طبع آویشن و عرق آن چیست؟

طبع گیاه آویشن,طبع عرق آویشن,طبع دمنوش آویشن,طبع چای آویشن,طبع آویشن گرم است یا سرد,طبع روغن آویشن در طب سنتی,طبع شربت آویشن,طبع آویشن پهن گرم است یا سرد,طبع آویشن کوهی, طبع اویشن

طبع آویشن و عرق اویشن

آویشن یکی از مشهورترین گیاهان جهان است که دیر زمانیست نه تنها در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه دارای ویژگی های دارویی نیز است و به سلامت بدن انسان کمک می کند. از جمله خواصی سلامت و درمانی گیاه آویشن می توان به توانایی آن در کاهش مشکلات تنفسی، تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت در برابر بیماری های مزمن، تحریک جریان خون، جلوگیری از عفونت های قارچی، بهبود سلامت قلب، و کاهش استرس اشاره کرد.

طبع آویشن و عرق آویشن چیست

آویشن برای تسکین گلودرد

آویشن برای کاهش التهاب گلوی ناشی از لارنژیت یک درمان موثر محسوب می‌شود.

آویشن جلوی تعریق زیاد پاها را می‌گیرد

آویشن یک دئودورانت یا بو گیر طبیعی و فوق‌العاده موثر محسوب می‌شود.

آویشن برای مقابله با نفخ معده

آویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه‌ای است که می‌تواند به هضم غذا کمک کند. اگر دچار نفخ، سنگینی، گرفتگی عضلات معده و در حالت کلی هر نوع مشکل مربوط به دستگاه گوارش هستید بعد از غذا از آویشن استفاده کنید.

سلامت استخوان با آویشن

آویشن یک منبع فوق العاده ویتامینK و یک منبع بزرگ از کلسیم، آهن و منگنز است این ها همه برای حفظ سلامت استخوان، تشویق توسعه استخوان مناسب و جلوگیری از اختلال در استخوان حیاتی هستند.

نبرد با گلودرد

  آشنایی با عوارض و مضرات عرق روغن و گیاه آویشن

روغن آویشن همانطور که گفته شد، خواص ضد میکروبی قوی دارد و یک سلاح جدی علیه گلودرد محسوب می شود. حتی مطالعاتنشان داده اند که یک اثر خوب در برابر مقاومت آنتی بیوتیکی ایجاد می کند. زمان بعدی که شما دچار گلودرد شدید، می توانید این گیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و حتی از فواید چای آویشن بهره ببرید.

مبارزه با سرطان

یکی دیگر از خواص آویشن، مبارزه با تومورها و سرطان ها است. کارواکرول این گیاه باعث مهار تکثیر و مهاجرت سلول های سرطانی در روده بزرگ می شود. تحقیقات نشان داده است که کارواکرول پتانسیل درمانی هم برای سرطان روده بزرگ دارد. علاوه بر این، آویشن وحشی ممکن است یک کاندید امیدوار کننده در توسعه دارودرمانی جدید برای درمان سرطان سینه باشد.

طبع آویشن

آویشن دارای طبع گرم و خشک بوده و مصلح آن سرکه انگور می باشد .

خواص عرق آویشن

اشتها آور ، ضد نفخ و تشنج ، ضدقارچ و درد مفاصل ، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی ، تقویت کننده بینایی ، کوفتگی عضلات ، بالا برنده فشار خون و رقیق کننده آن.

طبع عرق آویشن

طبیعت آویشن گرم می باشد.

طریقه مصرف عرق آویشن

بعد از هر غذا نصف استکان میل شود.

برای اطلاع بیشتر از این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مطلب «مضرات و عوارض آویشن» و همچنین طریقه مصرف آویشن و استفاده از اویشن در دوران بارداری را در سایت ما مطالعه کنید.

 

منبع: padidesalamat.ir

4.9/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *