آموزش روش ثبت نام دریافت نوبت واکسن کرونا

در این مقاله از سایت در خصوص نحوه دریافت نوبت واکسن کرونا و همچنین دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا صحبت میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بنا به اعلام وزارت بهداشت و تاکید مسئولان بهداشت و درمان، مراکز واکسیناسیون از پذیرش افرادی که بدون نوبت مراجعه کنند معذور هستند .

به گفته رییس مرکز بهداشت ثبت‌نام برای واکسیناسیون همه گروه‌های سنی فقط از طریق درگاه سلامت به نشانی salamat.gov.ir به صورت رایگان انجام می‌شود و نیاز به مراجعه و ثبت‌نام حضوری در مراکز بهداشت و درمان نیست.

 

مراحل ثبت نام واکسن کرونا و دریافت نوبت واکسن کرونا

 

در مرحله اول افراد برای ثبت‌نام واکسن کرونا ابتدا باید وارد درگاه salamat.gov.ir شوند.

 

آموزش روش ثبت نام دریافت نوبت واکسن کرونا

 

پس از انتخاب گزینه ثبت نام و انتقال به صفحه ورودی، باید کد ملی، تاریخ دقیق تولد متقاضی دریافت واکسن (روز، ماه و سال) را وارد کرد.

 

آموزش ثبت نام واکسن کرونا

 

در مرحله بعد باید شماره موبایلی را وارد کرد که کد تأیید ورود به سامانه برای آن شماره ارسال شود. نیاز نیست این شماره موبایل الزاماً متعلق به فرد متقاضی واکسیناسیون باشد. فقط باید شماره موبایلی را انتخاب کرد که در دسترس باشد.

چرا که پیامک زمان و مکان تزریق دوز اول و دوم واکسن به همین شماره ارسال می‌شود. پس از وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه مرحله بعد؛ کد امنیتی به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌شود.

 

آموزش روش ثبت نام دریافت نوبت واکسن کرونا

 

با ورود کد تأیید، باید نام استان و شهر محل سکونت متقاضی واکسن را وارد کرد.
در مرحله بعد اسامی خانه‌های بهداشت مشخص شده و متقاضی می‌تواند نام یک خانه بهداشت را انتخاب کند.

 

آموزش انتخاب محل تزریق واکسن کرونا

 

در این مرحله ثبت‌نام تمام می‌شود و بعد از آن باید منتظر بود تا پیامک زمان و مکان تزریق واکسن کرونا برای افراد ارسال شود.

 

آموزش گرفتن نوبت تزریق واکسن کرونا

واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال

 

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع هموطنان متولد ۱۳۸۸ به قبل (گروه سنی ۱۲ سال به بالا) می‌رساند، دریافت نوبت واکسن کرونا مستلزم ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: همه افراد ثبت‌نام شده به ترتیب سنی به صورت هوشمند نوبت‌دهی خواهند شد و محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد از طریق پیامک اعلام می‌شود.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه تاکید کرد: حضور افراد در مراکز واکسیناسیون فقط بر اساس پیامک نوبت‌دهی است و مراکز واکسیناسیون از پذیرش افرادی که بدون نوبت مراجعه کنند معذور خواهند بود.

 

سامانه واکسیناسیون کرونا

از روز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، سامانه تحت عنوان سامانه ثبت نام واکسن کرونا توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت راه اندازی شده است تا به کمک این سامانه، واکسیناسیون کرونا به طور جامع در کشور انجام شود. ثبت نام در این سامانه کاملاً رایگان است.

 

 

آدرس سایت ثبت نام واکسن کرونا

 

تنها نشانی معتبر برای ثبت نام واکسن کرونا salamat.gov.ir است.

 

 

انواع واکسن کرونا

تا کنون واکسن‌های اسپوتنیک وی از روسیه، آسترازنکا از کره جنوبی، سینوفارم از چین و بهارات از هند وارد کشور ایران شده‌اند و روند واردات این واکسن همچنان ادامه دارد.

  ویروس کرونا چگونه تشخیص داده می‌شود؟

به علاوه واکسن‌های کووایران برکت، کوو پارس رازی، واکسن مشترک ایران و کوبا، واکسن شهید فخری زاده و چند شرکت دانش بنیان دیگر در کشور در حال طی کردن مراحل مطالعاتی خود هستند و از ماه آینده واکسیناسیون تعدادی از انبوهی از مردم به وسیله آن‌ها آغاز می‌شود.

 

 

نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا

بر اساس آنچه در روزهای اخیر از سوی مسئولان اعلام شده، قرار است به زودی ارائه خدمات عمومی به شهروندان، مشروط به انجام واکسیناسیون شود.

بر این اساس، برخی محدودیت‌ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیتهای مشاغل و اصناف به زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته خواهد شد.

در همین راستا، همه افرادی که نوبت واکسن کرونا  را دریافت کرده و یک یا دو نوبت واکسن کرونا زده‌اند می‌توانند از طریق «سامانه ثبت‌نام واکسن کرنا»به نشانی salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال خود را به رایگان دریافت کنند.
همچنین افرادی که قرار است به خارج از کشور مسافرت کنند، می‌توانند از طریق همین سامانه کارت واکسن دیجیتال انگلیسی خود را به رایگان دریافت کنند.
توجه داشته باشید که در صورت مشاهده هر گونه اشکال در تاریخ یا نوع واکسن یا عدم ثبت یک یا دو نوبت واکسن، می‌بایست فرم «گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال» را تکمیل کنید.

 

 

سامانه دریافت کارت واکسن دیجیتال فارسی

 

دریافت کارت دیجیتال واکسن فارسی

https://vcr.salamat.gov.ir/fa

سامانه دریافت کارت دیجیتال واکسن انگلیسی

https://vcr.salamat.gov.ir/

راهنمای تصویری دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا

 

برای دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا از سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا اقدام کنید.

برای کارت فارسی گزینه کارت دیجیتال فارسی و برای کارت انگلیسی گزینه کارت دیجیتال انگلیسی را انتخاب کنید.

 

نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا

 

نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا فارسی

 

بعد از دریافت نوبت واکسن کرونا  و زدن نوبت واکسن با ورود به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا و انتخاب گزینه “دریافت کارت واکسن دیجیتال فارسی” مطابق تصویر زیر با وارد کرد شماره ملی و تاریخ تولد و شماره همراه و سپس احراز هویت با کد پیامک شده به شماره موبایل، لینک دریافت کارت واکسن برای شما پیامک خواهد شد.

 

نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا فارسی

 

نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا انگلیسی

 

این سامانه مخصوص کسانی است که ظرف دو هفته آینده قصد خروج از کشور را دارند.

بعد از دریافت نوبت واکسن کرونا و زدن واکسن، با ورود به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا و انتخاب گزینه “دریافت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی” و ورود اطلاعات شخصی از جمله شماره گذرنامه، ملی و تلفن همراه و دریافت کد تایید احراز هویت، لینک دریافت و مشاهده کارت واکسن دیحیتال پیامک خواهد شد.

 

نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا انگلیسی

سامانه ثبت درخواست کارت واکسن کرونا

 

نمونه کارت واکسن دیجیتال

 

 

نمونه کارت واکسن کوید-۱۹ کرونا دیجیتال

پیشنهاد می کنیم هر دو دوز واکسن کوید-۱۹ کرونا را سریعا تزریق نمایید.

 

 

مراقبت های مربوط به واکسن کرونا | قبل از بعد از واکسینه شدن چه کارهایی باید انجام دهیم؟

همچنین مطالب  همه چیز در خصوص عوارض واکسن کرونا و چه کسانی واکسن کرونا نزنند؟
را مطالعه نمایید.

 

 

منابع:

ekhtebar.com

imna.ir

5/5 - (3 امتیاز)

یک نظر

  1. ناصر رهبر

    سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *