دلیل هم 12 سالم که بود به بلوغ رسیدم(یلوغ زودرس).تقریبا فقط یک علامت از علائم بلوغ را در 12 سالگی نداشتم که آن هم موهای صورت بود. که ان هم تا 14 سالگی در صورتم پدید آمد.

بنده با قد 150 سانت به بلوغ رسیدم . ولی هرروز 3 بار دست به خودارضایی می زدم. من تا 13 سالگی 20 سانت رشد کردم عین لوبیا سحرآمیز. در طی یک سال قدم 170 شد. اما بعد از ان حدود 5 یا 6 ماه بود هر کاری کردم بلند نشدم. واسه ی همین هم دست برداشتم و ناامید شدم. حالا آیا میخواهم بدانم که ایا خودارضایی روی رشد قد تاثیری دارد؟ آیا راه درمان دارد؟

پاسخ: بله موثر است. بدلیل کاهش قدرت بدنی و همچنین ایجاد بلوغ زودرس و تاثیرات هورمونی باعث کوتاهی قد می شود. خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی، ضعف جسمانی و کوفتگی،کاهش سیستم ایمنی بدن ، ریزش مو، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، ضعف حافظه، همچنین فرد دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود.

بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود. از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.

در صورت عدم بهبودی و ناتوانی در ترک این عمل می توان به روانپزشک جهت درمانهای اختصاصی مراجعه کرد. بهترین درمانها رفتار درمانی و یا روان درمانی است. در بعضی حالات از داروهای روانپزشکی مانند ستالوپرام نیز می توان استفاده کرد و البته اثر روشهای قبلی را نخواهد داشت. داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می دهند.

ايا خودارضايي باعث نازایی میشود؟

مردان:

پاسخ ساده “خیر” است. خودارضایی به تحریک اندام های جنسی برای تحریک جنسی اشاره دارد. این مسئله به هیچ وجه نمی تواند مانع از باروری شود. با این حال، اگر یک زوج برنامه بچه دار شدن دارند، مرد باید خودارضایی خود را کاهش دهد. این مسئله به این دلیل است که خودارضایی در مردان منجر به انزال می شود و اگر برنامه بچه دار شدن دارید، باید اسپرم های خود را حفظ کنید تا بتوانید خانم را باردار کنید.

– هنگامی که یک مرد خودارضایی می کند، به انزال مایع منی منجر می شود. مردی که بیش از حد خود ارضایی می کند با کاهش حجم مایع منی در انزال مواجه می شود. خودارضایی اغلب مقدار مایع منی را پایین می آورد و باید مدت زمان مشخصی را تا زمان بازسازی آن منتظر بمانید. علاوه بر این، خودارضایی ممکن است باعث خستگی شود و انرژی و تمایل شما به رابطه جنسی را کاهش می دهد.

زنان:

برای حفظ تعداد اسپرم، مردان نیاز به حفظ انزال برای مقاربت دارند. هنگامی که اسپرم در مایع منی باقی می ماند باعث باروری می شود. خودارضایی در زنان نیز ممکن است در ناباروری نقش داشته باشد. وقتی ارگاسم زن اتفاق می افتد، دهانه رحم انتهای مهبل (واژن) را لمس می کند. این پایین آمدن به طور طبیعی باعث افزایش باروری می شود. هنگامی که زن در هنگام مقاربت خودارضایی می کند، اگر قبل از مرد به اوج لذت جنسی برسد، اسیدهای واژن وارد دهانه رحم می شوند و میزان اسپرم را برای تخمک گذاری کاهش می دهند.

در صورتی که علاقه دارید تاثیر خوارضایی بر حافظه و مغز را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را در سایت ما بخوانید.

آيا خود ارضايي باعث عقيم شدن ميشود؟

پرسش: پسری ۲۱ ساله هستم که از دوران کودکی عمل زشت خودارضایی را انجام می دهم. تا به حال هزاران بار توبه کردم ولی باز هم توبه شکستم. می خواستم بهم کمک کنید باید چه کار کنم که از شر این عمل راحت بشم؟ می خواستم بدونم آیا خودارضایی باعث عقیم شدن می شه؟ چند وقتی میشه که از دیدن تصاویر تحریک کننده دیگه تحریک نمی شم. تو بعضی سایت ها خوندم خودارضایی هیچ ربطی به عقیم شدن نداره. آیا این مطلب صحت داره؟ آیا این می تونه از نشانه های عقیم شدن باشه؟ لطفا کمکم کنید. خیلی پشیمونم. از دیدن خودم تو آینه شرم دارم. فکر می کنم همه به چشم حقارت بهم نگاه می کنن. با اینکه نماز هم می خونم و ادعا می کنم که حزب اللهی هستم. می دونم آدم کثیفی هستم. خواهش می کنم کمکم کنید.

پاسخ : بعید است که بر اثر خودارضایی یا استمنا این اتفاق (عقیم شدن و نازایی) برای شما افتاده باشد. البته از جمله آسیب‌های خودارضایی ، نقص در شکل ظاهری سلول‌های جنسی است که با ترک این عادت ناپسند، خیلی زود از میان خواهد رفت.

امکان نعوظ (بلند و محکم شدن آلت تناسلی) در صبحگاه و هنگام تحریک، از نشانه‌های سلامت جنسی است اما برای کسب اطمینان بیشتر می‌توانید نزد یک پزشک داخلی یا عمومی بروید و از او بخواهید برایتان آزمایش «اسپرموگرافی» بنویسد. برای خواندن نتیجه آزمایش نیز یا باید به یک اورولوژیست (متخصص کلیه و مجاری ادرار) مراجعه کنید یا در این مورد از همان پزشک داخلی یا عمومی یاری بگیرید.

  تغذیه برای جبران خودارضايي / خود ارضايی باعث لاغري ميشود؟
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.5/5 - (12 امتیاز)

29 نظرات

  1. سلام من ۳۸ سالمه مجردم هفته ای یک الی ۲بار خودراضایی داشتم ان هم فقط یکبار در روز ؛بعد مدت چند سالی هست اکثر اوقات فیلم های پورن نگاه میکردم ولی همه رو ترک کردم ولی الان به مدت ۲هفته احساس میکنم نعوظ صبحگاهی ندارم و بین مقعد و آلت تناسلیم یه درد خفیفی داره بعد اینکه قبلا خیلی جنب میشدم ولی ۲ سالی هست نمیشم مثلا ۵ یا ۶ ماه یکبار جنب میشم

  2. در ضمن میخوام ببینم آیا نعوظ صبحگاهی بر میگرده و درد خفیفی که گفتم چیه با اضافه اینکه میتونم جواب گوی نیازهای جنسی همسر آینده بشم خواهش میکنم جواب بدین

    • پشتیبان

      سلام
      متاسفانه این کار نادرست را زیاد انجام دادید و دیر ترک کردید. یکی از عوارض این کار غلط پیری زودرس و سردشدن بدن هست و ضعف جسمانی و تحلیل رفتن بدن٬ به علاوه دیدن تصاویر زشت به لحاظی فکری حسی روانی عاطفی بر انسان تاثیرات شدیدا مخربی میذاره.
      همه اینها دست به دست هم میدن تا فرد از نظر جسمی و جنسی در آینده به مشکل بخوره.
      بالارفتن سن هم بطور طبیعی یکی از دلایل است٬ اما انجام دادن این کار نادرست باعث شده علایم زودتر نمایان بشه٬ یعنی اگر شما از همان ابتدا متاهل بودید این علایم ۱۰ یا ۲۰ سال بعد خودش رو نشان میداد.
      برای ازدواج دیر هم شده خیلی٬ تاخیر یک روز هم جایز نیست بهتر است زودتر ازدواج کنید٬ میتوانید قبلش با دخترخانم در این مورد صحبت کنید٬ برای مثال اگر طبع خانم سرد باشه و اشتیاق زیادی برای رابطه نداشته باشه احتمالا زیاد به مشکل نمیخورید. اگر ازدواج را باز هم تاخیر بیندازید ممکنه قدرتتون کم بشه و ببمرور زمان یایسه شوید.
      برای درد به متخصص اوررولوژی مراجعه کنید بررسی کنند.
      چون رابطه نداشتید و به عمل زشت اعتیاد داشتید بدن از فرم افتاده٬ احتتمالش ممکنه که اگر رابطه واقعی درست داشته باشید وضعیت کمی بهتر بشه.
      به متخصص طب سنتی مراجعه کنید برای اصلاح سبک زندگی و تغذیه و افزایش میل و قدرت جنسی.
      ورزش کنید. مواد غذایی با طبع سرد کمتر بخورید. و مواد غذایی مقوی با انرژی و کالری زیاد و طبع گرم بخورید مثل خرما٬ پسته٬ کنجد٬ معجون٬ موز ٬ زیتون٬ کباب گوسفند٬ حلوا٬ جنسینگ و ….

  3. سلام نمیدونم از کی شروع شد شاید حدود 5سال باشه که اعتیاد دارم صبح ها بعد بیدار سدن درد خیلی بدی دارم به دکترم نمتونم برم سنمم خیلی کمه دانش اموزم خیلی پشیمونم من حتی اسمشم نمیدونستم تازه فهمیدم کمکم کنید لطفا

    • پشتیبان

      سلام
      همین که فهمیدید یعنی خدا دوستتون داره و داره کمکتون میکنه. نگران نباشید میگن ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست. از الان میتونید شروع کنید٬ برای خودتون برنامه ریزی کنید و به خودتون بگید دیگه ضرر و آزار رسوندن به خودمم رو متوقف میکنم. بجای ضرر به خودم سود میرسونم. با ورزش کردن٬ کارهای هنری فرهنگی صنعتی انجام دادن٬ کمک به کارهای خانه٬ کمک به دیگران٬ مطالعه٬ پارک و کتابخانه رفتن٬ نماز و قرآن خوندن و قویتر کردن ارتباط با خداوند و انواع و اقسام کارهای دیگه.
      همین که این قطار را به آرامی راه بیندازید بمرور سرعت میگیره٬ اونوقت اینقدر کارهای مفید دور و برتون هست که وقت کم میارید. بیشتر کارهایی را انجام بدید که ازشون لذت میبرید.
      وقتی که تنها و بیکار نباشید ترک کردن این کار آسانتر خواهد بود.
      صبحم که از خواب بیدار شدید سریعا از رختخواب بلند شوید. خودتون را عادت بدید که در رختخواب نمانید. تنبلی و معطل نکنید سریعا بلند شوید.
      وقتی که بمرور ترک کنید اگر علت درد این کار باشه بمرور درد و عوارض از بین میروند.
      از خداوند کمک بخواهید٬ بسم الله و یاعلی بگید و شروع کنید.

  4. سلام
    ببخشید واقعا شرم می کنم که دارم این رو میگم🥺

    من با اینکه ۱۴ سالمه ولی حدود ۵ ساله خودارضایی می کنم
    ولی در این همه مدت اصلا حتی ۱ دونه ریش یا سیبیل در نیاوردم

    حتی قدمم ۱۸۱ می خواستم بدونم که این مورد داره یا نه

    بعد ۱ سوال دیگه موهای همون منطقه ای که باهاش خودارضایی می کنیم از چه سنی رشد می کنی؟
    ممنون میشم اگر جواب بدین🌹

    • پشتیبان

      سلام
      سن شما پایینه ممکنه بعدا رشدش شروع بشه٬ این مورد ربط زیادی به این عمل نداره٬ عللی مثل ژنتیک٬ ارث٬ غدد٬ هورمونها و … ممکنه باعث کم مویی بشه. جهت اطمینان میتوانید به پزشک متخصص غدد و متخصص کلیه و ممجاری ادرار مراجعه کنید تا بررسی کنند و آزمایش بگیرند که غدد و هورمون ها مشکلی دارند یا نه٬ اگر ترک کنید عوارض مربوط به این عمل برطرف خواهند شد. مصمم و باقدرت و با امید و توکل به خدا ترک کردن را شروع کنید٬ اگر ترک یکباره براتون سخت هست ابتدا بمرور فواصل را بیشتر کنید٬ تصمیم بگیرید که هر بار مدت بیشتری مقاومت کنید تا بمرور عادت کنید و با شرایط جدید کنار بیایید. موفق باشید

  5. پشتیبان

    سلام
    ممکنه بخاطر ارث و یا ژنتیکی باشه. به متخصص طب سنتی مراجعه کنید تا با اصلاح سبک زندگی و تغذیه ٬ مواردی که باعث چاقی میشوند را تجویز کنند. به راحتی میتوان وزن را بالا ببرد. موادغذایی با کالری بالا هم تاثیر خوبی دارند.
    ازدواج هم باعث ارامش روحی و فکری میشه هم بدن به وضععیت متعادل میرسه و هم حداقل چند کیلو اضافه خواهید کرد.

  6. سلام.من نوزده سالمه و ۵ ساله که دارم اینکارو انجام میدم.این اواخر هم دفعاتش خیلی بیشتر شده و حس کردم که بدنم داره آسیب میبینه.اگر تک بکنم احتمالش هست قدم دوباره رشد بکنه(دو سال پیش قدم ۲۰ سانت رشد کرد اما طی این دو سال فقط ۴ یا ۵ سانت رشد قدی داشتم)

    • پشتیبان

      سلام
      لطفا زودتر ترک کنید. هرچه زودتر ترک کنید کمتر به خودتون آسیب می زنید و در آینده عوارضش کمتر خواهد بود.
      بعد از ترک عوارضش بمرور از بین خواهد رفت و بدن رشد طبیعی خواهد داشت.

  7. محمددد

    .این چیزایی که گفتین هیچ متخصصی تایید نمیکنه .ولی من ۲۶ سالمه از نوجوانی خودارضایی میکردم مشکلات زیاد دارم مثلا بیضم درد میگیره بعد خودارضایی یا خیلی خسته میشم کمرم درد میگیره چشمام بیشتر میزنع به چشمام ولی با این وجود پیش متخصص ارولوژی رفتم ایشون گفتن خودارضایی اصلا به اینچیزا ربطی نداره شما اگر در روز سه بار هم ارضا بشین مشکلی پیش نمیاد .نمیدونم والا چی بگم

    • پشتیبان

      سلام
      البته اینکه هیچ متخصصی تایید نمیکنه درست نیست٬ پزشکان زیادی تایید کردند و کتابها و مقالات زیادی هم دربارش نوشته شده٬ یکی از عللش این هست که قبله و منبع برخی از پزشکان فقط برخی سازمان و کتب آمریکایی هست و تعصب شدیدی هم روی اون دارند٬ اگر این منابع در این مورد این وضوعات صحبت کرده باشند و از عوارضش گفته باشند این پزشکان هم می گویند مضره٬ اما اگراین منابع در این مورد سکوت کرده باشند این پزشکان هم می گویند چیزی ثابت نشده٬ در حالی که بشر هزاران ساله که گرفتار این موضوع هست و چیز جدیدی نیست.
      برخی از انسانها از هزاران سال پیش مبتلا به این عمل بودند و خودشون عوارض این عمل را دیدند٬ حکیم ها و پزشکان قدیم طبق تجربه به این موضوع رسیدند که عوارض این کار زیاد هست.
      پس منتظر این نباشید که فلان متخصص تایید میکنه یا نه٬ چه تایید بکند چه تایید نکند تاثیری روی بدن شما نمیگذارد٬ برای مثال اگر تایید نکند معنیش این نیست که دیگر ضرری به بدن نمی رسد٬ وقتی هم که عوارضش نمایان شد اون متخصص مسولیتی قبول نمی کند و حتی ممکن است بگوید علت این عوارض چیز دیگریست!
      شما به فکر خودتون باشید ضرر رسوندن به خودتون را متوقف کنید. این کار غلط را دیگر انجام ندید ترکش کنید.
      ارضا شدن اگر به صورت رابطه طبیعی هم باشه ۳ بار در روز مضر هست٬ چه بره به این کار غلط و غیرطبیعی! در هربار ارضاشدن میلیونها سلول و املاح و کلسیم و ویتامین و مواد مغذی بدن از بین می روند٬ به مغز و بدن فشار وارد میشه٬ بدن خسته میشه و تحلیل میره٬ در نتیجه حتی افرادی که رابطه طبیعی زیادی دارند زودتر شکسته و ضعیف می شوند و حتی ممکنه عمرشان کمتر بشه.
      به پزشک نماهای بیسواد توجه نکنید٬ در سن ازدواج هستید٬ ازدواج کنید و رابطه طبیعی و سالم و به اندازه و متعادل داشته باشید.
      شما در هر کاری زیاده روی کنید آسیب خواهید دید.

  8. ام سلام ۱۷ سالمه و وقتی که ۱۰ یا ۹ سالم بود با فشار اب خود ارضایی میکردم در حالی که اصلا نمیدونستم چی هس و وقتی که فهمیدم دیگه انجامش ندادم ولی چون بچه بودم انجامش دادم حتی وقتایی هم که خواب بودم یادمه یه لرزه خاصی بدنم میگرف مثل اینکه دارم با فشار اب اون گناه کثیفو انجام میدم میترسم که ببخشید ولی پردم اسیب دیده باشه میشه بگید با فشار اب هم پرده اسیب میبینه چجوری باید فهمید تمام فکرم شده این خیلی ممنون میشم کمکم کنید😔

    • پشتیبان

      سلام
      پرده احتمالا پاره نیست اما به نقاط دیگر بدن حتما آسیب میزنه
      .
      اگر میخواهید سلامتی رو از دست بدید به این کار ادامه بدهید! علاوه بر اینکه ممکنه بکارت آسیب ببینه٬ به تمام نقاط بدن آسیب میرسونه و عوارض و مضرات زیادی داره٬ از نظر ظاهری هم باعث زشت و تیره شدن و چروکیدگی اندام تناسلی میشه و رفتن رنگ و روی صورت و اندام و ….
      لطفا دیگر انجام ندهید.

  9. پشتیبان

    سلام
    با این سرعت پیش برید علاوه بر مشکلات پروستات به مشکلات دیگری گرفتار خواهید شد و عوارضش کل بدن را درگیر می کند. ارزش ندارد که بخاطرش خودمان را از اینده و خوشبختی محروم کنیم و مبتلا به انواع بیماری و مشکلات شویم.
    به مرور ترک کنید برای همیشه٬ بمرور عوارضش برطرف خواهد شد و ریسک ابتلا به مشکلات پروستات خیلی کم خواهد شد.
    این انرژی زیاد نوجوانی را صرف کارهای مفید و ورزش و کمک به خانواده و . … کنید.

  10. سلام

    من ۶ ماهه که هر روز در خواب جنب میشم
    آیا ضرر داره یا باعث سرطان میشه؟؟؟

    • پشتیبان

      سلام
      احتمالا در طول روز تحریک و کیسه منی پر میشود که شب تخلیه میشوید.
      باید کاری کنیید که زیاد تحریک نشوید، هرشب جنب شدن باعث ضعف کلی بدن ممکنه بشه
      به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید که بررسی کنند طبیعیه و مشکلی نیست یا خیر

  11. سلام من ۱۴ ساله هستم و خجالت میکشم اینو میگم
    من ۴ ساله درگیر خودارضایی هستم و تو یه روز ۳ یا بار خودارضایی میکردم😔
    من واقعا شرمندم و چند بار هم خواستم ترک کنم ولی نشد! میخوام طوری باشم که خدا منو دوست داشته باشه و میخوام این کار لعنتی رو ترک کنم. قبلش یه سوالی داشتم! من که اینقدر زیاد هودارضایی کردم سرطان بیضه یا کلا سرطان میگیرم؟ بیضه چپم بزرگ شده و ادرارم هم یه ذره دیر میاد! با ترک خودارضایی از بین میره؟ سرطان نمیگیرم؟؟

    • پشتیبان

      سلام
      سرطان علل زیادی داره پس نمیتونیم قطعی بگیم هرکی خودارضایی کرده حتما سرطان میگیره. اما خب تاثیرات خاص خودش رو داره
      قطعا اگر ضرر رسوندن به خودتون رو متوقف کنید قطعا وضعیت بهتر خواهد شد. درصد بزرگی از مشکل ادرار به خاطر تحریک زیاد و التهاب پروستاته حتی ممکنه کمی بزرگ شده باشه. باید سونوگرافی و آزماییش بدید. سعی کنید کمتر تحریک شوید. و کلا ترک کنید. شد ندارره، قطعا ممکنه اولش چندین بار شکست بخورین اما پله میشه برای موفقیت. قطعا میتونید ترک کنید به امید و تلاش و پشتکار و توکل نیاز داره
      به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنید.

  12. سلام من ۲۰سالمه از ۱۲سیزده سالگی شاید خودارضایی میکنم خیلی سعی کرردم ترکش کنم اما نشد بدنم ضعیفه ضعیفه و از این میترسم که نکنه سرطان پرستات گرفته باشم تروخدا کمک کنید الان دوروزه اینکارو نکردم اما سردرد دارم بیحالم چند هفته هم هست گلودرد دارم خیلی استرس دارم تروخدا کمک کنید

    • پشتیبان

      سلام
      یعنی میخواهید بگویید سردرد و گلودرد بخاطر این هست که 2 روز انجام ندادید؟ یا فکرمی کنید عوارض این کار هست؟

  13. سلام دخترم ۲۰ سالمه از ۱۴ سالگی داشتم و نمیدونم چکار کنم تا ترکش کنم بد خواب شدم بدنم اینه رگ قرمز در اومد نمیدونم اینا چین همیشه خسته شبا نمیخابم لطفا کمک کنید

    • پشتیبان

      سلام . در سایت جستجو کنید در مطالب دیگر و در نظرات بصورت کامل توضیح داده شده
      همچنین میتوانید راههایی که در سایت dadashreza.com توضیح داده شده را دنبال کنید.
      چجور میتوان عادت را کنار گذاشت؟ بصورت خلاصه باید گفت در دوره ترک باید در مقابل وسوسه مقاومت کرد و فشارها را تحمل نمی کند. هیچ پیروزی بدون صبر و تمرین و تحمل و مقاومت به دست نمی آید. در طول دوره نباید به هیچ چیزی که باعث تحریکتان می شود دسترسی داشته باید و نزدیکتان نباید باشد.
      وقتی شیطان و نفس شروع به وسوسه کردند سریعا وضعیت خود رو تغییر بدید تند تند راه بروید و بدوید، حواستون رو پرت کنید، شیطان و نفس هیچ کنترلی روی شما ندارند، فقط میتوانند وسسه کنند. وقتی با قدرت بوید و حواستان را پرت کنید بعد از مدتی می بینید نه گفتن به نفس و مقاومت و کنترل خودتون براتون آسان شده
      روزهای اول ممکنه سخت باشه اما پس از صبر و تمرین و مقاومت به مرور آسان میشه
      شما یک شبه گرففتارش نشدید پس نباید انتظار داشته باشید یک شبه از شرش خلاص شوید. باید ممارست کنید تا به شرایط جدید عادت کنید.

  14. سلام من ۱۶ سالمه و حدودا ۵ سالی هست که خود ارضایی میکنم
    من هر سایتی میرم میگن که حافظه مثل قبل برنمیگرده وقتی ترک کنم حالا چیکار کنم من دو سال دیگه کنکور دارم و به حافظم نیاز دارم باید چیکار کنم؟

    • پشتیبان

      سلام باید سریعا ترک کنید . چون مدت زیادی نبوده و سنتون کم هست بعد از ترک به مرور بهبود خواهید یافت

  15. سلام ترک کنیم خوبه یا نکنیم؟
    من بعضی اوقات استرس میگیرم یعنی به خاطر خود ارضایی هست؟
    ۱۵ سالمه یک هفته هست که دیگه این کار رو نمیکنم و آیا بعد از ترک خواب میبینیم؟و این خوب هست ؟

    • پشتیبان

      سلام قطعا ترک کردن خوبه , قطعا اینکه دیگر به جسم و روح آسیب وارد نکنیم عالی هست. تلاش و تمرین کنید تا این ترک طولانی و همیشگی شود و دیگر این کار خیلی مضر و آسیب زا را تکرار نکنید.
      استرس دلایل متعددی دارد، افرادی هم که این کار غلط را انچام ندادند دچار استرس می شوند. اما قطعا این کار مضر باعث افزایش استرس و اضطراب میشه. کارهایی میشه انجام داد برای کاهش استرس، مثل نماز و قرآن خواندن و ارتباط عمیق با خداوند و صحبت و دعا و درد و دل با او، تمرین های افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب، ورزش، خوردن عرقیجات و دمنوش های طبیعی آرام بخش مثل دمنوش گل گاوزبان یا عرق بیدمشک و ….
      خواب دیدن و به اصطلاح محتلم شدن طبیعی هست. مردانی که سالم هستند هروقت که بیضه ها به اصطلاح پر از آب شوند (مایع منی) در خواب به اصطلاح محتلم میشوند و آن آب خارج میشود (غسل جنابت هم در این مواقع بر مردان واجب می شود). پس جای نگرانی نیست

  16. ناشناس

    سلام ۱۶ سالمه و حدود چند ماهی میشه که اینکار ناپسند رو ترک کردم
    قبلا هم نهایتا هفته ای ۳ بار اینکارو میکردم
    ایا عوارضش تو این سن از بین میره و در اینده عوارضی نداره

    • پشتیبان

      سلام اگر برای همیشه ترک کنید بعد از مدتی وضعیت به روال سابق برمیگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *