طرز تهیه ترشی کلم قرمز / روش تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه

طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری, فوت و فن ترشی کلم قرمز, ترشی کلم قرمز خوش رنگ, طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه, روش تهیه ترشی کلم قرمز , دستور تهیه ترشی کلم قرمز

ترشی کلم قرمز یکی از انواع ترشی های محبوب در کنار انواع غذاهای پلویی و کباب است. در این مقاله  از بخش آشپزی سایت طرز تهیه ترشی کلم قرمز را با هم مرور می کنیم.

ترشی کلم قرمز یکی از انواع ترشی های خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که برخلاف اکثر ترشی های ایرانی در تمام فصل ها سرو می شود. این ترشی خوشمزه و خوشرنگ علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای تزیین غذا نیز بسیار مناسب است.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه کوچک ترشی کلم قرمز تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی کلم قرمز تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه ترشی کلم قرمز  همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ شیشه ترشی کلم

مواد لازم ترشی کلم قرمز

  • کلم قرمز ۵۰۰ گرم
  • سرکه قرمز به اندازه کافی
  • نمک نصف قاشق غذاخوری

دستور تهیه

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

برای تهیه ترشی کلم قرمز ابتدا کلم را تمیز می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و یا با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نوارهای باریک و بلند خرد می کنیم تا ترشی کلم مجلسی داشته باشیم.

سپس کلم خرد شده را در ظرفی می ریزیم و با نمک مخلوط می کنیم و روی آن سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا استراحت کند. سپس کلم ها را در ظرف مورد نظر می ریزیم و به اندازه ای سرکه روی کلم ها می ریزیم تا کاملا روی کلم ها را بپوشاند.

در مرحله بعدی درب ظرف را محکم می بندیم تا هوا واد آن نشود. ترشی را به مدت ۱ هفته در جایی خشک و خنک نگهداری می کنیم. برای این مدل ترشی روشی دیگر نیز وجود دارد به این صورت که کلم قرمز را خرد می کنیم و در قابلمه کلم و سرکه را می ریزیم

و روی حرارت قرار می دهیم تا کمی بجوشد و کلم ها نرم شوند و در ظرف می ریزیم و می توانید همان زمان از ترشی را مصرف کنیم. البته اگر با این روش ترشی کلم را آماده کنید مدت زمان نگهداری آن بسیار کمتر است و کیفیت آن نیز بسیار پایین تر از روش اول است.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

 نکاتی مهم برای درست کردن ترشی کلم قرمز

  1. برای ظروف ترشی هرگز از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید.و بهترین گزینه ظرف های شیشه ای هستند.
  2. برای اینکه ترشی سرکه را کمی کمتر کنید میتوانید سرکه را با مقداری آب بجوشانید و بعد از اینکه سرد شد استفاده کنید و یا یک قاشق غذا خوری شکر به کلم قرمز بیافزایید.
  3. بهتر است برای نرم شدن کلم آن را در آب نجوشانید چون باعث تغییر رنگ و مزه کلم میشود و کیفیت ترشی کلم را کم میکند.
  4. اضافه کردن فلفل و سیر طعم اصلی کلم را از بین خواهد برد.
  5. بعد از 5 تا 4 روز که ترشی در محیط بیرون آماده شد. آن را داخل یخچال قرار دهید.
  6.  ترشی کلم قرمز با ماندن کم کم رنگش را از دست میدهد به همین دلیل بهتر است آن را هر بار با مقداری کم تهیه کنید.
  7. در صورتی که بخواهید ترشی را زود تهیه کنید میتوانید پس از خرد کردن کلم را در قابلمه آب بریزید و زیر شعله  زیاد کنید بجوشانید تا کلم ها سریع نرم شوند .
  8. سرکه سفید باعث خوشرنگ تر ماندن ترشی میشود.
  9. کلم قرمز هر چقدر قرمز تر باشد،ترشی شما هم خوشرنگ تر میشود.
  10. بسته به ذائقه خود میتوانید مقدار ترشی و آب را کم یا زیاد کنید.
  11. برای خوشرنگ تر شدن ترشی از آب لبو استفاده کنید.

منابع:

namnak.com

parsiday.com

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *