تاثیر سرکه سیب بر تنگی واژن / تنگی واژن با سرکه

تنگ کردن واژن,تاثیر سرکه سیب بر تنگی واژن,آیا سرکه باعث تنگی واژن میشود,ریختن سرکه در واژن,تنگی واژن با سرکه,تنگی واژن با سرکه سفید,تنگی واژن با آلوئه ورا

تنگ کردن واژن (tightening Vagina) از دغدعه هایی است که به ویژه پس از زایمان ذهن بسیاری از خانم ها را درگیر می کند. تصورات اشتباهی در این زمینه وجود دارد از جمله این که واژن گاهی خاصیت ارتجاعی خود را به کلی از دست داده و برای همیشه دچار افتادگی می شود که باور درستی نیست.

واژن همیشه دارای خاصیت ارتجاعی است، اگرچه ممکن است با عواملی همچون چاقی، افزایش سن یا زایمان گاهی این خاصیت کاهش پیدا کند اما هیچ گاه خاصیت انعطاف پذیری خود را به صورت دائمی از دست نمی دهد.

اگر به دلایل مختلف از جمله زایمان طبیعی از افتادگی واژن رنج می برید و به دنبال راه های کم هزینه و موثر و دائمی برای تنگ کردن واژن هستید. تنگ کننده واژن

تاثیر سرکه سیب بر تنگی واژن / تنگی واژن با سرکه

هشدار: با توجه به حساس بودن ناحیه توصیه می شود در استفاده از روش های گیاهی تنگ کردن واژن احتیاط کرده و قبل از هرگونه اقدام با متخصص زنان مشورت کنید.

1. آلوئه ورا

آلوئه ورا از گیاهان تنگ کننده واژن است و از ژل آلوئه ورا برای تقویت عضلات واژن و درمان طبیعی افتادگی واژن استفاده می شود.

ابتدا واژن را با آب گرم شسته و 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه را به هر دو بخش داخلی و خارجی واژن اعمال و به آرامی با انگشتان خود ناحیه را ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز و به مدت سه ماه به همراه تمرینات تنگ کننده واژن مانند تمرین کگل انجام دهید.

هشدار: PH آلوئه ورا حدود 4 یا 5 است که تقریبا با PH واژن یکسان است اما اگر آن را با مواد دیگر ترکیب کنید ممکن است باعث به هم خوردن تعادل PH واژن شده و با مشکلاتی همچون عفونت، سوزش، خارش و مشکلات جدی واژن مواجه شوید.

2. فندق افسونگر

پوست فندق افسونگر یکی از داروهای موثر برای درمان افتادگی و شل شدن واژن است و دیواره واژن را محکم و تنگ می کند.

مقداری پوست فندق افسونگر خشک را بکوبید و پودر حاصل را با مقداری آب مخلوط کرده و حداقل یک بار در هفته واژن خود را با آن بشویید.

3. لیمو

لیمو از روش های مشهور و پرطرفدار برای سفت کردن و تنگ کردن واژن در میان زنان است. این میوه منبع غنی ویتامین C است که برای پوست مفید بوده و ضدعفونی کننده عالی محسوب می شود اما استفاده موضعی آن در واژن چندان توصیه نمی شود.

اگرچه در روش های سنتی از این روش برای درمان افتادگی واژن استفاده می شود اما تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد لیمو و آب لیمو برای ناحیه تناسلی زنان مضر می باشد و استفاده موضعی آن در واژن با خطر سایش دیواره واژن و آسیب های سلولی در این ناحیه همراه است که احتمال بروز عفونت های مختلف در واژن را فراهم می کند.

از سوی دیگر اسید سیتریک فراوان موجود در لیمو ممکن است تعادل PH بدن را به هم بزند.

4. سیر

سیر از مواد غذایی معجزه آسا و مفید برای زنان است زیرا از برخی عفونت های مخمر پیشگیری کرده و مصرف منظم سیر پخته یا خام راه عالی برای حفظ سلامت و تقویت ناحیه واژن است، همچنین بوی بد واژن را برطرف کرده و دیواره های آن را تنگ می کند.

5. میوه های تنگ کننده واژن

مطالعات نشان می دهد مصرف میوه های سرشار از استروژن مانند شنبلیله، انار، دانه کنجد، دانه سویا و محصولات آن، هویج و سیب برای تقویت لگن و تنگ کردن واژن مفید هستند.

  ورزش کگل برای تنگی واژن / آموزش ورزش کگل برای تنگی واژن

تاثیر سرکه سیب بر تنگی واژن

6. سرکه

سرکه صدها سال است که به عنوان کوچک کننده و تنگ کننده واژن استفاده شده و برای درمان عفونت مخمر در زنان نیز بسیار محبوب است. برای تنگی واژن با سرکه زنان معمولا چند قاشق چایخوری سرکه به آب حمام اضافه کرده و 30 دقیقه با آن حمام می کنند.

همچنین می توانید مقداری سرکه را با آب و به نسبت 1 به 2 مخلوط کرده و محلول را با استفاده از بطری فشاری به داخل واژن وارد و واژن را با آن شستشو دهید. سپس بلافاصله حمام کنید یا تنها منطقه خارجی واژن را با صابون ملایم و آب گرم بشویید.

نکته: این روش اثر دائمی نداشته و تاثیر آن موقتی است.

هشدار 1: حتما از سرکه رقیق شده با آب استفاده کنید تا از تحریک بافت واژن جلوگیری شود.

هشدار 2: اگرچه بسیاری از مردم معتقدند سرکه چه به صورت خوراکی یا موضعی در این زمینه موثر است اما طبق گفته برخی منابع این تنها یک باور اشتباه است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و استفاده از سرکه در واژن می تواند با عوارض جدی همراه شود.

شستشوی واژن با سرکه سیب

سرکه سیب با خاصیت ضد میکروبی خود، یک ضدعفونی کننده قوی محسوب می‌شود. شستشوی واژن با سرکه سیب باعث می‌شود به راحتی قارچ‌های رشد کرده در ناحیه واژن که باعث بروز جوش قارچی و یا عفونت واژینال شده اند از بین بروند. واکنش شیمیایی که سرکه در پوست انجام می‌دهد و منجر به از بین رفتن قارچ‌ها می‌شود به وجود ترکیباتی در سرکه سیب بر می‌گردد.

سرکه سیب حاوی میزان زیادی اسید و آنزیم است که با مقابله با قارچ‌ها و باکتری‌ها را محقق می‌سازد. سرکه سیب مزیت دیگری نیز دارد و آن جلوگیری از عود کردن عفونت، جوش یا اختلالات پوستی دیگر در ناحیه واژن است. همچنین سرکه سیب می‌تواند PH واژن را تنظیم کند و این خود ویژگی مهم و مفیدی در راستای جلوگیری کردن از رشد میکروب‌ها در ناحیه واژن است و باعث می‌شود بروز علائم ناشی از عفونت کاهش پیدا کند.

 

منابع:کوکا-ستاره

  طرز استفاده و مقدار مصرف کپسول ویتامین e برای تنگی واژن
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.2/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *