ورزش کگل برای تنگی واژن / آموزش ورزش کگل برای تنگی واژن

آموزش ورزش کگل برای تنگی واژن,فیلم ورزش کگل برای تنگی واژن,اموزش تصویری ورزش کگل,ورزش کگل برای تنگی واژن,تمرینات کگل برای تنگی واژن,حرکات کگل برای تنگی واژن,ورزش های کگل برای تنگی واژن

تنگ کردن واژن مشکلی است که فکر عده ای از خانم ها را درگیر خود کرده است. این کار می توان هم به روش خانگی و هم به روش جراحی انجام داد. در این مقاله راهکارهای خانگی و ورزش های مناسب پیشنهاد شده است.

ورزش کگل برای تنگی واژن / آموزش ورزش کگل برای تنگی واژن

تنگ کردن واژن با ورزش کگل

تمرینات کگل، رایج ترین ورزش های تنگ کردن واژن هستند. در مورد نحوه انجام تمرین کگل و انواع آن، اطلاعات زیادی در دسترس است. ورزش کگل کمک می کند عضلات واژن قدرتمند شوند؛ علاوه بر این، ورزش کگل باعث می شود واژن گشاد و باز، دوباره جمع شود و به حالت تنگ و سفت اولیه بازگردد. واژن تنگ باعث می شود همسر شما در حین روابط جنسی، بتواند به ارگاسم (اوج لذت جنسی) برسد و تمایل بیشتری برای نزدیکی با شما داشته باشد. برای انجام تمرین کگل به صورت زیر عمل کنید:

به پشت دراز بکشید و عضلات پایین لگن را احساس کنید.

عضلات اطراف واژن را منقبض کنید. عضلات اطراف واژن همان عضلاتی هستند که با منقبض کردن آن ها، خروج ادرار را متوقف می کنید.

این حرکت را در یک ست ۲۵ تایی انجام دهید؛ روزانه سه تا شش ست تمرین کگل انجام دهید.

انجام نادرست ورزش کگل هیچ فایده ای ندارد. به گفته دکتر آلیسا دوک Alyssa Dweck، متخصص زنان و زایمان  در وستچستر و معاونت بخش زنان و زایمان موسسه مونت سینای، ااگر ورزش کگل را به درستی و مداومت انجام دهید باعث تقویت عضلات کف لگن می شود.

برای انجام صحیح ورزش کگل باید محل عضلاتی که با انقباضشان جلوی ادرار را می گیرند پیدا کنید. می توانید برای پیدا کردن این عضلات در دستشویی هنگام ادرار کردن یک بار جلوی ادرار را بگیرید تا محل عضلات را پیدا کنید البته نباید این کار زیاد تکرار شود چون منجر به عفونت مجاری ادراری خواهد شد، شما فقط برای پیدا کردن محل عضلاتی که باید ورزش کگل را رویشان انجام دهید یک بار این کار را امتحان کنید.

برای انجام تمرین کگل برای چند ثانیه این عضلات را مننقبض کرده سپس رها کنید. استراحت دادن به عضلات بین تمرین بسیار ضروری است.

برخی زنان به دلیل این که توانایی ریلکس کردن این عضلات را ندارند هنگام رابطه جنسی دخولی دچار درد می شوند. هدف ما همیشه تقویت عضلات کف لگن است ولی نباید فراموش کنید که ریلکس کردن این عضلات در مواقع لازم به همان اندازه ضروری است و بخش مهمی از ورزش کگل را تشکیل می دهد.

اثر گذاری ورزش کگل برای تنگ شدن  واژن و تقویت عضلات کف لگن چقدر طول می کشد؟

به گفته دکتر دوک اگر ورزش کگل را درست و به صورت مداوم انجام دهید باید در عرض دو تا سه هفته نتیجه آن را مشاهده کنید. برای این که این اثر دائمی باشد باید به صورت مدوام ورزش کگل را انجام دهید. ورزش کگل فقط در صورتی اثر گذار است که به صورت صحیح و به طور مدوام انجام شود.

  درمان های خانگی و طبیعی تنگ کننده واژن / تنگ کردن واژن با گیاهان دارویی و ورزش

ورزش های کگل برای تنگی واژن

توپ‌های چینی

این وسیله شامل دو توپ است که توسط یک بند به هم وصل شده‌اند و هر توپ حاوی یک توپ کوچکتر است. توپ‌ها باید همانند تامپون، درون واژن قرار بگیرند. این توپ‌ها به تقویت عضلات کف لگن کمک می‌کنند.

زمانی که این توپ‌ها در داخل واژن هستند، می‌توانید تمرینات کگل را انجام دهید. همچنین، می‌توانید سعی کنید توپ‌ها را با فشار مهبل، خارج کنید. این تمرینات را بیش از ۱۵ دقیقه در روز انجام ندهید.

این توپ‌ها در اندازه و وزن‌های مختلف وجود دارند. اگر برای اولین بار از آن‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است یک توپ سبک را انتخاب کنید.

برای آشنایی بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ تنگ کردن واژن در طب سنتی را در سایت ما مطالعه کنید.

انجام حرکت اسکات

یکی دیگر از حرکات ساده و در دسترسی که می‌توانید به عنوان حرکات تنگ کننده واژن انجام دهید، حرکت اسکات است. انجام حرکت اسکات می‌تواند در کمترین زمان، باعث سفت شدن واژن شود. برای دستیابی به نتیجه بهتر، پا‌های تان را بیشتر از عرض باسن باز کرده و انگشتان پا را در زاویه ۳۰ درجه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پا‌ها هم سطح باشند. ابتدا باسن خود را خم کرده، سپس، به شکلی قرار بگیرید که انگار می‌خواهید بر روی یک صندلی بنشینید. به حالت اول برگردید. دقت کنید که تمام فشار بر روی پاشنه پا‌های تان باشد.

حرکت قیچی

بر روی زمین دراز کشیده، بدن خود را صاف نگه دارید. سپس، با پا‌های خود، حرکت قیچی را انجام دهید.

بالا بردن باسن

بالا بردن باسن، حرکتی رایج در یوگا است. دراز بکشید. پا‌ها و دست‌های خود را بر روی کف زمین قرار دهید. یک توپ کوچک را بین زانو‌های خود قرار داده و باسن خود را به مدت ۱۰ ثانیه بالا نگه دارید. دقت کنید که فشار را بر روی عضلات متمرکز کنید، نه بر روی شکم یا باسن.

بالا بردن پا‌ها

به پشت دراز بکشید و پا‌های خود را یکی پس از دیگری بالا ببرید. سعی کنید، پا‌هایتان خم نشوند.

  تاثیر سرکه سیب بر تنگی واژن / تنگی واژن با سرکه
محاسبه طول عمر  

مقاله خواندنی

پرده بکارت چیست؟ علائم پاره شدن پرده ی بکارت (هایمن) و انواع آن با تصویر و پارگی بکارت بدون درد
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *