علت درد بعد از اولین دخول / علت عدم خونریزی در اولین دخول

مراقبت های بعد از اولین دخول,درد در نخستين رابطه زناشويی در شب زفاف,علت درد بعد از اولین دخول,علت عدم خونریزی در اولین دخول,پرده بکارت,درد پارگی و پاره شدن پرده بکارت,درد بعد از پارگي بكارت

 

اگر در زندگی خود هنوز رابطه جنسی را تجربه نکرده اید یعنی باکره هستید.  البته در مورد نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی معتقدند از دست دادن بکارت زمانی است که یک زن با یک مرد رابطه دخولی برقرار کنید. ولی حقیقت این است زمانی که صحبت از بکارت به میان می آید باید انواع دیگر رابطه جنسی را هم در نظر بگیرید. خیلی از دختران نگران اتفاقی هستند که موقع از دست دادن بکارتشان رخ می دهد. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا اطلاعاتی که می خواهید را بدست آورید.

 

علت درد بعد از اولین دخول / علت عدم خونریزی در اولین دخول

وقتی بکارتتان را از دست می دهید چه اتفاقی می افتد؟

اغلب دختران تا رسیدن به سن 17 سالگی رابطه جنسی را تجربه نمی کنند.  بسیاری از آن ها با وجودی که در این سن ازدواج می کنند ولی چون هیچ آگاهی ای در مورد زمانی که بکارتشان را از دست بدهند ندارند از داشتن رابطه اجتناب می کنند.

 

مهم ترین نکته برای زنان این است که بدانند فقط زمانی بکارتشان را از دست میدهند که پرده نازکی hymen که درون واژن قرار گرفته در طول رابطه دخولی از بین برود یا به اصطلاح پاره شود.

 

در زمان اولین رابطه جنسی پرده بکارت کشیده شده باز می شود و حتی ممکن است باعث ایجاد دردی مختصر و کمی خونریزی شود.  برخی زنان باید با انگشت بکارت خود را به صورت کامل بردارند. پرده بکارت زمانی که پاره شود دیگر به هیچ عنوان رشد نخواهد کرد یا دوباره به هم جوش نخواهد خورد و ترمیم نمی شود. در برخی موارد پرده شما در حین رابطه جنسی پاره نمی شود مگر این که دخول عمقی انجام شود.

 

از سوی دیگر زنان معمولا متوجه درد رابطه دخولی نمی شوند مگر این که میزان روان کننده ترشح شده در واژن کم باشد. اگر حین رابطه جنسی درد دارید بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تادلیل مشکلتان را پیدا کند.

 

نکته مهمی که حتما باید در نظر داشته باشید این است که حتی با وجود بکارت بدون رابطه دخولی، یا در اولین رابطه و حین از بین رفتن بکارت احتمال بارداری وجود دارد. مایع منی یا مایعی که قبل از انزال از بدن مردان خارج می شود اگر در روی واژن یا داخل واژن بریزد ممکن است منجر به بارداری شود. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از بارداری ناخواسته و همچنین عفونت از قرص های هورمونی یا کاندوم استفاده نمایید.

 

چگونه می توان درد اولین رابطه جنسی را کاهش داد؟

بسیاری از زنان در مورد این که هنگام پاره شدن بکارت واقعا چه اتفای می افتد و قرار است در حین رابطه جنسی بعد از آن چقدر درد بکشند نگرانی داشته و سوالات زیادی برایشان بوجود می آید. در اولین رابطه جنسی ممکن است کمی درد احساس کنید ولی اگر زمان کافی برای پیش نوازی صرف کنید و به اندازه کافی روان کننده از واژنتان ترشح شود و عمل دخول به آرامی و با حوصله انجام شود حینن دخول درد کمتری احساس خواهید کرد و شاید هم دردی حس نکنید.

 

اگر برای رابطه ترس داشته باشید باعث می شود درد بیشتری حس کنید بنابراین لازم است آرامش خود را حفظ کرده و ترس تان از اتفاقی که قرار است بیوفتد را کناری بگذارید تا دردی حین رابطه احساس نکنید. اگر استرس داشته باشید به اندازه کافی روان کننده در واژن ترسح نشده که خود منجر به دخول دردناک خواهد شد.

 

باورهای غلطی درباره اولین رابطه جنسی یا از دست دادن بکارت وجود دارد

اولین رابطه جنسی ممکن است آنقدر که تصور می کنید لذت بخش نباشد.  احتمالا ذهنتان به قدری درگیر چیز های مختلف خواهد شد که توجه تان از رابطه جنسی دور شده و در نتیجه کمی درد احساس خواهید نمود. از اولین برخورد جنسی خود توقع زیادی نداشته باشید بویژه اگر اولین تجربه شریک زندگیتان هم باشد.

 

تجربه ای که در اولین رابطه جنسی دارید قرار نیست در طول زندگی جنسیتان ادامه داشته باشد.

 

با کسب تجربیات بیشتر در رابطه های بعدی می توانید احساسات بهتری را تجربه کرده و رابطه ای هیجان انگیز، لذت بخش و بیاد ماندنی داشته باشید. آماده تجربه های جدید باشید.

 

حتی ممکن است در طول اولین رابطه جنسی به ارگاسم نرسید

زنان معمولا در اولین رابطه جنسی خود ارگاسم را تجربه نمی کنند مگر این که واقعا خیلی خوش شانس باشید بنابراین انتظار تجربه اوج لذت جنسی در اولین رابطه کمی زیاده خواهی است.

 

همیشه قبل از شروع رابطه یک مکان بدون استرس را انتخاب کنید

اگر مدام نگران مطلع شدن  دیگران از کاری که انجام می دهید باشید هرگز لذت نخواهید برد. بهترین کار این است که رابطه را در مکانی امن و در آرامش انجام دهید تا اعصاب شما آرام گرفته و رابطه جنسی برایتان لذت بخش تر باشد.

 

احساس گناه نداشته باشید

بسیاری از دختران جوان به خاطر از دست دادن بکارت احساس گناه می کنند ولی باید بدانید که این مساله یک روند کاملا طبیعی از تغییرات رو به جلو زندگی شماست و به جای احساس گناه سعی کنید از این که وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اید و می توانید حس  های خدادای جدیدی را تجربه کنید، لذت ببرید و نیازی نیست که از داشتن این رابطه خجالت بکشید.

 

برای هر اتفاق عجیب و غریبی آماده باشید

وقتی زن و شوهر هر دو بی تجربه هستند احتمال این که اتفاق عجیبی حین رابطه بیوفتد، وجود دارد. هیچ چیزی نباید شما را سرخورده کند. اگر اتفاق عجیبی حین رابطه پیش آمد مثل خارج شدن گاز یا شنیدن حرفی از شوهرتان که خوشتان نیاید، جدی نگرفته و از آن بگذرید. باید بدانید این اتفاقات کاملا طبیعی بوده و همه زوجین آن ها را تجربه می کنند.

 

با ناراحتی بعد از دست دادن بکارت کنار بیایید

در حالی که راه کار های زیادی برای کمتر شدن درد اولین رابطه وجود دارد ولی ممکن است بعد از آن دچار ناراحتی شوید. خبر خوب این است که برای مقابله با درد و خونریزی بعد از اولین مقاربت می توانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید. اگر سنتان کمتر از 19 سال است از مصرف آسپرین اجتناب کنید. در صورتی که خونریزی داشتید بهتر است تا چند روز از پد بهداشتی استفاده کنید. فقط در صورتی که بعد از رابطه درد شدیدی داشتید باید به پزشک مراجعه کنید.

 

علت درد بعد اولین دخول

سوال مخاطب : سلام خانم دکتر….تو رو خدا کمکم کن…مردی ۳۰ ساله هستم ….دوماه پیش ازدواج کردم موقع اولین رابطه خونریزی ندیدم از خانمم ….البته حسابی اماده بودش و واژنش خیس شده بودش ولی بخاطر غیرتو این چیزا باز ایشون و بردم دکتر زنان متخصص بودش البته بعد از دو هفته بردمش گفتش ایشون پردش تازه پاره شده چون زخمش صورتی رنگه کاملا معلومه. تازه داره خوب میشه ایا میشه حرفشو قبول کردش؟

 

پاسخ دکتر فریبا الماسی:

دوست عزیز، خونریزی در اثر اولین تماس جنسی ممکن است فقط به صورت لکه بینی و یا چند قطره خون باشد. گاهی هم به طور مادرزادی شکل پرده کنگره دار است و در اثر اولین نزدیکی خونریزی اتفاق نمی افتد. اگر بیمار در یک هفته اول پس از نزدیکی ویزیت شود می توان محل پاره شدن بکارت را تشخیص داد. همچنین می توان تشخیص داد که بکارت در روزهای اخیر پاره شده است. اما اگر بیش از دو هفته گذشته باشد دیگر نمی توان گفت آیا پارگی مربوط به تماس اخیر است یا در ماه های گذشته اتفاق افتاده.

 

سلام . من یه هفته است عروسی کردم میخواستیم دخول انجام بدیم . ولی چون درد زیاد داشتم . دخول کامل انجام نشده فقط یه کوچولو نزدیکی . حالا شوهرم بهم میگه تو زنی وقبلا با کسی بودی. چون خونریزی نداشتم . میخوام برم پزشکی قانونی . بلد نیستم . تورو خدا بگید چیکار کنم ؟

 

پاسخ :سلام نشانه پاره شدن پرده درد در حد زخم سطحی در پوست می باشد . اگر چنین دردی را تجربه نکردید احتمال سالم بودن پرده بکارت وجود دارد . هم چنین توجه داشته باشید که در بعضی پرده ها که در قسمت وسط سوراخ وجود دارد مانند هلالی و حلقوی رابطه جنسی بدون درد و خونریزی می باشد که این مورد در برگه معاینه توسط پزشک ثبت می گردد .

در پرده های ارتجاعی هنگام رابطه جنسی پرده کشیده شده و سپس به حالت اول بازمی گردد . بنابراین خونریزی نخواهد داشت . این نوع از پرده در اولین زایمان از بین می روند . ممکن است دختر به صورت مادرزای پرده نداشته باشد که توسط پزشک قابل اثبات است .

 

  بررسی پارگی پرده بکارت با خودارضایی، یبوست، مالش و انگشت

 

 

درد در نخستين رابطه زناشويی در شب زفاف

 

درد در نخستين رابطه زناشويی در شب زفاف

اولين رابطه جنسی در شب زفاف هميشه دردناك نيست اما براي برخي از زنان(و يا حتي مردان) امكان دارد كه اين ارتباط در شب زفاف نامطلوب و دردناك شود. معمولا اولين رابطه در شب زفاف ، دردي در حد معمول(متوسط) دارد كه مي تواند در برخي از موارد به علت شرايط پزشكي مانند مشكلات مجاري ادرار و يا كيستهاي تخمدان شديد شود. اين گونه دردها در اولین رابطه جنسی در شب زفاف مي تواند منشا هيجاني از قبيل احساس گناه، استرس، اضطراب و …. داشته باشد.پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ شب عروسی خونریزی نداشتن را نیز مطالعه کنید.

 

علل دردهاي واژينالي در نخستين رابطه جنسي در شب زفاف

زماني كه يك زن براي نخستين بار رابطه جنسي را با همسر خود تجربه مي كند به احتمال قريب به يقين به علت از بين رفتن پرده بكارت در شب زفاف درد متوسط يا شديدي را احساس خواهد كرد به خصوص اگر به علت استرس و يا عدم آمادگي كافي مجراي واژينال وي به اندازه كافي ترشح مخاطي نداشته و به حالت خشك باقي مانده باشد.

 

** البته قبل از پرداختن به ادامه اين مطلب، ذكر اين مساله الزامي است كه:

 

پرده بكارت عضوي ماهيچه اي است كه در ابتداي واژن قرار دارد و عمدتا در اولين يا دومين رابطه جنسي از بين مي رود. در برخي از زنان اين پرده شكل حلقوي داشته و ممكن است در اثر رابطه جنسي اصلا آسيبي نبيند و خونريزي رخ ندهد. در زناني كه داراي اين نوع پرده بكارت هستند گاه مشاهده مي شود كه به خاطر بافت ماهيچه اي ضخيم ان ، تا مدتها بعد از نخستين رابطه جنسي همواره درد مقاربت مشاهده مي شود.

 

يكی از علل رايج دردهای واژينال خشكی واژن است. به طور معمول در آستانه رابطه جنسي و تحريك شدن زن، مجراي واژن ترشحات مخاطي را ايجاد كرده تا برقراري رابطه جنسي تسهيل شود اما در اثر استرس و حالات عصبي ممكن است ايجاد اين ترشحات، با خلل مواجه گردد.

 

علل دردهاي شكمي در هنگام برقراری رابطه جنسی در شب زفاف

اگر برخی از زنان در هنگام رابطه جنسی احساس دردهای عميق شكمی كنند، اين مساله مي تواند ناشی از علل پزشكي مانند مشكلات رحمي و .. باشد. مطابق با نظر متخصصان زنان و زايمان اين دردها مي تواند ناشي از كيستهاي تخمدان، مشكلات مجاري ادراري، بيماريهاي عفوني لگني، آنديومتريوزيس و … باشد.

 

علل ايجاد درد در آلت مردانه

هر چند كه اين مشكل چندان رايج نيست اما مرداني هستند كه در نخستين رابطه جنسی خود در شب زفاف احساس درد شديد مي كنند. يكي از علل رايج اين مساله بيماری هاي دستگاه تناسلی مردانه و يا آسيب و اختلال در بافتی است كه روی آلت مردانه را می پوشاند.

همچنين در مردانی كه ختنه نشده اند(البته در بين ما مسلمانان تقريبا ديده نمي شود) اگر پوست ختنه گاه خيلی سفت و محكم باشد می تواند در هنگام مقاربت مشكل ايجاد كند. ساير علل درد در مردان در حين رابطه جنسي مي تواند ناشي از آسيب آلت خارجي مردانه، درماتيتهای پوستی و يا پسوريازيس(دا الصدف) باشد.

 

مطابق با نظر متخصصان زنان و زايمان دردهاي شكمي ناشي از رابطه جنسي مي تواند ناشي از كيستهاي تخمدان،مشكلات مجاري ادراري، بيماريهاي عفوني لگني، آنديومتريوزيس و … باشد.

 

علل دردهاي هيجاني در نخستين رابطه جنسي در شب زفاف

وجود درد شديد در نخستين رابطه جنسی مي تواند ناشي از علل هيجاني از قبيل احساس ترس و گناه و … باشد كه مانع از حفظ آرامش آنها در حين رابطه جنسی مي گردد. اگر به علت اين احساسات عدم آرامش برای زنان غير قابل كنترل شود دچار خشكی واژن شده و رابطه جنسی مطلوب برقرار نمی گردد.

 

درمان دردهاي مقاربتی

زناني كه در هنگام رابطه جنسي دچار درد و مشكل مي شوند لازم است كه از مواد و محلولهاي ليز كننده مجراي واژن (كه البته توسط متخصص تجويز مي شود) استفاده كنند. همچنين زناني كه احساس دردهاي شديد شكمي و يا لگني مي كنند بايد توسط متخصص زنان و زايمان مورد ارزيابي و بررسي و آزمايش قرار گيرند و در نهايت زنان و مرداني كه بنابر علل هيجاني و يا عاطفي دچار دردهاي مقاربتي مي گردند لازمست كه نزد مشاور، روان شناس يا سكس تراپيست مراجعه داشته باشند.

 

همچنين مرداني كه در حين رابطه جنسي احساس درد دارند بايد نزد متخصصيني مانند اورولوژيست و … مراجعه داشته باشند.

 

منابع:

seemorgh.com

tebyan.net

niniban.com

1zoj.ir

 

 

مطالب دیگر:

علت خونریزی دختر باکره / نداشتن خونریزی در شب عروسی

آموزش پاره کردن پرده بکارت بدون درد در شب زفاف

خون نیامدن در زفاف / از پرده بکارت خون نیومد / عکس دستمال خونی شب عروسی

کیا شب عروسی خونریزی نداشتن / اگر شب عروسی خون نیاد

پرده بکارت ارتجاعی / پرده بکارت حلقوی

 

 

  انواع پرده بکارت / شکل و عکس انواع بکارت
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

 

5/5 - (12 امتیاز)

6 نظرات

  1. سلام من یه خانوم هستم تازه ازدواج کردم 10 روز از شب زفافم میگزره شب اول خونریزی زیاد و درد غیر قابل تحملی داشتم خونریزی زیادی داشتم الان ده روز میگزره هنوزم در حین نزدیکی با شوهرم درد غیر قابل تحملی پیدا میکنم و نمیدونم علتش چی هست تبق معمول باید فقط شب اول درد داشتم ولی هنوز هم همون میزان درد رو دارم

    • پشتیبان

      سلام
      ممکنه بخاطر نوع و شکل بکارت باشه و یا اینکه بصورت کامل پاره نشده باشه و یا …
      این ها فقط حدس هست. باید به پزشک زنان مراجعه کنید تا بررسی کنند علت را تشخیص بدهند.

  2. سلام خسه نباشین
    خانوم من دارای پرده حلقوی بوده و بعد از اولین بار دارای درد از ناحیه واژن شده میخواستم بپرسم مشکل ینی از بیماری های عفونیه ؟؟

    • پشتیبان

      سلام . مقداری از درد طبیعیه. اگر برطرف نشد به پزشک زنان مراجعه کنید بررسی کنند.

  3. سلام من الان ۴ روزه عروسی کردم هر بار شوهرم نزدیکم میشه درد عجیبی دارم حتی نمیتونم ادرار کنم چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *