طرز تهیه باقالی پلو با گوشت گوسفندی

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت گوسفندی, طرز پخت باقالی پلو با گوشت گوسفندی, طرز تهیه باقالی پلو با گوشت برای 4 نفر, طرز تهیه باقالی پلو با شوید تازه, آموزش پخت باقالی پلو با گوشت, دستور پخت باقالی پلو با گوشت, نحوه پخت باقالی پلو با گوشت گوسفندی

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت گوسفندی

طرز پخت باقالی پلو با گوشت گوسفندی

baghali polo gosht gosfand

باقالی پلو یکی از غذاهای مخصوص و خوشمزه ایرانیست٬ باقلاپلو یا باقالی پلو که یک غذای مجلسی به حساب می آید و اکثرا در جشن ها و مهمانی ها پخته می شود با اضافه کردن باقالی و شوید یک غذای منحصر به فرد و مختص ایرانی است. اکثر ایرانیان عاشق این غذا هستند٬ باقالی پلو را با مرغ و ماهی هم پخته می شود. همچنین در مطلب دیگری طرز تهیه باقالی پلو با مرغ را به شما آموزش دادیم . برای امروز بخش آشپزی سایت آموزش طرز تهیه باقالی پلو با گوشت گوسفندی را برای شما آماده کردیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت باقالی پلو با گوشت گوسفندی: (برای چهار نفر)

مواد لازم باقالی پلو با گوشت گوسفندی
گوشت گوسفندی 1 کیلو
پیاز 8 عدد بزرگ
فلفل سیاه 1 قاشق غذا‌خوری
سیر 8 حبه پوست کنده
زردچوبه 1 قاشق‌چایی‌خوری
چوب دارچین 4 تکه
نمک 2 قاشق چای‌خوری
زعفران به میزان دلخواه
آب به میزان لازم

مدت زمان پخت: 5/3 ساعت

پیازهارا خلالی خرد میکنیم و در قابلمه مورد نظر میریزیم . گوشت رو روی پیازها قرار میدهیم. سیر زردچوبه ، فلفل و چوب دارچین رو اضافه میکنیم و به میزان لازم آب میریزیم. بعد از جوش آمدن زیر گاز را کم میکنیم و اجازه میدهیم تا سه ساعت گوشت ها بپزد. (اگر لازم بود دوباره آب اضافه کنید)

بعد از سه ساعت نمک و زعفران آب شده را به گوشتها اضافه میکنیم و اجازه میدهیم نیم ساعت دیگر بپزند. آب گوشتها که به اندازه دلخواهتان رسید زیر گاز را خاموش کنید.

نکاتی که باید بدانید

  • چنانچه تمایل داشتید از گوشت گوساله به جای گوشت گوسفند استفاده کنید ،کمی روغن به آن اضافه کنید و زمان پخت را بالا ببرید.
  • بهترین گوشت‌ها برای صرف با باقلاپلو، گوشت‌های گردن و ماهیچه هستند البته این غذا با گوشت مرغ نیز خورده می‌شود. جالب است بدانید كه جنوبی‌ها این برنج مخلوط را با ماهی هم می‌خورند.

 

طرز پخت باقالی پلو با گوشت گوسفندی, چگونه باقالی پلو بپزیم, همه چیز درباره پخت یک باقالی پلو خوشمزه و دلچسب با گوشت برای میهمانی گرم


باقالی‌‌پلو

مواد لازم برای پخت باقالی‌‌پلو : (برای چهار نفر)

 

مواد لازم باقالی‌‌پلو
برنج 3 پیمانه
شوید تازه ساطوری 150 گرم
دارچین دو قاشق چایخوری
سیر یک بوته
روغن به میزان لازم
نمک به میزان لازم
  طرز پخت باقالی ‌پلو با مرغ

 

طرز تهیه پلو :

برنج را پاک کرده ، با آب و کمی نمک برای دوساعت خیس کنید.

باقالی ها را با کمی نمک بپزید. مراقب باشید که له نشود . بعضی از باقالی ها دیر پز و بعضی زودپز هستند. هنگام جوشیدن باقلا‌ها در آب، کفی روی آن‌ها را می‌گیرد که باید آن را بردارید زیرا در غیر این صورت باقالی پلو رنگ کدر و تیره‌ای پیدا می‌کند که چندان خوشایند نیست.

 

به آب در حال جوش در قابلمه نمک اضافه کنید بعد برنج شسته شده را اضافه کنید . پس از اینکه برنج به مرحله آبکشی رسید در لحظات آخر باقالی پخته شده را به آن اضافه کرده و آنرا آبکش کنید  . درقابلمه روغن ریخته و ته‌دیگ مورد نظرتان را بگذارید، برنج را روی آن  بریزید ولایه لایه روی برنج شوید وکمی دارچین بریزید و در آخر روی برنج آب (به اندازه سه قاشق) و روغن بریزید و یک بوته سیر روی آن قرار دهید و برنج را دم بگذارید . پس از اینکه برنج بخار افتاد زیر گاز را کم کنید و اجازه بدهید نیم ساعت برنج دم بکشد.

سیر عطر بسیار مطبوعی به برنجتان میدهد.

نکاتی که باید بدانید

  • درصورتیکه از روغن حیوانی استفاده کنید بی شک غذای دلپذیر تری را تجربه میکنید ( درصورت استفاده از روغن حیوانی میتوانید روغن را قبل از دم کشیدن روی برنج بریزید و یا موقع سرو روغن را داغ کرده و روی برنج بدهید و در صورتی که از روش دوم استفاده کنید، باقالی پلوی شما بوی مطبوع تری خواهد داشت)
  • نباید بیش از حد روی برنج شوید ریخت چون باعث سبز شدن و تیره شدن آن می‌شود.
  • هرگز نباید شوید را در آب برنج ریخت چون هم برنج را سبز می‌کند و از آنجا که موقع آبکش کردن برنج آب آن را دور می‌ریزیم ، تمام مواد غذایی، مزه و عطر موجود در شوید از بین میرود.
  • برای قد کشیدن برنج می‌توان از چند دانهٔ زاج استفاده کرد و در آب برنج ریخت تا با آن خیس بخورد.
  • حتما از باقلا‌هایی استفاده كنید كه پوست سبز رنگی دارند و البته به مدت طولانی هم فریز نشده‌اند زیرا ماندن طولانی‌مدت باقلا در فریزر باعث تغییر رنگ و طعم این ماده غذایی می‌شود.

غذای باقالی پلو با گوشت گوسفندی شما آماده است. نوش جان

4.8/5 - (25 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *