پرده بکارت ارتجاعی / پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی ارتجاعی,انواع پرده بکارت حلقوی,پرده بکارت حلقوی ساده,واژن حلقوی پاره شده,پرده بکارت ارتجاعی,پرده بکارت حلقوی ,آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی,پرده بکارت ارتجاعی حلقوی

پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت در شکل ها و انواع مختلفی وجود دارد. در برخی از موارد پرده ها پس از رابطه جنسی فرد هیچ خونریزی از خود برجای نمی گذارند و حتی پاره نمی شوند ، در این موارد که تنها یک اتساع کوچک وجود داشته ، نوع پرده را به پرده بکارت ارتجاعی نسبت می دهند که با بررسی و تحقیقات پی در پی محققان به این نتیجه رسیدند ، در طی هر بار رابطه جنسی این پرده ها کمی ساییده می شوند اما پاره نمی شود و از نظر ظاهری همانند روز اول نیز خواهند بود.

 

پرده بکارت ارتجاعی / پرده بکارت حلقوی

مرد بودن یا زن بودن یعنی تفاوت از نظر ظاهری و روحی ، بنابراین همانطور که تفاوت های روحی برای بسیاری از افراد بسیار مهم است و در رابطه با آن به تحقیق می پردازند ، باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که توجه به سیستم تناسلی خود و جنس مخالف هم موضوع بسیار مهمی است. به همین دلیل در جهت افزایش اطلاعات عمومی برآن شدیم تا در رابطه با یکی از مهم ترین اجزای بدن خانم ها یعنی پرده بکارت بیشتر توضیح دهیم . موضوع مورد نظر در این مطلب پرده بکارت ارتجاعی می باشد.

پرده بکارت ارتجاعی پرده ای است که از نوع حلقوی می باشد اما از نوع قابل اتساع آن می باشد ، بنابراین تنها در طی زمان عادت ماهیانه می تواند تا حدود چند سانتی متری باز شود و تنها برای خروج ترشحات اجازه دهد. فشاری که برای خروج ترشحات از بدن وجود دارد معمولا در حدی نیست که بتواند پرده بکارت ارتجاعی را از داخل تحت تأثیر قرار دهد و منجربه پاره شدن آن شود اما سیکل زایمان و خروج نوزاد می تواند با چنین نتیجه ای همراه باشد.

واژن در دختر خانم هایی که هنوز ازدواج نکرده اند توسط پرده بکارت پوشیده می شود ، در برخی از دختر خانم ها این نوع پرده از مدل خاصی می باشد که تحت عنوان پرده بکارت ارتجاعی از آن یاد می شود. این پرده مشابه حلقه ای است که واژن شما را می پوشاند و تنها از لایه ای نازک تشکیل شده ، اما مقاومت این لایه حتی در برابر آلت تناسلی مرد نیز از مقاومت بالایی می باشد که به هیچ عنوان پاره نمی شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده تعداد نادری از افراد که پرده بکارت ارتجاعی دارند در طی رابطه جنسی با پارگی روبه رو می شوند و بیشتر آنها دارای پرده هایی سالم خواهند بود. بنابراین خاصیت این نوع از پرده ها با چنین ویژگی همراه می باشد و حضور آن در بدن یک دختر خانم موضوع چندان غیر طبیعی نیست و به صورت  ذاتی در بدن او نهفته شده است.

پرده بکارت ارتجاعی پرده ای است که سریعا حالت اولیه خود را به دست می آورد زیرا لبه هایی دارد که سریعا به حالت قبلی باز می گردند و هیچ گاه از یکدیکر جدا نمی شوند و حتی این خاصیت کشسانی تا حدی است که جنس مخالف احساس پاره شدن پرده را در ذهن خود تصور می کند اما پس از آن با هیچ خونریزی یا پارگی مواجه نخواهد شد. پرده بکارتی که از این نوع باشد معمولا در ابتدای تولد نیز قابل مشاهده خواهد بود و توسط پزشک تشخیص داده می شود.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که ارتجاعی بودن پرده بکارت آنها راه خوبی برای عدم تشخیص رابطه جنسی آنها می باشد. شاید از نظر ظاهری برخی از افراد نتوانند وجود یک رابطه جنسی را از این طریق تشخیص بدهند ، اما قطعا راه های بسیاری وجود دارد که پزشکان از آن طریق می توانند به وجود یک رابطه در یک دختر خانم پی ببرند. پاره نشدن پرده بکارت دلیلی بر عدم تشخیص نیست.

معمولا پس از هر بار رابطه جنسی پرده بکارت ارتجاعی کمی ساییده خواهد شد. ساییده شدن پرده بکارت از بسیاری جهات قابل تشخیص می باشد و تنها وجود رابطه جنسی را به حقیقت تبدیل خواهد کرد. آسیب دیدن پرده بکارت ارتجاعی اغلب در قسمت های پایین قابل تشخیص می باشد و به همین دلیل تشخیص دخول از نظر پزشکان متخصص کار چندان سختی نیست. چین هایی که در اطراف یک پرده وجود دارند می توانند وجود یا عدم وجود یک رابطه جنسی را تعیین نمایند.

 

در پرده های بکارت ترمیم شدن یک راه حل ظاهری خواهد بود. افرادی که اقدام به ترمیم پرده بکارت دارند ، قطعا در رابطه جنسی خود نمی توانند درد و ناراحتی که برای اولین بار تجربه می کنند را ، به همراه داشته باشند ، زیرا تمامی اعصاب موجود در این ناحیه از بین خواهد رفت و هیچ گاه به حالت اولیه خود باز نمی گردد. اگر در هنگان رابطه جنسی خونریزی را نشان دهنده وجود پرده می دانید باید در نظر داشته باشید که تنها در حدود کمتر از نیمی از زنان این اتفاق رخ می دهد ، بنابراین یک قانون ثابت شده نیست. حتی در برخی از موارد که پارگی پرده بکارت رخ می دهد نیز ممکن است خونریزی در کار نباشد.شما را به مطالعه مطلب مفید پارگی پرده بکارت  نیز دعوت می‌کنیم.

 

آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت یک عضو با خاصیت مقاوم کم می باشد که به شکل های مختلف در ابتدای واژن قرار خواهد گرفت و از ابتدای تولد با یک دختر همراه می باشد. این پرده زمانی که دخول انجام می پذیرد پاره خواهد شد و در نتیجه خونریزی کمی اتفاق خواهد افتاد. بر اساس نوع و شکلی که انواع پرده ها با خود به همراه دارند امکان پارگی و خونریزی در برخی از آنها وجود ندارد که این نوع پرده ها را با نام پرده بکارت حلقوی می نامند. بنابراین از نظر کارایی مشابه اما از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند.

پرده بکارت حلقوی در ظاهر مشابه حلقه هایی می باشد که دور تا دور یکدیگر گرد آمده اند ، اما از نظر ظاهری ممکن است در برخی از دختر خانم ها هم قابل تشخیص نباشد و تنها پس از رابطه جنسی نوع پرده بکارت قابل تشخیص باشد. بر اساس توضیحات ارائه شده همانطور که ذکر شد پرده ای که پس از رابطه جنسی پاره نشود و همچنین خونریزی نداشته باشد در زمره ی پرده بکارت حلقوی قرار خواهد گرفت. البته در مواردی که هنوز پارگی رخ نداده باشد پزشک با معاینه بالینی این تشخیص را انجام می دهد.

پرده بکارت حلقوی نیز از نظر ظاهری و عملکردی که با خود به همراه دارد معمولا به دو گروه قابل تقسیم می باشد. برخی از پرده بکارت حلقوی ها قابلیت اتساع دارد ، اما در مقابل برخی دیگر از آنها از این قابلیت برخوردار نیستند و به همین دلیل به دو دسته کاملا متفاوت تقسیم می شوند. در زبان انگلیسی برای تشخیص این دو نوع از پرده را تحت عنوان tractile annular hymen و non-tractile annular hymen می دانند.

پرده بکارت حلقوی که از نوع قابل اتساع باشد پرده ای خواهد بود که پس از هر بار رابطه جنسی همانند حالت ابتدایی خود می باشد ، گویی هیچ نوع رابطه جنسی رخ نداده است. زیرا این نوع از پرده خاصیت کشسانی دارد و پس از هربار دخول ، اجزایی که در آن قرار دارند نیز به حالت اولیه باز می گردند. پرده بکارت حلقوی معمولا سوراخی دارد که بسیار بزرگ می باشد ، اما برخلاف سایر پرده های بکارت مقاومت زیادی در برابر هر نوع ضربه ای خواهد داشت.

نکته بسیار جالبی که در رابطه با پرده بکارت حلقوی وجود دارد این موضوع است که این پرده تنها در زمانی که زایمان طبیعی در حال وقوع باشد و نوزادی از کانال زایمانی و از طریق واژن در حال عبور باشد توانایی مقابله نداشته و پاره می شود. اما برخلاف تصور ما در هر بار رابطه جنسی این پرده به دلیل خاصیتی که دارد باز هم به حالت اول خود باز می گردد . در نتیجه اگر فشار در جهت خالف به آن اعمال شود توانایی مقابله نداشته و در آن صورت پاره خواهد شد.

  کیا شب عروسی خونریزی نداشتن / اگر شب عروسی خون نیاد

پرده بکارت حلقوی

در کشورهای اسلامی همچون ایران وجود پرده بکارت برای دختران بسیار مهم می باشد و این موضوع نشان دهنده پاکدامنی آنها خواهد بود ، بنابراین شاید پاره نشدن و خونریزی ندادن در پرده بکارت حلقوی برای برخی از آقایان شک برانگیز باشد. قبل از ازدواج اطلاع یافتن در رابطه با این نوع مسائل بسیار مهم می باشد بنابراین زوج های جوانی که در شرف ازدواج هستند برای جلوگیری از اینگونه سوء تفاهم ها باید اطلاعاتی را در رابطه با اندام تناسلی و . . . به دست آورند.

اما امروزه در ایران و در کشورهای دیگر در مواردی که به صورت ناگهانی در ضربات غیر عمدی ( همانند تصادفات ، ضربات ورزشی و . . . ) اتفاقاتی برای پرده بکارت رخ می دهد ، امکان ترمیم این پرده وجود دارد. البته ترمیم پرده بکارت از هر نوعی نیازمند مجوز خواهد بود و این مجوز تنها زمانی صادر می شود که غیر عمدی بودن حادثه مشخص شود. برخی از مواقع ترمیم پرده به صورت موقتی انجام می شود و این در مواردی است که زمان کمی تا ازدواج یک فرد باقی است. اما برخی از مواقع هم با بخیه هایی در گوشه های پرده بکارت به صورت دائمی این پرده ترمیم می شود.

متأسفانه تعداد این نوع از عمل ها امروزه در بسیاری از کشورها رو به سوی افزایش می باشد و علت آن افزایش سوء استفاده  و تعارض های جنسی به دخترها می باشد. اما به همان نسبت نیز تعداد سوء استفاده های مالی و تخصصی از این نوع عمل ها در حال افزایش است و تنها آسیب رساندن به بدن نتیجه ی این عمل های بسیار مهم توسط افراد غیر تخصصی می باشد. بنابراین در صورت بروز چنین اتفاقاتی حتما از راه های قانونی و در نزد افراد مجرب مراجعه نمایید تا مشکل خود را برطرف نمایید.

عمل های جراحی که مربوط به پرده بکارت حلقوی یا پرده های دیگر می باشد ، عمل هایی هستند که به دلیل نزدیکی با واژن معمولا با عوارض بسیاری همراه خواهند بود و ممکن است که عفونت های مختلفی پس از عمل رخ دهد. بنابراین مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک که اکثرا از نوع آنتی بیوتیک می باشند یکی از مهم ترین مراقبت های پس از عمل خواهد بود. بی توجهی به آن حتی می تواند منجربه عفونت رحم نیز بشود.

در مواردی که پرده بکارت حلقوی وجود داشته باشد معمولا نتیجه ی عمل به دلیل ساختار خاصی که این از پرده با خود به همراه دارد همانند سایر موارد نیست. بنابراین در ابتدا باید توضیحاتی از نتایج احتمالی عمل و ترمیم توسط پزشک برای بیمار مورد نظر ارائه شود تا پس از درمان زیبایی با اعتراض های پی در پی مواجه نشود.آسیب دیدگی پرده بکارت ارتجاعی و حلقوی چیست؟

 

آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی به چه صورتی است؟

در پژوهشی که توسط پزشکی قانونی کشور در مورد مراجعه کنندگان برای معاینه پرده بکارت انجام شد مشخص گردید که بیشترین فراوانی انواع آناتومیک پرده بکارت مربوط به پرده بکارت حلقوی با لبه صاف می‌باشد همچنین از نظر نوع پرده، پرده بکارت حلقوی قابل اتساع با لبه صاف بیشترین موارد را به خود اختصاص می‌دهد.

 

انواع آسیب‌های مشاهده شده در پرده بکارت شامل:

پارگی
ساییدگی
متسع و مدخوله است.

در پرده‌های بکارت حلقوی غیر قابل اتساع بیش از نیمی از آسیب دیدگی‌ها شامل پارگی بکارت است ولی در مورد پرده بکارت حلقوی قابل اتساع، ساییدگی عامل 80 درصد آسیب دیدگی می‌باشد که این نشان از قابلیت ارتجاعی و کشسانی در پرده بکارت حلقوی قابل اتساع دارد.

ساعت بندی در آسیب دیدگی پرده بکارت چیست؟

در علم پزشکی ورودی واژن را به یک دایره ساعت مانند تشبیه کرده و نواحی آسیب دیدگی را با مشخص کردن ساعت مورد نظر تعیین می‌کنند. بیشترین نواحی آسیب دیده (پارگی و ساییدگی) در پرده‌های حلقوی در ناحیه ساعت‌های 6-9 و 3-6 می‌باشد.

تعیین پارگی پرده بکارت حلقوی قابل اتساع و غیر قابل اتساع چگونه است؟

پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی غیر قابل اتساع معمولاً 4 تا 5 پارگی شعاعی شکل بوجود می‌آید و انواع هلالی دو پارگی در طرفین پیدا می‌کنند. پارگی‌ها معمولاً از کناره آزاد پرده بکارت شروع شده و تا جدار واژن کشیده می‌شوند. در مواردی که سن دختر کم بوده و دستگاه تناسلی زنانه رشد کافی نداشته باشد ممکن است پارگی در واژن و سایر نواحی تناسلی نیز ایجاد شود.

 

 

مطالب مشابه:

از کجا بفهمم حلقوی هستم / پرده بکارت حلقوی ساده و ضخیم چیست

علت خونریزی دختر باکره / نداشتن خونریزی در شب عروسی

سوال و جواب در مورد پرده بكارت

 

 

  تشخيص مدت زمان پارگي پرده بكارت / پزشک قانونی تشخیص زمان اولین رابطه

پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.8/5 - (25 امتیاز)

24 نظرات

  1. سلام
    متخصص زنان باید بررسی و معاینه کند و جواب قطعی بدهد

  2. سلام . آیا پرده بکارت حلقوی بعداز پارگی خودبه خود ترمیم می شود؟

  3. سلام
    من پرده ام ارتجاعی هستش و نامزدم ۲ ۳ بار یکی از انگشتاشون رو داخل بردن و تلاش هایی هم برای دخول شد اما دخول صورت نگرف و دقیق یادم نیس چقدر فشار اوردن.
    سوالم اینه که ایا تو ازمایش و بررسی ممکنه تشخیص بدن؟

  4. سلام من چندباری ولی هیچ خونی ازم نیومده احتمال داره پردم ارتجاعی باشه امکان رفتن یه دکتر هم ندارم

    • پشتیبان

      سلام
      تا بررسی نشه نمیتوان چیزی گفت. تشخیص وضعیت و نوع پرده با بررسی توسط متخصص زنان ممکنه.
      این کار غلط و مضر را هم لطفا دیگر تکرار نکنید.

  5. سلام من هرچی ب واژنم نگاه میکنم شکل هیچکدوم از بکارت هایی ک تو انواع سایت ها میبینم نیست.ینی بکارتمو نمیبینم.بدون اینک توسط پزشک معاینه بشه میشه فهمید سالمه یانه؟خیلی مهمه برام

    • پشتیبان

      سلام
      پرده مشکلی نداره سالمه

    • پشتیبان

      سلام
      پرده احتمالا سالمه مشکلی نداره

      • سلام خسته نباشید
        من و نامزدم چند باری اما خون ریزی نداشتم و درد هم نداشتم
        امکان داره پردم اسیب دیده باشه یا نه ؟؟
        امکان داره

        • پشتیبان

          سلام ممنون
          بستگی به مقدار و نوع پرده دارد٬ اگر آسیبی ببینه با پارگی کامل در اثر رابطه متفاوت هست٬ در هر صورت پزشک متخصصزنان باید بررسی کند.

  6. پشتیبان

    سلام به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید بررسی کنند

    • سلام من و نامزدم ب طور ناخواسته ارتباط داشتیم نمی‌دونم چقدر دخول صورت گرفت ولی دردی حس کردم و بعدش خون ریزی داشتم پرده من بنا ب تشخیص پزشک قانونی ارتجاعی و کشسان هست اما این مشکل ک پیش اومد دکتر زنان گفت در ناحیه ۹کبودی دارید اما چون بیرون زخم شده پوست نمیتونم بفهمم آسیب دیده یانه الان من نمی‌دونم علت این خون چیه خواهش میکنم راهنماییم کنید

      • پشتیبان

        سلامم
        بدون بررسی میتوان گفت، پزشکی که بررسی کرده میتواند پاسخ دهد

  7. سلام خسته نباشید تو کل فامیل و خانواده خودم نوع پرده بکارت ارتجاعی یا حلقوی هستش ایا ممکنه ب طور ژنتیکی پرده بکارت من هم ارتجاعی یا حلقوی باشه؟خودم ک نگاه میگم بین لبه ها یه شکاف هستش که یه کم داخل تر از اون شبیه یه دایره تو خالی یا به اصطلاح سوراخ هست که دورش رو یه لایه گوشت پوشونده توروخدا کمکم کنید امکان رفتن پیش پزشک رو ندارم .یعنی ممکنه که بکارتم اسیب دیده باشه یا پاره شده باشه؟و اگراینکه اسیب دیده باشه احتمال داره بعداز ازدواج و نزدیکی با همسر ورود الت مردانه خونریزی داشته باشه؟

    • پشتیبان

      سلام
      اون کار غلط و گناه کبیره عوارض زیادی برای جسم و روح داره. جز ضرر و حسرت و پشیمانی چیز دیگری نداره. به خاطر یه لحظه ایندتون رو خراب نکنید و به بدنتون آسیب نرسونید.
      درباره مورد بعدی هم کنجکاوی لازم نیست، چه بسا همین کنجکاوی مایه آسیب بشه!

  8. بله اوایل متوجه اشتباهم نبودم و نمیدونستم ک گناه هستش ولی الان به شدت پشیمونم و از اینده میترسم نمیدونم چی قراره بشه برای همین سردرگمم خواهش میکنم کمکم کنید فقط میخوام بدونم ممکنه اتفاق بدی افتاده باشه یا اینکه سالمم توروخدا جوابمو بدین

  9. سلام میخاستم بدونم بعد از رابطه نوع هایمن قابل تشخیص هست یا نه؟
    من با نامزدم رابطه داشتم اما خونریزی و درد نداشتم پیش متخصص زنان هم رفتم گفتن قابل تشخیص نیست

    • پشتیبان

      سلام
      پزشکی که بررسی کرده میتواند بهترین پاسخ را بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *