چگونه کرونا نگیریم؟ راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا

پیشگیری از کرونا با تغذیه , پیشگیری از کرونا , ویروس راههای انتقال کرونا , پیشگیری از ابتلا به کرونا , ابتلا به کروناویروس , جلوگیری از انتقال ویروس کرونا , پیشگیری کرونا , راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا , کرونا چیست

 

راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

 

راههای پیشگیری از ابتلا به کرونا
چگونه کرونا نگیریم؟ راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا

 

این روزها بیماری کرونا ویروس به مهمترین بحث امروز جهان تبدیل شده است، ویروس منحوسی که هنوز ریشه اش مشخص نشده، از آنجا که قدرت انتقال این ویروس بسیار بالاست برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا بهترین کار پیشگیری است.

 

پیشگیری از بیماری کرونا باعث مبتلانشدن فرد به بیماری و کنترل کرونا در کشور و همچنین عدم انتقال این ویروس می شود. یادمان باشد که ممکن است ناقل ویروس کرونا باشیم اما هیچگونه علایم ظاهری نداشته باشیم زیرا این ویروس در ابتدا علایم ظاهری از خود نشان نمی دهد.

همینطور برای افراد دارای سیستم ایمنی قوی مشکلی ایجاد نمی کند. ممکن است ناقل کرونا باشیم و ندانسته باعث انتقال ویروس به دیگران و افرادی شویم که دارای سیستم ایمنی ضعیف و بیماری پیش زمینه ای باشند که برایشان ایجاد مشکل خواهد کرد مانند افراد مسن و زنان باردار و مبتلایان به آسم و بیماریهای تنفسی و جانبازان شیمیایی و …

پس این روزها بحث مهم فکری و سبک زندگی شما این باشد : پیشگیری از ابتلا به کرونا

 

16 نکته مهم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

 

1 – ویروس کرونا عمدتاَ از راه دهان، بینی، چشم و گوش وارد بدن می شود. بنابر این دست هایتان را قبل از شست و شوی کامل با آب و مایع دستشویی به این 4 قسمت بدن نزنید.

2 – هر روز چندین بار دست هایتان را با آب و مایع دستشویی و هر بار به مدت نیم دقیقه با دقت بشویید. اگر مایع یا ژل ضدعفونی کننده هم بزنید، بهتر است.

3 – همراه تان یک مایع ضدعفونی کننده کوچک داشته باشید تا در محیط های عمومی مانند مترو و خیابان و … که دسترسی سریع به آب و مایع دستشویی ندارید، بعد از تماس با افراد و اشیاء، مدام دست هایتان را ضدعفونی کنید.

4 – اگر نزدیک شما، کسی سرفه با عطسه کرد، فوری دهان و بینی تان را ببندید و حتی المقدور چند متری از او دور شوید، چون یکی از راه های انتقال کرونا تنفس است.

5 – اگر مسوول اشیائی هستید که دست های افراد مدام با آنها در تماس است، آنها را به کرات ضدعفونی کنید؛ مانند دستگیره های در، ستون های فلزی اتوبوس و مترو که افراد برای حفظ تعادل، آنها را می گیرند، پیشخوان بانک ها و ادارات، خودکارهای عمومی بانک ها، دکمه های آسانسور و خودپردازها، نازل بنزین، نرده های کنار پله ها و … .

 

همچنین سعی کنید تا حد امکان به چنین اشیائی دست نزنید و اگر هم زدید – که اکثراً ناگزیر هستید – دست های خود را بشویید یا ضدعفونی کنید و قبل از شست و شو، به آن 4 قسمت بدن که در بند اول گفتیم، دست نزنید. یادتان باشد که کرونا به راحتی از این راهها انتقال پیدا می کند.

6 – از دست دادن و روبوسی خودداری نمایید.

7 – بلافاصله بعد از ورود به خانه، دست های خود را بشویید و ضدعفونی کنید. این را از همه اعضای خانواده بخواهید. همچنین در محل کار نیز با همکاران چنین قراری بگذارید.

8 – سیستم ایمنی بدن تان را با خوردن ویتامین C، میوه ها، سبزیجات و داروهای تقویتی، ارتقا دهید. خوردن روزانه یک لیوان “آب ولرم + آب لیموی تازه + یک قاشق عسل طبیعی” توصیه می شود.

9 – میوه ها و سبزیجات را با آب و چند قطره مایع ظرفشویی یا نمک و سرکه یا محلول های ضدعفونی کننده میوه و سبزی بشویید.

10 – غذای آلوده از راه های انتقال کرونا می باشد. از خوردن غذا و مایعات در جاهای غیر مطمئن جدا خودداری کنید.

11 – غذاهایتان کاملا پخته شود. بنابراین از خوردن غذاهای نیم پز مانند تخم مرغ عسلی، استیک نیم پز یا آبدار خودداری کنید.

تاکید می شود مرغ و گوشت قرمز و شیر را خوب بجوشانید و کامل بپزید.

12 – مسواک تان را مدام با مایع دستشویی بشویید و ضدعفونی کنید.

13 – برخی ویروس های مشابه کرونا به ندرت از طریق بخارات مدفوع نیز می توانند وارد فضای تنفسی شوند. از توالت های عمومی که در آنها بهداشت رعایت نمی شود استفاده نکنید.

14 – ویروس کرونا در برابر گرما ضعیف است پس تما خوارکی ها  به خصوص نان را قبل از خوردن خوب گرم کنید.
15 – حتی المقدور در خانه بمانید و از سفرهای غیرضروری خودداری کنید. در صورتی که مجبور به بیرون آمدن از منزل هستید حتما ماسک و دستکش بپوشید و به مکانهای شلوغ نروید و بعد از بازگشت ماسک و دستکش را در سطل زباله درب دار در بیرون خانه بیاندازید و دستهایتان را بشورید.
16 – کفشهای خود را داخل منزل نیاورید و بیرون کنار درب بگذارید.
نکته : این 16 دستورالعمل، برای جلوگیری از انتقال کرونا ویروس و بسیاری از بیماری ها مانند آنفلوآنزا نیز کاربرد دارد.

 

  آموزش روش ثبت نام دریافت نوبت واکسن کرونا
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *