ده پیشنهاد برای روزهای سخت خانه نشینی بخاطر کرونا

ده پیشنهاد برای روزهای سخت خانه نشینی بخاطر کرونا

پیشنهادهایی برای روزهای خانه نشینی بخاطر کرونا

خانه نشینی کرونایی خیلی از ما را به تنگ آورده؛ مخصوصا آن هایی که روزمرگی هایشان غالباً با فعالیت های خارج از خانه تنظیم می شد. زندگی هایمان بر اساس یک کلیشه ی مشخص بود که به هم خوردن آن بدجوری آزارمان می دهد. هیچ وقت فکرش را نمی کردیم روزی برسد که از معمول ترین علایق و مشغولیت هایمان محروم شویم. تفریح و گردش و سفر، خرید، کتابخانه، مسجد و هیأت، زیارت، دید و بازدید عید، رفتن به کتابخانه و رستوران و کافی شاپ، قرارهای دوستانه…

این روزها کار والدین از همه سخت تر است. چون هم باید به خانه نشینی خو بگیرند؛ هم تمام کاری را که معلم ها در مدارس انجام می دادند، عهده دار شوند، هم زمینه مصرف شدن انرژی فراوان بچه ها را که معمولاً بیشتر آن در مدرسه مصرف می شد، فراهم کنند.

پس با این حساب جماعت مجرد یا بدون بچه باید کلی شاکر باشند که حداقل خانه نشینی شان فاقد این مسئولیت سنگین است.

  ماسک‌های صورت مانع انتقال ویروس کرونا می شوند؟

بیایید جور دیگری نگاه کنیم. این موقعیت خسته کننده شاید بتواند بهتر از این بگذرد. نباید اجازه بدهیم سختی شرایط ما را غمگین و افسرده کند.

اول: غر نزنید. غر زدن هم خودتان را ضعیف می کند هم اطرافیان را بی طاقت. کمی تلقین به شما کمک می کند. امتحان کنید.

دوم: پیگیری ساعتی اخبار کرونا را کنار بگذارید. باور کنید به اطلاعاتی بیشتر از آنچه تاکنون از کرونا شنیده اید، نیاز ندارید. مسوولان موظفند مرتب اخبار و آمار را اعلام کنند. آیا ما هم مجبوریم از ریز وقایع مطلع باشیم؟ در صورت نیاز به دانستن اطلاعاتی نظیر مقررات منع رفت و آمد دسترسی آنی به اطلاعات راحت است. رعایت «رژیم مصرف رسانه ای» روان شما را از فشار اطلاعات راست و دروغ در امان می دارد.

سوم: به سراغ سرگرمی هایی که تابحال تجربه نکرده اید، بروید. کاشت سبزیجات در باغچه های کوچک پلاستیکی قابل حمل یا شیرینی پزی بسیار جالب است.

  چگونه کرونا نگیریم؟ راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا

چهارم: کارهای عقب افتاده را لیست کنید. کتاب هایی که همیشه دوست داشته اید بخوانید، مستندهایی که هیچ وقت نوبت تماشایشان نمی رسید، فیلم هایی که همیشه یادتان می رفت… صد گیگ نت رایگان جناب وزیر هم باید مصرف شود دیگر.

پنجم: برقرار کردن ارتباط مجازی با دوستان و اقوامی که مدت هاست به علت مشغله از آنان بی خبر هستید.

ششم: ختم قرآن. خیلی از ما متاسفانه به علت مشغله روزانه از تلاوت روزانه قرآن خود را محروم می کنیم. چه فرصتی ازین بهتر که این عادت پسندیده را در خود تقویت کنیم. سعی کنیم تلاوت همراه با ترجمه یا تفسیر را تجربه کنیم.

هفتم: نوشتن خاطرات مهم یا جالب گذشته. خاطره نویسی از تکنیک های جذاب تقویت نویسندگی ست که از عهده همه افراد بر می آید و حتی می تواند شروعی برای ورود به وادی نویسندگی باشد. امتحان کنید. شاید خانه نشینی کرونایی از شما یک نویسنده ی حرفه ای ساخت.

  ویروس کرونا چگونه تشخیص داده می‌شود؟

هشتم: مطالعه سرگذشت بزرگان برای همه ما مفید است. مخصوصا جوان ترها. ما گاهی چنان گرفتار خودمحوری و خود عقل کل پنداری (اصطلاح ابداعی) می شویم که بارها در مقاطع گوناگون زندگی با سر زمین می خوریم. به تجربه می گویم مطالعه سرگذشت بزرگان(علما، دانشمندان، شعرا…) این روحیه را به اعتدال نزدیک می کند.

نهم: ورزش از برنامه هایی است که همیشه قرار است از شنبه شروع کنیم. امروز همان شنبه است.یک عالمه ورزش های خانگی وجود دارد که می توانید فیلم هایش را دانلود کنید. اینترنت هم که رایگان

دهم: از اعمال ماه مبارک رجب و شعبان غافل نشویم. شاید خداوند این روزها وقت ما را خالی کرده فقط و فقط برای خودش و خودمان. این روزها و شب های عزیز در آغوش خدا حال و ساعات ناب تری را تجربه کنیم.

رها عبداللهی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *