بهترین زمان مصرف شیر و بدترین زمان مصرف شیر

زمان مناسب نوشیدن شیر, زمان مناسب مصرف شیر, زمان مناسب برای خوردن شیر, بهترین زمان مصرف شیر در طب سنتی, زمان مناسب برای نوشیدن شیر, زمان مناسب برای مصرف شیر,مصرف شیر صبح,مصرف شیر در عصر خوردن یک لیوان شیر در شب, خوردن شیر در صبحانه, فواید خوردن شیر در صبح, خواص خوردن شیر در شب, بهترین زمان مصرف شیر بهترین زمان نوشیدن شیر, بهترین زمان برای مصرف شیر

شیر , یک مایع خوراکی و از مهم ترین وعده های غذایی برای بدن انسان است. شیر معمولا از گاو – بز – گوسفند و … که در مجموع پستانداران هستند تولید میشود. گیاخواران و ویگن ها از شیر نارگیل و بادام استفاده میکنند. در این مقاله سایت شما را بدترین و بهترین زمان مصرف شیر آشنا میکنیم .

بهترین زمان مصرف شیر

شیر مایعی خوراکی است که توسط غدد پستانِ پستانداران تولید می‌شود.
شیر غذای اصلی نوزادان را تشکیل می‌دهد که هنوز توانایی گوارش غذاهای گوناگون را ندارند.
انسان‌ها مانند دیگر پستانداران در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه می‌کنند.
مردم مناطق گوناگون از شیر چهارپایان اهلی به‌ویژه گاو و دیگر چهارپایان هم‌چون گاومیش، گوسفند، بز و شتر استفاده می‌کنند.
از شیر برای تهیه لبنیات هم‌چون خامه، کره، ماست، پنیر، کشک، شیر خشک و بسیاری فراورده‌های دیگر استفاده می‌شود.

زمان مناسب نوشیدن شیر

زمان مصرف شیر در صبح – عصر و شب را بررسی می کنیم:

مصرف شیر در صبح :

صبح زود معمولا بهترین زمان برای نوشیدن شیر می باشد زیرا بدن را فعال و با انرژی برای کل روز نگه می دارد. شیر

یک نوشیدنی سالم و کم چربی است که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند.

شیر همچنین دارای مواد مغذی ضروری می باشد که فواید زیادی برای سلامتی دارند .

مصرف شیر گرم هنگام صبح بهترین کار برای شروع روز می باشد.

همچنین پروتئین های موجود در شیر فواید زیادی برای افرادی دارند که قصد افزایش توده عضلانی دارند.

مصرف شیر هنگام عصر:

نوشیدن شیر در عصر، برای افراد در تمام سنین مناسب است زیرا قدرت افراد سالخورده را افزایش می دهد و به کودکان نیز انرژی می بخشد .

مصرف شیر به طور منظم هنگام عصر همچنین به تسکین وضعیت های مختلف و دردناک بدن مثل مشکلات بینایی و یا سنگ کلیه کمک می کند.

شیر منبع غنی از کلسیم می باشد که یک ماده مهم برای حفظ سلامت استخوان ها است.

کلسیم شیر حتی با فعالیت کم هنگام عصر نیز جذب بدن خواهد شد.

مصرف شیر در شب :

نوشیدن شیر در زمان های مختلف ، اثرات متفاوتی روی بدن دارد . مصرف شیر در شب به آرامش کمک می کند و باعث می شود که بهتر و با آرامش بیشتر بخوابید.

همچنین خستگی و استرس را در طول شب از بدن دور می کند.

مصرف شیر گرم در طول شب بدن شما را ریلکس می کند و یبوست را نیز به خوبی درمان خواهد کرد .

کلسیم موجود در شیر کمک می کند که وزنتان را در حالت متناسبی نگه دارید .

در صورت نوشیدن شیر به طور منظم و هنگام شب می توانید چربی بدن خود را کاهش دهید و یک نوشیدنی کامل است که باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود.

همچنین منبع غنی از کلسیم و مواد معدنی ضروری برای استخوانها و دندانهای سالم می باشد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را نیز کاهش می دهد . همچنین پوست شما را نرم و درخشان نگه می دارد.

نوشیدن شیر به صورت روزانه به کاهش وزن سریع تر نیز کمک می کند در نتیجه جزء مهمی در رژیم غذایی برای لاغر شدن است .

همچنین از بیماری هایی مثل فشار خون پایین ، سکته و سوزش معده جلوگیری می کند.

فرقی ندارد که شیر را در صبح و یا وعده عصرگاهی خود مصرف کنید .

در هر حال فواید اعجاب انگیزی برای شما دارد و این گونه یک سبک زندگی سالم را ایجاد خواهید کرد.

مصرف شیر بعد از وعده غذایی :

نوشیدن شیر بعد از وعده غذایی به هضم راحت تر غذا کمک می کند .

هرگز نباید شیر را در طول وعده غذایی مصرف کنید زیرا هضم غذا را سخت می کند و به جای آن بهتر است که نوشیدن آن را به بعد از وعده غذایی موکول کنید .

همچنین این شیر باید گرم نوشیده شود تا بتواند هضم شما راحت تر کند و حداکثر انرژی را به بدن برساند.

هر لیوان شیر چند کالری دارد؟

هر لیوان شیر معادل ۲۴۰ گرم است و یک لیوان شیر بی چربی ۹۰ کالری، یک لیوان شیر کم چربی ۱۲۰ کالری و یک لیوان شیر پرچرب ۱۵۰ کالری انرژی تولید می‌کند.
شیر به طور معمول هنگامی که از گاو، گوسفند، شتر و بز دوشیده می‌شود، حاوی ۳.۵ درصد چربی است.
شیر‌هایی با چربی بالاتر از ۲.۵ درصد پرچرب و پایین‌تر از آن کم چرب محسوب می‌شود.
به آن دسته از شیر‌هایی که بین ۰.۵ ، ۰.۱ درصد چربی دارد، شیر خامه گرفته می‌گویند.

شیر‌های با ۱.۵ درصد چربی برای افرادی که تحرک کافی دارند، شیر‌های ۲.۵ درصد برای کودکان و ورزشکاران و شیر خامه گرفته به دلیل نداشتن کلسترول برای مصرف روزانه مناسب است.

چند لیوان شیر بنوشیم؟

بهتر است در طول روز، کودکان زیر هفت سال 1.5 تا دو لیوان، پسرها در سن بلوغ سه لیوان، دخترها در همین سن 2.5 لیوان، افراد بالغ و سالمند دو لیوان و خانم های شیرده و باردار 3.5 تا چهار لیوان شیر در کنار مصرف سایر لبنیات بنوشند.

برای آن که کودک به نوشیدن شیر ترغیب شود بهتر است دو لیوان شیر را به چهار نصف لیوان تقسیم کرده و در فواصل معینی که بهتر است در میان وعده ها باشد به او بخورانید.

شیری که به سوپ کودک افزوده می شود جزو واحد شیر محسوب می شود به شرطی که زیاد در غذا نجوشد و اواخر پخت به غذا افزوده شود.

اگر طعم و بوی شیر برای خانم های باردار آزاردهنده است می توانند از شیر خشک استفاده کنند.

بهترین زمان برای خوردن شیر

بهترین زمان مصرف شیر

بهترین زمان مصرف شیر در قبل از خواب – در وعده صبحانه :

قبل از خواب

اگر مشکلی برایتان با نوشیدن شیر به وجود نمی آید و دچار نفخ و دل درد نمی شوید ، برای داشتن خوابی آرام و راحت ، قبل از خواب شیر مصرف نمایید.

در هنگام خواب، شیر حاوی تریپتوفان است و بدن فرصت دارد که کلسیم و پروتئین خود را از این ماده غذایی تامین کند.


در وعده صبحانه

مصرف یک لیوان شیر در وعده صبحانه مطلوب است.

صبحانه کمترین میزان آهن را دارد ، کلسیم از جذب آهن جلوگیری می کند.

همچنین مصرف شیر در صبحانه سبب رفع بی حالی، بی حوصلگی و عصبانیت و افزایش یادگیری می شود.

بدترین زمان مصرف شیر ؛ شیر را در چه زمانی مصرف نکنیم؟


شیر
را در وعده ناهار مصرف نکنید.

مصرف شیر جلوی اشتها را می گیرد و سبب می شود آهن و روی محصولات گوشتی جذب بدن نشوند.

منبع : yjc.ir
pezeshk.us
namnak.com

محاسبه طول عمر  

مقاله خواندنی

پرده بکارت چیست؟ علائم پاره شدن پرده ی بکارت (هایمن) و انواع آن با تصویر و پارگی بکارت بدون درد
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *