پرده بكارت حلقوی كنگره ای / عکس بكارت شرابه ای

عکس بكارت شرابه ای,پرده بكارت حلقوی كنگره ای ,پرده بکارت دندانه دار (شرابه ای),پرده های دیواره دار,پرده بکارت دارای سوراخ ریز,پرده های بدون سوراخ,پرده بکارت ضخیم

پرده بکارت پرده ای بسیار نازک است که دهانه مهبل را پوشانده است و به دلایل مختلفی می تواند پاره شود که یکی از این دلایل داشتن رابطه جنسی است.

پرده بكارت حلقوی كنگره ای

پرده بکارت شرابه ای(دندانه دار )

پرده بکارت دندانه دار یا شرابه ای نوعی از پرده های بکارت حلقوی است. تفاوت پرده بکارت دندانه دار در نوع شکل آن است.

حفره وسط پرده یک حفره گرد با لبه های دندانه ای دارد. پرده حلقوی دندانه ای دارای لبه های حفره ای است که بصورت هفتی و هشتی هستند.

پرده بکارت دندانه دار یا شرابه ای در صورت آمیزش، دارای خونریزی هستند. البته درد و خونریزی این نوع پرده بکارت بستگی به ضخامت و جنس و …داره. پرده حلقوی دندانه دار، پارگي ندارند.

پزشک در معاینه پرده بکارت حلقوی دندانه دار (شرابه ای) یا پرده بکارت کنگره ای با دیدن جوشگاه در عمق پارگی ناکامل و لمس مخاط نرم در عمق دندانه ی مشکوک، به باکره بودن پی می برد.

پرده بكارت حلقوی كنگره ای / عکس بكارت شرابه ای

انواع پرده بکارت

انواع پرده بکارت شامل پرده ضخیم، مثلثی، طبیعی یا نرمال، حلقوی، مشبک، دیواره دار، بدون منفذ و دارای سوراخ، غربالی و ذره بینی می باشد. حتی امکان پرده نداشتن در یک دختر هم وجود دارد.

پرده بکارت ضخیم

در این نوع ، ضخامت پرده بیش از حد نرمال بوده و دخترانی که این نوع پرده را دارند دارای رابطه جنسی دردناک تری هستند و خونریزی بیشتری دارند. در بعضی موارد، پارگی پرده بکارت در این افراد تا حد پارگی واژن هم پیش می رود.

مثلثی یا Triangular

رایج ترین نوع پرده، حالت مثلثی است که منافذ موجود بر روی پرده بکارت به شکل یک مثلث در کنار هم قرار گرفته اند.

پرده بکارت طبیعی

پرده بکارت طبیعی به شکل نیم ماه است و خون قاعدگی از آن خارج می شود.

حلقوی

حلقوی حالتی از پرده بکارت است که فرم پرده به صورت یک حلقه پیرامون دهانه واژن است که بعد از رابطه جنسی، استمناء یا دیگر تحریکات فیزیکی در آن ناحیه، فرم و شکل آن عوض می شود.در صورت تمایل می‌توانید با تشخيص پارگي پرده بكارت پزشك قانوني آشنا شوید.

این نوع پرده می تواند توسعه شونده (قابلیت بزرگ شدن را دارد یعنی ارتجاعی می باشد) و غیر توسعه شوهده (قابلیت کش آمدن را ندارد یعنی غیر ارتجاعی است) باشد. پرده حلقوی توسعه شونده (ارتجاعی) با آمیزش جنسی پاره نمی ‌شود.

  پرده بکارت غربالی / پرده بکارت تیغه ای (دو سوراخه)

پرده بكارت حلقوی كنگره ای
مشبک

این نوع پرده ها، روزنه دار به نظر می رسند که فقط خون قاعدگی را عبور می دهند ولی داشتن مقاربت جنسی را بسیار سخت می کنند.

پرده های دیواره دار

این نوع پرده ها، به صورت نوارهایی از بافت هستند که اطراف دهانه واژن را فرا گرفته اند. این بافت می تواند سفت و ضخیم باشد که ممکن است استفاده از تامپون و دخول عمیق را دشوار سازد. برای برخی افراد، دیواره ها به طور طبیعی کش می آیند یا خود به خود پاره می شوند. لازم است که یک متخصص بهداشت و درمان، از طریق عمل جراحی، بافت را ترمیم کند.

در پرده دیواره دار، به جای وجود یک سوراخ، دو سوراخ ریز و کوچک بر روی واژن قرار دارد و این حالت به علت وجود یک غشای نازک در بین این بافت اضافی است .دخترانی که دارای پرده دیواره دار هستند، معمولا در داشتن رابطه جنسی، مشکل خواهند داشت. پرده بکارت دیواره دار را نیز میتوان با انجام یک عمل جراحی کوچک و برداشتن بافت اضافی، به حالت طبیعی تبدیل کرد. در صورت ابتلا به هر کدام ار این ناهنجاری ها و یا درد در حین رابطه جنسی، باید با پزشک متخصص زنان، مشورت کنید.

پرده های بدون سوراخ

این نوع پرده ها، دهانه واژن را کاملا می پوشانند که قاعدگی را با مشکل روبرو کرده و لازم است که از طریق عمل جراحی، اصلاح شوند. بدون عمل جراحی، ممکن است باعث بروز مشکلات بهداشتی، مانند عفونت شوند.

این نوع پرده بکارت، غالبا در سنین جوانی تشخیص داده می شود. پرده بکارت بدون سوراخ، کاملا روی واژن زن را می پوشاند و این طور به نظر می رسد که جریان خون قاعدگی، نمی تواند از آن خارج شود. در نتیجه، خون به داخل واژن بر می گردد و باعث تجمع در شکم و درد شکم یا پشت می شود. بعضی از دختران ممکن است در هنگام ادرار با مشکل روبرو شده و یا در هنگام اجابت مزاج، درد داشته باشند. پرده بکارت بدون سوراخ، نوعی ناهنجاری است که در طی یک عمل جراحی کوچک، میتوان بافت اضافی پرده بکارت را برداشت و حالت طبیعی را ایجاد کرد که خون قاعدگی بتواند به راحتی از آن خارج شود.

پرده بکارت دارای سوراخ ریز

در این مدل پرده بکارت، یک غشاء نازک روی واژن زن را می پوشاند و معمولا، خون قاعدگی از واژن می تواند جریان داشته باشد اما سوراخ، بسیار کوچک و ریز است. دختری که دارای پرده بکارتی با سوراخ ریز می باشد، معمولا در استفاده از تامپون یا داشتن یک رابطه جنسی، با مشکلاتی روبرو می شود. این وضعیت را میتوان با انجام یک عمل جراحی جزئی و برداشتن بافت اضافی، به حالت طبیعی تبدیل کرد. در این حالت، خون قاعدگی نیز به راحتی می تواند از واژن خارج شود.

غربالی یا Cribriform

منافذی مانند غربال بر روی پرده بکارت دیده می شود ولی پرده کاملا دهانه واژن را پوشانده است.

پرده بکارت ذره بینی یا microperforate

در این حالت منافذ موجود بر روی پرده آنقدر ریزند هستند که میتوانند با پرده بدون سوراخ اشتباه گرفته شوند. فقط با معاینه پزشکی و دقیق، می تواند تشخیص داده شوند.

نداشتن پرده

در بین هر 10 هزار نفر دختر، یک نفر می تواند بدون پرده به دنیا بیاید. این اتفاق در مرحله شکل گیری دهنه مهبل رخ می دهد که در این حالت به دلیل شکل گیری دهنه مهبل بیش از حد معمول، پرده اصلا قابل دیدن نیست و گویی فرد بدون پرده است.

 

منبع:

yekzan.com

hidoctor.ir

  گواهی سلامت بکارت / ترميم بكارت پزشك قانونی / ترمیم پرده بکارت با لیزر
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.8/5 - (17 امتیاز)

27 نظرات

  1. متخصص زنان به من گفت پرده من حلقوی کنگره ای هست

  2. سلام ببخشید من دختری۱۹ساله ۶ماه پیش ازرو بلندی ب اندازه۲مترافتادم اماواژنم مستقیما باچیزی برخورد نداشت نزدیک ۱۰دقیقه پیاده روی داشتم بعداز افتادنم و بعد اون ۱۰دقیقه پریود شدم درحالیکه فقط ۱۰روز از دوره پریودم گذشته بود …الانم ازاون وقت تاحالا ماهی دوبار پریود میشم…امکان رفتن ب پزشکم ندارم…بنظرتون الان پردم سالمه یانه؟😢

    • پشتیبان

      سلام
      بدون بررسی نمیتوان دقیق گفت. به این راحتی پاره نمیشه پزشکم تشخیص میده که رابطه داشتید جای نگرانی نیست
      برای پریود بهتره حتما به متخصص زنان مراجعه کنید

  3. سلام ببخشید من وقتی بچه بودم چون از وجود پرده اطلاعی نداشتم انگشت میکردم الان ک پردمو خودم نگاه مبکنم نه شبیه پرده بکارت پاره شدس و نه شبیه پرده های بکارتی که توی نت دیدم البته تقریبا شبیه از نوع شرابه داره
    درضمن امکان اینکه به دکتر مراجعه کنم ندارم
    از کجا بفهمم که پردم سالمه یا ن

  4. سلام من با نامزدم رابطه داشتم ولی از جلو نه تو رابطه یه لحظه لیز خورد و خونریزی شدیدی داشتم به نظرتون پرده ام اسیب دیده؟

  5. سلام خسته نباشید
    من شب خوابیدم صبح پاشدم تو لباس زیرم یه کوچولو خون دیدم (کمتر از یه قطره بود) یه روز بعد این هم پریود شدم. (پریودم هم پنج روز بود به تعویق افتاده بود )
    خودمم فصل امتحانم هست شدید استرس دارم
    این یه ذره خون مربوط به پریودم بوده آیا ?خیلی نگرانم ! کمکم کنید
    اخه اصلا اینجوری نشده بودم تا حالا . مجرد هستم ۲۳ ساله.

    • پشتیبان

      سلام
      احتمالا برای قاعدگی هست. اما بهتره به پزشک زنان مراجعه کنید تا بررسی و چکاپ کنند

  6. سلام من امروز رفتم پیش پزشک زنان برای تشخیص پرده بکارت و گواهی سلامت ایشون گفتن حلقوی هستی ولی تو ناحیه ۳ و ۶ و ۹ چندتا حالت خراش داری که من نمیدونم حالت پرده خودته یا نه؟ من با نامزدم دخول داشتم و اینو به دکتر گفتم احتمال داره که دکتر مبنی بر این موضوع اشتباه تشخیص داده باشن و پرده بکارتم از نوع حلقوی شرابه دار باشه؟؟؟؟

    • پشتیبان

      سلام
      با توجه به اینکه به پزشک مراجعه کردید الان دنبال چی هستید؟
      در آخر نتیجه بررسی پزشک چه بود و چه گفتند؟ و گواهی سلامت

      • ممکنه تشخیص پزشک اشتباه باشه و اون ها خراش نباشن و پرده ام از نوع حلقوی شرابه دار باشه؟؟؟ دکتر بهم گواهی سلامت نداد ا

        • پشتیبان

          گواهی رو معمولا قبل از ازدواج میگیرند
          اگر رابطه داشتید پزشک متوجه میشه
          اون هم بستگی به پزشک متخصص داره

      • سلام من نوع پردم مضرس دندانه دار ميخواستم ببينم رابطه داشته باشم پردم پاره ميشه ؟

  7. سلام من عقدم و با شوهرم رابطه داشتم پزشك قانوني. معاينه كردند ونوشتن پردم از نوع حلقوي كنگره دار هست بدون پارگي قابل ارتجاع ميباشد بعدش ك رابظه برقرار كردم خيلم خون اورد وهر موقعه هم انجام ميديم خون مياره اين نشونه چي است

    • پشتیبان

      سلام
      ابتدا باید بررسی بشه که خون بخاطر بکارت هست یا چیز دیگر
      اگر بخاطر بکارت باشه ممکنه احتمالا بخاطر این باشه که پارگی بصورت کامل نبوده و هربار فقط بخشی از پرده پاره شده
      احتمالات دیگری هم هست. به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

  8. من ازدواج کردم و قبل عقد گواهی سلامت گرفتم و پرده از نوع دندانه دار بود وقتی رابطه داشتیم درد داشت ولی اصلا خون نیومد دلیلش چیه؟ینی پاره نشده؟

    • پشتیبان

      احتمالا به خاطر نوع پرده بوده
      میتوانید به پزشک زنان مراجعه کنید تا مطمئن شوید.

      • اها مرسی پس پردم سالمههه؟؟ اخه من دارم ازدواج میکنم از معاینه ها میترسم 😥ممکنه پردم ارتجاعییی باشع خیلی واسم سوال؟؟

        • پشتیبان

          طبیعتا بدون برسی دقیق نمیتوان دقیقا گفت اون داخل چه خبره. اما نگرانی بیمورده

  9. سلام من دختر 15 ساله ام جدیدا خیلی نگرانم ؟ پرده مم از نوع حلقوی شرابه دار میشه بهم کمک کنید و موقع قاعدگی باشی متوجه خون نشی؟؟؟ میشه کمکم کنید ینی من پرده ندارمم؟؟

    • پشتیبان

      سلام جای نگرانی نیست
      فقط ااون ککارر غلطط رو تکرار نکنید و مواظب باشید به فشار برخورد نکنه

  10. سلام ممکنه با فشار اب تو دستشویی پرده پاره شه؟ یا با ورزش ژیمناستیک؟
    از کجا بفهمیم خودمون ک پرده داریم یا نع؟

    • پشتیبان

      سلام
      به صورت کامل نه اما اگر شدید باشه ممکنه آسیبی ببینه

  11. سلام خسته نباشید مه یک دختر بیست و یک ساله هستم من دیدم ک خون آمده آیا پرده بکارتم از بین رفته یا خیر یا آسیب دیده وقتی دستشویی رفتم متوجه شدم اول سوزاک شدم ‌بعد دیدم خون آمد خون روشن و درد نداشتم و بعد از پنج روز مریض ماهوار شدم و درد در قسمتی پای چپم از داخل احساس میکنم گاهی یک نو سوزیش دارم و حال که خوبم لطفا برم کمک کنید واقعا میترسم هیچ راهی ندارم اگر شب عروسی ازم خون نیاید چی لطفا برم بگوید از بین رفته یا آسیب دیده شب عروسی دو بار خون خواهد آمد یا نه مه دیوانه میشم
    لطفا لطفا لطفا کمکم کنید

    • پشتیبان

      سلام
      حقیقتا هیچکسی بدون بررسی نمیتواند نظر قطعی بدهد. اما پارگی در اثر رابطه متفاوت است. در این مورد اگر پرده آسیبی هم دیده باشد احتمالا جزئی هست. بعضی از انواع بکارت هم بخاطر نوعشان هیچوقت به هیچ شکل خونریزی ندارند. جای نگرانی نیست انشالله خون خواهد آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *