روش نگهداری آجیل و نکات خانه داری در نگهداری از آجیل در عید

نکات بهداشتی در نگهداری آجیل در خانه, بهترین روش نگهداری آجیل در منزل,طرز نگهداری آجیل در فریزر,روش نگهداری آجیل عید, طریقه نگهداری آجیل در یخچال,نحوه نگهداری آجیل در منزل,نحوه نگهداری آجیل به مدت طولانی

نکات بهداشتی در نگهداری آجیل در خانه در ایام عید

با توجه به آنکه در تعطیلات عید نوروز قرار داریم، یکی از پرمصرف ترین تنقلاتی که این روزها خریداری می شود، آجیل ها می باشد.

آجیل یک ترکیب خاص نیست. برخی آن را با چند ترکیب دیگر مخلوط می کنند، برخی هم فقط از چهار مغز آن خریداری می کنند. به همین دلیل قیمت آجیل ها متنوع خواهد بود. برخی از افراد تنها در همین بازه ی زمانی به خوردن این تنقلات می پردازند. اما سال جدید تفاوتی با سال های قبل دارد و آن هم ورود ویروس کرونا به چرخه ی زیستی است. بنابراین حتی آجیل ها را هم باید از وجود چنین ویروس هایی پاک کنید.

جذابیت عید و آجیل برای ما آنقدر زیاد است که اگر نباشد انگار چیزی کم است. آیا با شیوع کرونا و نگرانی از احتمال آلودگی آجیل‌ها می‌توانیم با خیال راحت از بیرون آجیل بخریم و مصرف کنیم؟ راه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم در خانه از آجیل خوردن لذت ببریم.

آجیل و نکات خانه داری در نگهداری از آن
حذف کرونا از آجیل

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا آجیل عید از خوردنی‌های رایج خانه‌های ایرانی در نوروز است، اما آیا با شیوع کرونا و نگرانی از احتمال آلودگی آجیل‌ها می‌توانیم با خیال راحت از بیرون بخریم و مصرف کنیم؟ راه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم در خانه از  خوردن آن لذت ببریم.

تفت دادن آجیل

ویروس کرونا در ۳۰ ثانیه با دمای ۹۰ درجه به سادگی از بین می‌رود. این در حالی است که این ویروس به سرما بسیار مقاوم است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با گذاشتن آجیل به داخل فریزر ویروس کرونا از بین می‌رود اشتباه می‌کنید. یکی از روش‌های ساده و کاربردی برای از بین بردن ویروس کرونا حرارت دادن به آجیل‌ها از راه تفت دادن است. بنابراین ماهیتابه‌ای آماده کنید. تخمه‌ها را به صورت جداگانه تف بدهید. پسته و بادام را نیز حرارت بدهید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که آجیل شما از ویروس کرونا ایمن شده است.

قرار دادن آجیل‌ها در سینی فر و داغ کردن آن‌ها

اگر کار کردن با فر برای شما ساده‌تر است کافی است چند دقیقه این مغزها را در حرارت متوسط و نه زیاد (حدود ۹۰ درجه سانتی‌گراد برای از بین رفتن ویروس کرونا کافی است) در فر قرار دهید و مطمئن باشید که آجیل عید شما از ویروس احتمالی کرونا پاک شده است. توجه داشته باشید که حرارت زیاد باعث سوختن آجیل‌ها می‌شود، بنابراین بیش از حد به آن‌ها حرارت ندهید.

برای این کار کافی است آجیل‌ها را ۳۰ ثانیه در دمای ۹۰ درجه ماکروفر قرار دهید.

استفاده از آجیل پس از ده روز؟

ویروس کرونا بیش از این زمان روی مواد خوراکی باقی نمی‌ماند. بنابراین شما می‌توانید پس از خرید و گذشت مدت زمان ده روز از ان استفاده کنید. این کار با توجه به میزان آلوده بودن آجیل مورد اعتماد نیست و تفت دادن و یا استفاده از فر و یا ماکروفر قطعا اولویت دارد.

آجیل و نکات خانه داری در نگهداری از آن
ضد عفونی کردن آجیل

چند نکته:

حتما از آجیل‌فروشان معتبر خرید کنید که تا حد ممکن شرایط را برای ایجاد ویروس مهیا نکرده‌اند. این امر ریسک استفاده از آن را حتی با وجود تفت دادن و کارهای فوق کم می‌کند.

در حرارت دادن به آجیل، کشمش فرایند را خراب می‌کند و بهتر است یا جداگانه تفت داده شود و یا برای این عید خریده نشود.

درست است که خوردن آن که یکی از جذابیت‌های عید است، اما با توجه به محدودیت رفت‌وآمد میزان زیادی از آن مورد نیاز ما نیست. برای اجرای مراسم نوروز در خانه اگر قصد خرید آجیل داریم حتما یکی از کارهای فوق را انجام دهیم و سلامت و خود و خانواده‌مان را به خطر نیندازیم.

منبع: behdasht.news

  چه کسانی واکسن کرونا نزنند؟
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *