معاینه پرده بکارت / دیه بکارت

نمونه گواهي بكارت,هزینه گواهي سلامت بكارت,ایا ازمایش باکرگی اجباری است,آزمايش بكارت قبل از ازدواج اجباری است,شکایت ارش البکاره,حداقل ارش البکاره,معاینه پرده بکارت, دیه بکارت, معاینه پرده بکارت / دیه بکارت

معاینه و دیه پرده بکارت

دیه پرده بکارت

هایمن معمولا به صورت چینی عروقی و نازک از غشای مخاطی است که از لحاظ شکل وضخامت انواع مختلفی دارد.این پرده دارای یک سوراخ مرکزی است که اشکال گوناگونی دارد

معاینه پرده بکارت / دیه بکارت

ازاله ی بکارت

ساییدگی، خراشیدگی و پارگی پرده بکارت را که توام با تورم و خونمردگی و جاری شدن خون است ازاله ی بکارت می نامند.

باید توجه داشت که خونریزی شرط ازاله ی بکارت نیست وهمچنین عدم خونریزی در هنگام دخول به معنای ازاله ی بکارت در گذشته نیست.

دیه پرده بکارت یا از بین رفتن ان از نظر علمی نقص عضو محسوب نمیگردد ولی در قوانین مجازات در همه کشورها ازاله بکارت، در موارد جنسی که موجب شکایت گردد، مجازات سنگینی دارد. جریمه ی ازاله بکارت در موارد غیر جنسی، مانند تصادفات یا حوادث نیز در قوانین مجازات اسلامی پیش بینی شده است.

تعیین ارش البکاره

با توجه به موازین شرعی و قانونی ارش البکاره برابر یک مهر المثل است که در تمام موارد با نظر کارشناس تعیین می گردد. اگر میزان مهرالمثل بیش از دیه ی کامل زن باشد، بیشتر از یک دیه پرده بکارت کامل تعلق نمیگیرد و محاسبه نخواهد شد.

تفاوت ارش و دیه

دیه مالی است که در قبال صدمه وارد به جسم وجان انسان باید از طرف عامل و مسبب صدمه به آسیب دیده پرداخت گردد و نوع و مقدار آن برای هر یک از اندام های بدن معین است و شارع آن را تعیین نموده است.

در حالیکه مقدار ارش را شارع تعیین نکرده و قاضی مکلف است حسب مورد راسا با جلب نظر کارشناس مقدار آن را تعیین نماید.

دیه بر حسب گاو و گوسفند و شتر و درهم و دینار تعیین میگردد در حالیکه ارش بر اساس پول رایج مملکت مشخص می گردد.

دیه پرده بکارت و پاره شدن بطور غیر عمد چقدر میباشد؟

نظریه اداره حقوقی:

مستفاده از ماده ۱۵۰ قانون دیات آنست که دیه پاره کردن عمدی پرده بکارت مهرالمثل است (دیه کامل زن مذکور در آن ماده بابت پاره کردن مثانه است) و چون از جهت میزان دیه فرقی بین عمد و غیر عمد نیست لذا بطور کلی دیه پرده بکارت چه عمدا چه من غیر عمد همان مهرالمثل می باشد.

از بین بردن پرده بکارت دختر با انگشت یا چیز دیگر در صورتیکه موجب پاره شدن مثانه و عدم امکان ضبط ادرار باشد مشمولی ماده ۱۵۰ قانون دیات است و علاوه بر دیه کامل زن، مهرالمثل نیز دارد. اما اگر منتهی به پاره شدن مثانه نباشد بنا بر مستفاد از ملاک همان ماده فقط مهرالمثل به آن تعلق می گیرد و در هر دو صورت چنانچه این عمل بوسیله اجنبی و غیر مجاز انجام شده باشد طبق ماده ۲۰۸ مکرر قانون مجازات عمومی مرتکب تعزیر خواهد شد.

ارش ازاله بکارت

هرگاه کسى غیر از زوج، بکارت زنى را از بین ببرد، ضامن است و مقدار أرش ازاله بکارت، مهرالمثل باکره است.

اگر بعد از عقد معلوم شود زن باکره نیست، مرد نمى تواند عقد نکاح را فسخ کند مگر این که از اول شرط بکارت کرده باشد.

اگر مرد با این شرط با زن ازدواج کند که او باکره باشد، ولى زن باکره نباشد، مرد مى تواند عقد را فسخ کند یا این که مقدار تفاوت مهر زن باکره و غیر باکره را از او بگیرد. همچنین است اگر زن بکارت نداشته و پرده بکارت را ترمیم کرده باشد.

حکم ازدواج بعد از تغییر جنسیت

هریک از زوجین اگر تغییر جنسیت دهند، اگر غیر مقارن باشد، از هنگام تغییر جنسیت، عقد باطل مى شود.

اگر تغییر جنسیت زوجین مقارن باشد، بعید نیست بقاى زوجیّت اگر چه احکام تغییر مى کند. پس بر مرد فعلى نفقه دادن واجب مى شود و بر زن فعلى اطاعت کردن واجب است، اگر چه احتیاط واجب در تجدید عقد نکاح است.

حکم مهر بعد از تغییر جنسیت

هرکدام از زوجین، اگر تغییر جنسیت بدهند، ازدواج آنها باطل مى شود و در صورت آمیزش قبل از تغییر جنسیت، تمام مهر باید پرداخت شود و در صورت عدم آمیزش نیز على الاقوى تمام مهر را باید بدهد و احتیاط آن است که مصالحه کنند.

  تفاوت رنگ خون پريود و بكارت / عکس محل خروج خون قاعدگی

نحوه معاینه بکارت

نحوه معاینه بکارت

با مراجعه به پزشک زنان و زایمان , پزشک از شخص میخواهد که روی تخت رفته و به پشت بخوابد ,  ران‌ها را به شکم بچسباند . پاها را از هم دور کرده و در جایگاه مخصوص بگذارد . این کار معمولا بر روی تخت مخصوص معاینه انجام میشود و به آن lithotomy-position یا پوزیشن لیتوتومی میگویند .

سپس دکتر لبهای کوچک واژن را باز میکند و از شخص میخواهد که زور بزند . در این حالت پرده قابل دیدن و تشخیص است . این کار معمولا درد ندارد .

معاینه بکارت در چه مواردی مفید است؟

در مورد تجاوز به شخص و آسیب های وارده و حتی زمان تقریبی پاره شدن پرده .  پزشک قانونی میتواند این مورد را تشخیص داده و ثابت کند .

در هنگام طلاق , اگر آسیبی به پرده هایمن نرسیده باشد , میتوان نام را از شناسنامه حذف کرد .

در مواردی که پرده بکارت در اثر یک حادثه و اتفاق از بین رفت و یا آسیب دیده باشد , پزشک قانونی میتواند این مورد را تشخیص داده و به شخص گواهی دهد .

تشخیص نوع پرده , در بسیاری موارد بخاطر نوع پرده , شخص ممکن است خونریزی نکند یا در موارد معدود ممکن است به طور مادر زادی پرده نداشته باشد , پزشک قانونی میتواند این موارد را تشخیص داده و به شخص گواهی معتبر دهد .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تشخيص بكارت توسط خود فرد و ترمیم بکارت حتما این دو مطلب را بخوانید که ادامه این مقاله می باشد.

منبع:

yasa.co

  خون نیامدن در زفاف / از پرده بکارت خون نیومد / عکس دستمال خونی شب عروسی
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

5/5 - (18 امتیاز)

19 نظرات

  1. ملیحه مددی

    سلام خسته نباشید‌!
    من ۲۲ سالم است و مجردم.
    من وقتی ۱۲ سالم بود و هنوز پریود نشده بودم، یه روز قسمت های واژنم سوخت و درد داشت و بار ها دستشویی رفتم و کم کم ادرار می کردم به مثل این که سوزاک باشد. و من هم استنجاه کردم و در هنگام شستن واژنم با آب چند قطره خون روشن آمد و فکر کردم که پریود شدم. ولی همان چند قطره خون آمد و بس. بعدا یک سال بعد آن اتفاق پریود شدم.
    و در مورد پرده بکارت هیچ چیزی نمی دانستم و هیچ وقتی هم از روی کنجکاوی واژنم را لمس نکرده بودم. فقط زمان شستن واژنم خون آمد. از زمانی که در مورد بکارت دانستم تا الان آن اتفاق مرا آزار روحی می ده، نکند از اثر فشار یا شستن با آب پردم پاره شده باشد. 😥 ممنون میشم اگر پاسخ دهید تشکر.

  2. سلام.دختری ۲۲ ساله هستم.تاکنون رابطه و دخولی نداشته ام اما در کودکی حدود ۱۵ سال پیش با تیزی پله برخورد کردم و چند روز خونریزی داشتم اما به کسی نگفتم و این قضیه را فراموش کردم اما اکنون با مشاهده انواع پرده نگران شدم و بعد از نگاه کردن پرده بکارت متوجه یک خراش در قسمت بالا سمت چپ شدم و بعد از زور زدن دهانه واژن کاملا باز شد تا مجرای ادرار اما قسمت درونی آن بسته است.آیا ممکن است آسیب دیده باشم؟آیا متخصص زنان میتواند تشخیص دهد که دخولی نداشته ام؟

    • پشتیبان

      سلام
      باید در همان بچگی شما را نزد پزشک متخصص می بردند. بدون بررسی نمیتوان گفت٬ جای هیچ گونه نگرانی نیست اگر برفرض آسیبی هم دیده باشه اکثرش احتمالا ترمیم شده و پزشک زنان هم علت رو تشخیص میده٬ نگرانی شما بیمورد هست٬ میتوانید به متخصص زنان مراجعه کنید.

  3. سلام من یه دختر ۲۰ ساله و مجرد هستم… به خاطر کنجکاوی و هیچ علمی نداشتم که این کار اشتباهه…الان پرده بکارت من پاره شده؟دو ساعت و خورده ای گذشته ولی خونی نیومده…تو رو خدا بگین خیلی میترسم …میترسم آبروم بره شرمنده ی پدر مادرم بشم …از خودم متنفرم…دوست دارم بمیرم…هیچ وقت ازدواج نمیکنم دیگه…نمیزارم کسی بیاد خواستگاریم…آبروم رفته…به خدا نمیدونستم …دارم دیوونه میشم

    • پشتیبان

      سلام
      مشکلی ندارد سالم است
      این کار را هم دیگر تکرار نکنید. نگرانیتون بیمورد هست

  4. نیلوفر

    سلام‌ یک وماه نیمه عقد کردم قبل از عقد دکتر رفتم گفت پرده ات ارتجاعی وخون ریزی نداره هواحساس میکنم پرده ام پاره شده ازکجا باید مطمن بشم پرده ام سالمه نه درد نه سوزش هیچی حسی نداشتم

  5. سلام من ۱۹ سالمه ۵ ماهه عروسی کردم از پاره شدن بکارت دلهره دارم احساس میکنم خیلی سخته و خیلی درد داره میشه رلهنماییم کنین

    • پشتیبان

      سلام
      5 ماه از زفاف گذشته؟
      درد مقطعی و لحظه ای هست. بعضی ها درد ندارند یا درد خاصی ندارند بعضی هم ممکنه بیشتر
      اصولا درد زیادی نیست که نگرانش باشید

  6. سلام من ۳ سال پیش وقتی رفتم دشویی چند قطره ای خون امد ا الان نمی دونم چی کار کنم

  7. سلام من ۶آذر یه رابطه نصفه داشتم که درقسمت ساعت ۱۲و۲ بازشده است بنظرتون حلقوی هستم یا ارتجاعی ؟ بعد ازچندماه ترمیم میشه قابل تشخیصع که رابطه داشتم ؟

  8. سلام دختری ۲۰ ساله هستم به من تجاوز شده تا چند روز بعد زدن پرده بکارت نمیتوانم ثابت کنم ک فلان شخص زده

    • پشتیبان

      سلام سریعا به پزشک متخصص زنان و پزشکی قانونی مراجعه کنید

  9. سلام دختری ۱۳ ساله هستم و در همان روز خونریزی های شدید داشتم می توانید کمکم کنید؟و اینکه اگر به پزشک مراجعه کنم متوجه میشوند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *