علت زود انزالی در مردان مجرد / تشخیص زود انزالی در افراد مجرد

علت زود انزالی در مردان مجرد,تشخیص زود انزالی در افراد مجرد,علت زود انزالی در مردان متاهل,درمان زود انزالی در جوانان,درمان زود انزالی قبل از ازدواج,درمان زود انزالی در مجردی,تشخیص زود انزالی قبل از ازدواج

انـزال زودرس یکی از متداول ترین نـارسایی های جنسی در مردان می باشد و ممکن است برای هر مردی در بعضی مراحل زندگی رخ دهد. انـزال زودرس بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می شود که قـبـل از نـزدیـکـی و انـجـام رابطه ی جنسی و یا مدت زمان بسـیـار کـمـی پـس از آن بـا میزان تحریک کم و خلاف میل فـرد انـجـام گیـرد. زود انزالی آسیبی است که در روابط میان همسران بروز می کند. ایـن مسئـلـه مـی تـواند بـاعث نارضایتی جـنسـی در هـر دو طــرف شـده و اضـطـراب نـاشـی از ایـن مشـکـل را بیشـتـر کنـد.

علت زود انزالی در مردان مجرد / تشخیص زود انزالی در افراد مجرد

شیوع این اختلال طبق گزارش مرکز مشاوره بین المللی جنسی و اختلال کارکرد نعوظ ICSED (International consultation on Sex and Erectile dysfunction) ـ در سال ۲۰۰۳ میلادی ۳۵ـ۲۵% مراجعین مرد به کلینیک مشکلات و درمانهای جنسی و ۳۰% مردان۵۰ـ ۱۸ سال را شامل می شود.

برخی مطالعات دیگر شیوع اختلال را حدود ۴۰ ـ ۳۵% مردانی که به خاطر اختلالات جنسی درمان می شوند، گزارش می کنند این اختلال در مردان تحصیلکرده بیشتر از افراد دیگر است، شاید دلیل آن دغدغه این افراد در مورد رضایت و ارضاء شریک جنسی خود باشد، اما اینکه چرا وقوع این اختلال (تکرار آن) افزایش یافته دقیقا روشن نیست.

تعاریف

از نظر علم روانشناسی: انزالی که بر خلاف میل شخص و بدون کنترل او انجام می گیرد را انزال زودرس گویند که بر طبق آن فرد از زمان انزال و کیفیت رابطه ناراضی است و این نارضایتی میتواند یک طرفه یا دو طرفه باشد، به طوریکه حتی اگر شریک جنسی فرد از زمان انزال ناراضی باشد، انزال را زودرس گویند. (مثلا اگر مرد در ۸ دقیقه ارضاء می شود و زن در ۱۰ دقیقه، انزال را زودرس گویند اما اگر مرد در ۲۰ دقیقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقیقه، مورد را مربوط به انزال زودرس نمی دانند)

از نظر علم پزشکی: انزال کمتر از سه دقیقه که بدون کنترل شخص انجام گیرد را انزال زودرس گویند.

تعریف «ویلیام ماسترز» و «ویرجینیا جانسون»: در تعریف واحد زناشویی، اختلال انزال یک مرد را زمانی که وی فاقد کنترل انزال به مدت لازم در زمان دخول برای ارضای شریک جنسی حداقل نیمی از موارد باشد، محسوب می کنند. البته در صورتی که زن قادر به پاسخ ارضاء جنسی باشد.

سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۳ میلادی: انزال زودرس را وقوع دائم یا مکرر انزال با تحریک مختصر قبل از زمان مورد انتظار فرد، بدون کنترل ارادی که موجب آزار و رنچ روانی فرد و شریک جنسی او شود تعریف می کند.

انجمن متخصصین مجاری ادرار در آمریکا (AUA) در سال ۲۰۰۴ میلادی: این اختلال را به انزالی که زودتر از زمان مطلوب، قبل یا بعد از دخول که منجر به رنج روانی در یک یا هر دو شریک جنسی شود، تعریف کرده است.

تعریفی از یکی دیگر از مراجع رسمی علمی: اختلال انزال زودرس ناتوانی در به تأخیر انداختن انزال به حدی که قادر به کسب لذت در رابطه جنسی نبوده و به اشکال زیر تظاهر می کند:

۱ـ بروز انزال قبل یا بسیار سریع بعد از شروع دخول.

۲ـ بروز انزال در غیاب نعوظ کافی که دخول را میسر سازد.

پس کارشناسان در صورتی زودانزالی را یک اختلال تلقی می کنند که:

۱- کمتر از ۳ دقیقه طول بکشد.

۲- فاصله بین دو آمیزش طولانی نباشد که منجر به ذخیره شدن توان جنسی بالا شود.

۳- از زمان ازدواج و عروسی، بیش از ۶ تا ۹ ماه گذشته باشد.

۴- مدت محرومیت ارتباط جنسی، زیاد نباشد.

پر واضح است که در غیر این صورت بیماری تلقی نشده و موجب نگرانی نیست. البته عوامل تأثیر گذاربر مدت تداوم فاز تهییج (excitement phase) مانند سن، شریک جنسی، تکرار و تداوم دخول باید در نظر گرفته شود.

روش تشخیص

از نظر تشخیصی به دو صورت:

۱. تست بالینی (Objective test)
۲. گزارش فردی (Subjective test)

یعنی شخص احساس ناراحتی، رنج روانی، آزار در خود یا شریک جنسی یا هر دو مورد را گزارش می کند. از اختلال در رضایت و ارضاء روانی – جنسی خود یا شریک جنسی شکایت می کند… دریک رابطه پیشرونده زوج، شریک جنسی نقش وتاثیرمهمی دراین مقوله بازی می کند. ازدواجی که استرس آور باشد، شرایط را بدتر می کند.

متخصص و پزشک مربوطه، سابقه ی جنسی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایشات کلی را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند، چون انزال زودرس ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک مربوطه آزمایشات لازم را انجام می دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند.

عوامل

اکثر موارد انزال زودرس فاقد عامل یا دلیل خاص است. با بالاتر رفتن تجربه ی جنسی و سن، مردها یاد می گیرند که ارگاسم خود را به تاخیر بیندازند. انزال زودرس ممکن است با یک شریک جنسی جدید و در موقعیت های خاص اتفاق بیفتد، یا اینکه مدت زمانی طولانی باشد که فرد ارگاسم نشده باشد. عوامل روانی مثل اضطراب، احساس گناه، یا افسردگی نیز ممکن است منجر به انزال زودرس شوند. در برخی موارد، انزال زودرس ممکن است به خاطر عوامل پزشکی مثل مشکلات هورمونی، آسیب های جسمی و یا عوارض جانبی بعضی داروها باشد.

بسیاری از مواقع ناشی از ضعف جسمانی و روانی حاصل از افراط در خود ارضایی قبل از ازدواج و یا عدم آمادگی جنسی در زمان ملاعبه یا مقاربت با همسر است. ضعف نیروی ماسکه، زیادی میل به نزدیکی، تندی منی و یا زیادی منی نیز می تواند از عوامل این مسأله باشد.

بعضی از تحقیقات مردان را به دو دسته تقسیم کرده است:

۱ـ افرادی که از نظر فیزیولوژیک مستعد به اوج رسیدن سریع به خاطر کوتاه بودن زمان نهفتگی عصبی هستند.

۲ـ افرادی که به دلیل رفتاری یا روانی شرطی شده اند. اشکال در کنترل انزال اغلب همراه با اضطراب در مورد عمل جنسی یا ترس ناخودآگاه در مورد واژن یا شرایط فرهنگی منفی در مورد رابطه جنسی است. مقاربت با فواحش، سکس در اماکن نامناسب مثلا در ماشین و.. که توام با ترس از رسوایی باشد باعث می شود که فرد سریعتر طلب انزال کند و در صورت تداوم از نظر روانشناسی شرطی شده وبه آن خو بگیرد. مشاهده فیلمها و عکسهای محرک و مطالعه داستانهای پورنوگرافی (هرزه نگاری) که معمولا پس از آن خود ارضایی صورت می گیرد نیز در ایجاد این حالت موثر است. ضعف قوای بدنی نیز در ایجاد این حالت موثر است.

الف) تئوریهای روانشناختی :

۱ـ تجربه جنسی اولیه

ــ اضطراب آور و تعجیل کننده باشد.
ــ شخص به انزال زودرس و سریع شرطی شده باشد.

۲ـ اضطراب

سیستم عصبی خودکار سمپاتیک را فعال می کند و نیز آستانه انزال را پایین می آورد.

۳ـ از نظر تئوریهای روان پویایی (‌سایکودینامیک):

ـ حل نشدن و باقی ماندن تعارضات خودشیفتگی کودکی که شخص را از ایجاد رابطه جنسی، ارضاء شریک جنسی و تشریک مساعی در رابطه عشق ورزی ناتوان می سازد…

ـ تشدید یافتن اهمیت آلت تناسلی مردانه به حدی که یک مرد به خاطر اشتغال فکری در مورد اهمیت، کوچکی، بزرگی، کارآیی، قدرت و توان … آلت تناسلی خود قادر به رابطه و کارکرد سالم و لازم جنسی نمی باشد.

ب) تئوریهای ارگانیک (جسمی) :

۱ـ بیش حساسیتی آلت تناسلی (Penile hypersensitivity):

که موجب کوچکترین یا سطحی ترین تحریک و تماس با آلت تناسلی موجب پاسخ دهی شدید و سریع سیکل کارکرد جنسی در یک مرد شود و شخص بسرعت و قبل از زمان دلخواه خود به نعوظ کوتاه و انزال زودرس برسد.

۲ـ پاسخ انزالی بیش تهییج (Hyperexcitabal ejaculatory response):

یعنی در فاز سوم یک چرخه (سیکل) کارکرد جنسی میزان پاسخ دهی انزالی یک مرد بشدت و بسرعت بالا و منجر به بیش تهییجی و بیش پاسخی به تحریک معمول گردد.

۳ـ اختلال (افزایش ـ کاهش ـ یا عدم توازن) در سیستم رسپتور (۵HTهیدروکسی تریپتامین):

در یک مطالعه ای که بر روی یک دسته از مردان دچار مشکل انزال زودرس انجام شده مشخص شده که ۵/۱۳% این افراد معتقد بودند که این مسئله تأثیری بر زندگی زناشویی آنها نداشته، ۴/۳۶% تاثیر اندک بوده و ۵۰% موارد تاثیر متوسط تا بالایی داشته است.

  موادغذایی که باعث دیرانزالی می شوند

درمان زود انزالی در جوانان

درمان

زود انزالی در اصل مشکل یا بیماری محسوب نمی شود و می توان گفت که این وسواس فکری افراد و اضطراب آنها از داشتن یک رابطه با کیفیت است که منجر بروز این امر می شود، لذا کاهش اضطراب و حفظ آرامش در کنار کنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه کار برای پیشگیری و درمان این مشکل اند.

همانطور که گفتیم اگر عوارضی همچون خود ارضایی و یا عدم آمادگی جنسی در انسان ها وجود نداشته باشد به صورت طبیعی زود انزالی وجود نخواهد داشت ودر صورت ابتلا به عادت خود ارضایی با ترک این عادت مشکل حل خواهد شد و در صورت عدم آمادگی جنسی نیز راه کار هایی متناسب بااین مشکل وجود دارد.

اختلال انزال زودرس اگر مورد درمان قرار نگیرد ممکن است در طول زمان منجر به سوار شدن اختلالات روانی دیگر از جمله اختلالات اضطرابی، افسردگی، اختلالات تطابقی، افت کارآیی، سوء مصرف مواد و داروهای روانگردان، در مورد فرد ممکن است شود. پس باید به جدیت بدنبال رفع این مشکل بود.

۱ – درمان های موضعی

استفاده از کرم های بیحس کننده مانند ژل لیدوکابین ۲% و اسپری های بیحس کننده می تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. (ژل ۲% لیدوکابین + کرم پریلو کابین ۲.۵% + کشیدن کاندوم بر روی آلت تناسلی باعث افزایش زمان انزال می شود و استفاده از اسپری های بیحس کننده به دلیل ایجاد حالت تکرر بعد از مصرف زیاد توصیه نمی شود. اسپری بعد از چند بار استفاده به تدریج خاصیت خودش را از دست میدهد و آلت خودش را با این وضع جدید وفق داده و برگشت میکند به جای اول خود)

۲- درمان های دارویی

دارو های مهار کننده بازجذب سرتونین و ضد افسرده گی در درمان زود انزالی موثر اند، بر فرض مثال میتوان به داروهای خانواده اس اس آر آی، اشاره کرد که شامل داپوکستین، فلوکستین، پاروکستین و سرتالین میباشند و همچنین گه گاه داروی ویاگرا را توصیه میکنند. (درمان های دارویی را در مراحل حاد بیماری که بیماری از فاز پزشکی وارد فاز روانی شدید شده و موجبات مشکلات عدیده در روابط فرد شده است، تجویز می شوند و استفاده بدون نظر پزشک از این داروها به دلایل ماهیت های اعتیاد آور و شرطی کننده و گه گاه تکرر جنسی و همچنین آمار بالای خودکشی در اثر استفاده از داروهای ضد افسرده گی، توصیه نمی شود، لذا در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما قبلا با یک متخصص سایکوتراپ یا روانکاو مشورت کنید)

داروی گیاهی: معجون جالینوس

خواص این دارو: کسانیکه دچار بیماری انزال زودرس هستند (همیشه این مشکل را دارند) باید اولا رژیم غذایی مناسبی داشته باشند یعنی رژیمی با طبیعت گرم. ثانیا دوره کامل این دارو را مصرف کنند. اما کسانی که دچار این بیماری نیستند و فقط میخواهند زمان انزال را افزایش دهند یک نسخه از این دارو کافی است. (افرادی که غلظت خون دارند بهتر است که از این دارو استفاده نکنند)

۳ – درمان های رفتاری

این نوع درمان ها از موثر ترین و سالم و بدون عارضه ترین نوع درمانها می باشند و بر طبق آنها فرد به جای استفاده از دارو یا مواد مصنوعی با استفاده از روش های آموزشی رفتاری، سعی می کند که رفتار و احساسات جنسی خود را کنترل کند (در بیشتر مواقع این روشها اولین پیشنهاد برای درمان می باشند):

الف . تکنیک ماستر و جانسون

این روش شامل یادگیری، تشخیص و کنترل احساسات و رفتارهایی است که منجر می شود فرد به اوج نقطه لذت جنسی برسد و انزال صورت گیرد، این روش نیاز به اراده و تمرین زیاد دارد، اما از جمله موثرترین روشهای درمانی است که تاکنون برای درمان انزال زودرس شناخته شده است، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط خود یا شریک جنسی اش، تحریک می شود و هر بار که به نزدیکی نقطه اوج لذت جنسی می رسند، عمل تحریک را متوقف و بعد از چند لحظه که احساسات فروکش کرد، دوباره اقدام می نمایند، بعد از چند روز تمرین اولیه، سکس به روشی که مرد در زیر و زن در بالا قرار میگیرد عمل تکرار می شود به این صورت که مرد در زمان نزدیک شدن به اوج نقطه جنسی با آگاه کردن زن که در اینجا کنترل عملیات جنسی را در دست گرفته، او را باخبر میسازد تا رابطه را کنترل کند، بر طبق این روش که از جمله بهترین روشهای درمانی است، فرد بعد از چندین هفته تمرین و ممارست، به مرحله ای میرسد که کنترل رابطه جنسی برایش شرطی می شود و می تواند با کنترل احساسات سکسی خود، هم زمان رابطه جنسی اش را زیاد کند و هم شریک جنسی اش را ارضاء کند. (کلیه اصول این روش بر پایه تحریک و توقف قبل از نقطه اوج لذت جنسی می باشد، لذا از جمله بهترین روشها برای افزایش مهارت جنسی محسوب می شود)

ب. تمرین ماهیچه های کف لگن

این تمرین روی ماهیچه هایی کار می کند که مسئول نعوظ و انزال در مردان هستند. برای پیدا کردن آن ها در حین ادرار کردن، ادرار خود را نگاه دارید و سپس رها کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا این عضله ها را پیدا کنید و بتوانید آنها را کنترل کنید. بعد از شناسایی این ماهیچه ها حتی در حالت عادی هم (در حین دیدن تلویزیون، کار و غیره) می توانید مرتبا آنها را منقبض کرده برای چند ثانیه نگاه دارید و سپس رها کنید. پس اول مدتی وقت صرف کنید تا این عضلات را پیدا کنید. بعد که دیگر بدون ادرار کردن هم آنها را تحت کنترل داشتید میتوانید از دو سری ۱۰ تایی صبح و شب یعنی ۲۰ تا صبح و۲۰ تا شب شروع کنید و عضلاتتان را منقبض کنید، برای چند ۱ تا ۳ثانیه نگهدارید و بعد رها کنید. هر هفته ۱۰ تا به این تمرینها اضافه کنید زمانی که تعداد آنها رسید به ۵۰ یا ۶۰ تا صبح و۵۰ تا ۶۰ تا شب همین عدد آن را نگهدارید. وقتی که به انجام تمرینها عادت میکنید دیگر حتی لازم نیست که فقط صبح آنها را انجام دهید میتوانید در طول روز آنها را به مرور انجام دهید. در ضمن اگر عضلات کف لگن قوی داشته باشید دچار عوارض بالا رفتن سن هم نخواهید شد چون اکثرا در افراد کهنسال قدرت نعوظ کم میشود وزاویه آلت به سمت پایین تغییر میکند اما با داشتن عضلات کف لگن قوی این عوارض بسیار کمتر میشوند. این را تاکید کنم که نتیجه این تمرین ها حداقل پس از شش ماه اگر بطور مرتب انجام شوند بروز می کنند. توقع تاثیر یک شبه نداشته باشید.

ج. روش start & stop (تحریک و توقف) در سکس

یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زودرس روش start & stop نام دارد. در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش ۴ به ۱ شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به ۹ به ۱ برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(۹ به ۱) برسانید. این تمرین برای همسرتان ممکن است کمی سخت باشد چون مراحل پیوسته نیست بنابراین حتما قبل از آن با هم صحبت بکنید. بعد از شش ماه این تمرین را بطور پیوسته انجام نتیجه آن را خواهید دید.

پس در این متد مرد درمرحله نزدیک انزال حرکات جنسی را متوقف و پس از فروکش کردن احساس انزال حرکات را ادامه می دهد و این کار را چند بار تکرار می کند و سپس اجازه می دهد انزال صورت گیرد با این روش فرد پس از مدتی می تواند زمان انزال خود را بالا ببرد.

د. روش معاشقه در درمان انزال زودرس

یکی از دلایل انزال زودرس این است که آقایان تشریفات آغازین یک رابطه را برای خانم ها به جا نمیاورند مانند معاشقه و بوسیدن. اگر این تشریفات انجام بگیرد آقایان به مشکل زود انزالی برخورد نمی کنند، این هم به این دلیل است که زمان انزال در خانم ها طولانی تر از آقایان هست و بدین ترتیب زمان بیشتری طول میکشد که آقایان به انزال برسند و زمان انزال آقایان به زمان انزال در خانم ها نزدیکتر می شود و بنا به تعریف زود انزالی اتفاق نمی افتد.

بعضی وقتها زمان انزال جنسی در خانم ها بسیار طولانی هست و در این صورت باید تشریفات مفصل تری انجام بگیرد. بعضی از اوقات خانم ها در حین یک رابطه جنسی حواسشان به جاهای دیگر هست ولی مردها همیشه حواسشون کاملا متمرکز می باشد و این باعث میشود که مردها زودتر از خانم ها به انزال برسند.

حضرت محمد (صل الله علیه و آله) میفرمایند: «چون کسی خواهد که با زن خود جماع کند به روش مرغان به نزد او نرود، بلکه اول با او دستبازی و خوش طبعی کند و بعد از آن جماع کند». حضرت علی (علیه السلام) میفرمایند: «هرکسی که میخواهد با زن خود نزدیکی کند، تعجیل نکند که زنان را کارها می باشد».

اگر شما به این مشکل دچارید تا زمانی که معالجه شوید سعی کنید قبل از دخول و تحریک آلت، با معشقه، بوسیدن و نوازش نواحی حساس مثل لاله گوش و سینه ها و نواحی گردن و… به ویژه تحریک کلیتوریس (چوچوله) که بنا به اعتقاد بسیاری از اهل فن حساسترین نقطه زن و در حقیقت آلت جنسی اوست که بسیار حساس می باشد و نباید با آن خشن رفتار نمود زن را ارضا نمود. می توانید در صورت ارضا شدن با توسل به این اعمال موقتا شریک جنسی تان را ارضا نمایید تا درمان شوید. پس می توانید از این به بعد شبی را برای شب مورد نظر از قبل مشخص کنند. این مسئله این خوبی را دارد که اولاٌ از قبل طرفین آمادگی این شب را دارند و می توانند خود را مهیا کنند. (لباس مهمانی بپوشند و خود را تمیز کنند و شام عاشقانه ای را در کنار همسر و حتی بچه ها داشته باشند و تغییراتی که می توان به آن فکر کرد و هر سری با انجام آن تجربه شیرین تری داشت) از طرف دیگر این روش نمی گذارد که تنور روابط عاشقانه و جنسی به سمت مکانیکی شدن پیش برود. در روزهای دیگر معاشقه زمان طبیعی خود را طی خواهد کرد و صرفاٌ معاشقه های عاشقانه خواهد بود و نه رابطه. فایده دیگر این است که در طول روزهای دیگر مرد و زن هرکدام زمان دارند انرژی از دست رفته را از طریق غذا و ورزش به بدن برگردانند.

ه. تکنیک فشار

بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال، از انزال جلوگیری میشود که دلیل جلوگیری کردن آن این است که با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط کم میشود و درنتیجه نعوظ یا ارکشن کم میشود و انزال دیر انجام می پذیرد.

و. پوزیشن خوب هنگام مقاربت

روش های معمول (مرد در بالا) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی کند، برای درمان می بایست از روشهای جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می کند از جمله بهترین روشها برای درمان می باشند.

ز. تعدد مقاربت

زیاد کردن تعداد سکس در طول هفته و روز می تواند به در مان زود انزالی کند به طوریکه اگر هفته ای دو بار سکس دارید و آن را تبدیل به هفته ای ۴ الی ۶ بار برسانید، بعد از چند هفته مشکل زود انزالیتان تا حدودی رفع می شود.

ح. استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم و بخصوص از نوع بیحس کننده یا تأخیری آن که در بازار به فراوانی موجود است، می تواند به دلیل کمتر کردن میزان تماس آلت جنسی مردانه، باعث رفع زود انزالی شود.

۴. درمان های روانی –عاطفی

یکی از بهترین ها و موثرترین روشها برای رفع انزال زودرس و افزایش لذت در روابط زناشویی، عشق بازی در رابطه جنسی است، بدیهی است که در زمانیکه عشق بازی در رابطه جنسی برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازی بایکدیگر اند، دیگر زود انزالی معنی خود را از دست می دهد ! کارهایی مثل نوازش، تحریک کلامی و بدنی زن قبل از دخول و کارهایی مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه، میتوانند به این مهم کمک کنند. (به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام سکس مشغول عشق بازی باشند به دلیل اینکه رضایت جنسی هر دو طرف ایجاد می شود، زود انزالی به طور کلی برطرف می شود)

از جمله درمانهای روانی، تمرکز بر اموری به غیر از سکس مثل یک موزیک آرامش بخش و…. به جای تمرکز بر اندام طرف مقابل و یا حالات سکس است. این روش روشی کارآمد است. بر اعصاب خود مسلط شوید و اصول آرامش را تمرین کنید.

راهکارهایی که به درمان مشکل زودانزالی، کمک شایانی می نماید:

۱- نوشیدن چای گل گاو زبان به جای چای معمولی؛ زیرا به دلیل مقدار زیاد پتاسیم برای تقویت اعصاب و قلب بسیار مفید است.

۲- استفاده از دم کرده دارچین؛ زیرا این ماده علاوه بر تقویت اعصاب آن را تحریک می کند و بدیهی است در کسانی که غالباً بدون تحریک و نعوظ، انزال می شوند ،تحریک شدن ضروری است تا انزال آنها دست کم با تحریک همراه باشد.

۳- خوردن مقویات مانند شیر نارگیل و تخم مرغ و نیز خوراکی های آهن دار مثل توت فرنگی، گلابی، لوبیا، عدس، هویج ،کلم قمری، بلوط انار، بادام، موز و انگور نیز در رفع این عارضه مؤثر است.

۴- خوردن خوراکی هایی که منبع ویتامین B هستند مثل دل ،قلوه، جگر و سیرابی.

۵- به هنگام ادرار کردن، ۲ تا ۳ بار و حتی بیشتر ادرار کردن را قطع و وصل کنید.

۶- از تغذیه مناسب بهره گرفته شود از خوردن ماست و ترشی و نیز مواد غذایی تحریک کننده غریزه جنسی خودداری شود.

۷- در شبانه روز به طور مرتب ورزش کنید و به تقویت عضلات بدنی خود بپردازید.

۸- با مراجعه به روانپزشک از داروهای مناسب استفاده شود.

نکاتی که باید دربارۀ رابطۀ جنسی درنظرگرفته شود :

۱. قبل از هرچیز باید توجه داشته باشید که محیط و فضا و اتاقی که در آن استراحت می کنید باید فضای آرام و امن باشد زیرا فضای امن و آرام زمینه کافی را برای عمل زناشویی فراهم می کند و آرامش روانی محیط زمینه ساز عجله نکردن برای تمام شدن کار لازم و ضروری است. ولی اگر احساس شود ممکن است در معرض مشاهده دیگران حتی کودک خردسال و یا شیرخوار واقع شوید دچار مشکل می شوید بنابراین توصیه می شود در اتاق اختصاصی و درب اتاق بسته و حتی قفل شده عمل انجام گیرد.

۲. اگر از مطلب خاصی دچار اضطراب می شوید به رفع علت اضطراب پرداخته شود زیرا اضطراب از هر مطلب و موضوعی به از دست دادن کنترل و تسلط بر اعصاب و وضیت روانی منجر می شود.

۳. پیش از ارتباط جنسی، مرد حتما باید با مالش نقاط حساس و جنسی بدن زن را تحریک کنید و او را به سر رضایت و شوق آورده تا زمانی که زن به آمادگی کافی برای عمل زناشویی پیدا کند زیرا زن برای رسیدن به اوج لذت جنسی مدت زمان بیشتری نیاز دارد. بخلاف مردان که زودتر تحریک شده و به اوج لذت جنسی می رسند. بنابراین مرد باید تحمل کند و با ایجاد آمادگی در زن زمان ارگاسم همدیگر را نزدیک تر کنند لذا گاهی لازم است ۱۵ دقیقه مقدمات عمل زناشویی طول بکشد.

۴. قبل از ارتباط جنسی، زن، آلت مرد را به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهد.

۵. در طول شبانه روز و هفته به وضعیت زود انزالی فکر نشود.

۶. در طول شبانه روز و هفته به امور غیرجنسی فکر شود و یا به فعالیتی مشغول شود مثلا آدامس جویده شود.

۷. به محض احساس نزدیک شدن لحظه انزال، مقعد خود را سست کرده و با دهان باز نفس آرام و عمیق کشیده شود.

۸. برای ارتباط جنسی، مرد در زیر قرار گیرد و زن در رو تا مرد دیرتر به ارگاسم و اوج لذت جنسی برسد.

مقاله علت زود انزالی در مردان مجرد را مطالعه کردید پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ انواع قرص درمان زودانزالی را بخوانید.

 

منبع: porseman.com

  راه حل جامع درمان زود انزالی در مردان و زنان متاهل بدون دارو

پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.1/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *