میزان و طریقه مصرف عرق نعناع برای کودکان و نوزادان

عرق نعناع برای کودکان و نوزادان,میزان مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع کودکان,میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان,عرق نعناع برای استفراغ کودکان,عرق نعناع برای اسهال نوزاد,عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد,دادن عرق نعناع به نوزاد زیر یک ماه,مضرات عرق نعناع برای کودکان,طریقه مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع برای دل درد کودکان,نحوه مصرف عرق نعناع برای نفخ نوزاد,چه مقدار عرق نعناع به نوزاد بدهیم,خوردن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

میزان و طریقه مصرف عرق نعناع برای کودکان و نوزادان

علت اصلی دل دردهای نوزاد وجود گاز در معده‌ی او است که باعث ناراحتی و به خطر انداختن سلامت نوزاد می‌شود. پس نوزاد شما ممکن است دل درد و نفخ را تجربه کند.

 

عرق نعناع برای کودکان و نوزادان

برخی از پزشکان برای تسکین دل درد نوزاد داروهایی تجویز می‌کنند ولی گیاهانی نیز وجود دارد که برای کاهش دردهای ناشی از گاز معده بسیار خوب عمل می‌کنند. البته استفاده از هر داروی گیاهی و هر داروی شیمیایی باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

عرق نعناع برای دل درد کودکان

عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است.

استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.

شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

طریقه مصرف و میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان

دخترم هشت ماهشه، یه وقتایی که باد شکم داره و دل درد بهش عرق نعنا به اندازه 2 سی سی می‌دهم آروم می‌شود. گاهی هم هرشب می‌دهم، اشکال دارد؟

پاسخ دکتر سید رضا رئیس کرمی، متخصص نوزادان و کودکان:

خیر ایراد ندارد. روزانه ۳ بار و هر بار یک قاشق چایخوری، بصورت رقیق شده بدهید.به شما توصیه می‌کنیم با مضرات و عوارض نعناع آشنا شده و از فواید آن بهره ببرید.

  بخور نعناع برای سرماخوردگی جوش پوست صورت

عرق نعناع برای کودکان و نوزادان

عرق نعناع برای اسهال و استفراغ کودکان

شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند.

دادن عرقیات سنتی در زمان استفراغ نه تنها سبب بهبودی نمیشود بلکه سبب تشدید استفراغ هم میشود مانند عرق نعناع عرق چهل گیاه و کلپوره( اینها در دل درد های کولیکی مفیدند نه در استفراغ های ویروسی)

خوردن و دادن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

 اول از هر چیز این موضوع را باید در نظر بگیریم که به نوزاد زیر سه ماه به هیچ وجه نمی توان عرق نعناع داد. یعنی برای هیچ دردی نمی توان از عرق نعناع استفاده کرد. اما برای نوزادانی که بالای سه ماه هستند فقط پزشک می تواند تشخیص بدهد که عرق نعناع استفاده شود یا نه.

عرق نعناع فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، او دراین باره می گوید: از عرق نعناع فقط برای درمان نفخ نوزاد می توان بهره برد. البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. اگر ما می گوییم والدین سر خود به نوزاد عرق نعناع ندهند به این دلیل است که نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد.

عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد

هرچند مصرف قطره ی عرق نعناع برای نوزاد به تنهایی باعث تشدید ریفلاکس میگردد ولی استفاده از مقادیر کم عرق نعناع مخلوط با آب ولرم ونبات سفید مسکن خوبی جهت کاهش کولیک در این نوزادان خواهد بود.

مضرات عرق نعناع برای کودکان

اگر سن نوزاد زیر سه ماه است اصلا به او عرق نعنا ندهید.

اگر کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.

از عرق نعناع برای ماساژ شکم نوزاد استفاده نکنید. این کار در نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد.

زیاده‌روی در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر است و بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

همچنین مطالب طبع نعناع و طریقه مصرف نعناع و مصرف نعناع در دوران بارداری را بخوانید

  خواص و طرز تهیه دمنوش نعناع و دارچین زنجبیل عسل لیمو آویشن
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

5/5 - (11 امتیاز)

یک نظر

  1. سلام پسرم ۳ماه ۲۰ روزه هست هیچ نمفامم کی کجایش درد داره
    بسیار گریه میکنه به نظر مه شاید دل دارد باشه شیر هم سی
    نمخوره خواب هم نداره وه از ادرار کی مکنه چرک میایه دست های خو
    خوده همیشه وقت ده دان خود میکنه بینی ش هم زود هم خوشک
    میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *