اندازه آلت تناسلی مردان به همراه جدول

حداقل اندازه آلت تناسلی مردان بر حسب سن,اندازه آلت مردی, اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان + جدول, خاصیت کاسنی چیست, اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چقدر است, سایز و اندازه آلت تناسلی آقایان چقدر در رابطه جنسی مهم است, حداقل اندازه آلت تناسلی مردان, اندازه استاندارد و طبیعی آلت تناسلی مردان

یکی از دغدغه های آقایان و حتی برخی از خانم ها اندازه آلت تناسلی مردان است. آیا بزرگ و کوچک بودن آلت تناسلی ملاک مهمی در رابطه جنسی است؟ اندازه نرمال برای آلت تناسلی مردان چقدر است؟ آیا اندازه آلت در روابط زناشویی تاثیری دارد؟ در ادامه با ما  همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بررسی کنیم.

اندازه آلت تناسلی مردان

از زمان های دور در برخی از فرهنگ ها و اقوام باستان در سرتاسر جهان سایز آلت تناسلی اهمیت و جایگاه خاصی داشته است و بعضا مورد پرستش هم قرار می گرفته و در هنرهایی مثل نقاشی و مجسمه سازی مورد توجه واقع شده است. شاید برای خیلی از مردان داشتن آلت بزرگ نشانه ی قدرت باشد و حس اعتماد به نفس را بالا ببرد.

امرزوه با پیشرفت در دنیای ارتباطات و افزایش دانش مردم، گرایش به داشتن آلت بزرگ تر رو به افزایش هست. شاید بتوان اینگونه بیان کرد که نوعی تجمل گرایی در روابط جنسی رخ داده است. به عنوان مثال همانگونه که یک میز ساده می تواند موجبات صرف غذا بر روی آن را بدون بروز هیچ مشکلی برای ما فراهم کند، ولی بدلیل روحیه تجمل گرایی تمایل به داشتن میزهای گران قیمت با شکل و شمایل خاص، داشتن کنده کاری و جنس چوب ویژه می باشیم.

اندازه آلت تناسلی مردان به همراه جدول

صرف نظر از اینکه آلت با چه اندازه ای می تواند موجبات رضایت زن را فراهم سازد و وی را به ارگاسم برساند، خیلی از مردانی که در روابط زناشویی توان ایجاد رضایت جنسی در همسر خود را دارند نیز تمایل به داشتن آلت بزرگتری می باشند. ولی موضوع به همین جا ختم نمی شود چراکه رابطه ی جنسی، یک رابطه ی دو طرفه هست و در طرف مقابل شما، زنی می باشد که حالا او هم بدلیل جو حاکم بر فضای مجازی و دنیای بی حد و مرز ارتباطات دچار این تجمل گرایی شده و از همسر خود انتظار داشتن آلت تناسلی بزرگتری را دارد.

تو گویی مرد بیچاره در هنگام توزیع اعضا و جوارح بدن حین خلقت، در انتهای صف این عضو پر هیاهو قرار گرفته و چیز دندان گیری نصیبش نشده است و حال باید شاهد سرکوفت و طعنه های همسر خود نیز باشد. شاید باور این مسئله سخت باشد هنوز مردانی هستند که با تصور اینکه آلت کوچکی دارند، به انزوای جنسی کشیده شده و به خیال اینکه توان ایجاد رضایت مندی در شریک جنسی خود را ندارند، از ازدواج و داشتن رابطه ی جنسی پرهیز می کنند.

در موارد زیادی شاهد آن هستیم که والدین نیز از کوچکی آلت فرزندان خود ابراز نگرانی می کنند و در مطب پزشکان بدنبال اطمینان از نرمال بودن سایز آلت و یا راهکاری برای درمان کوچکی اندام تناسلی در کودکان و افزایش سایز آلت فرزند خود می باشند.

اگر از منظر علمی بخواهیم به موضوع نگاه کنیم در ابتدا بایستی چند حقیقت را در مورد آلت تناسلی بدانیم:

1- آلت تناسلی از 3 بخش تشکیل شده است: اجسام غاری که دو عدد بوده و حاوی عضلات و حوضچه های خونی هستند و توسط غلاف خاصی احاطه شده اند و بهنگام تحریک جنسی، خون در حوضچه های خونی تجمع یافته و باعث افزایش حجم آلت و در نهایت نعوظ و بعبارتی سیخ شدن آلت تناسلی می گردد. بخش سوم مجرای ادراری است که در زیر اجسام غاری قرار گرفته و البته خود مجرای ادراری نیز توسط بافت اسفنجی احاطه شده است.

2- آلت تناسلی در مردان تنها عضوی است که به هنگام تحریک جنسی افزایش سایز می یابد. بعبارتی هیچ عضوی در بدن نیست که با تحریک جنسی بزرگ شود. پرخون شدن حوضچه های خونی و خاصیت ارتجاع پذیری اجسام غاری این قابلیت را به آلت می دهد تا بتواند در فعالیت های جنسی بزرگ شود. لذا در بحث جراحی برای افزایش سایز آلت نمی توان بخش دیگری از بدن را به آلت پیوند زد تا بزرگتر شود. چون از این قانون (یعنی بزرگ شدن بهنگام تحریک جنسی) پیروی نمی کند و با تحریکی جنسی بزرگ نمی شود.

3- سایز آلت تناسلی مثل دیگر ویژگی های بدنی انسان تابع نژاد، ژنتیک یا وراثت است و عواملی محیطی تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی آن ندارند.

4- هورمون جنسی مردانه یا همان تستوسترون عامل اصلی رشد آلت تناسلی در دوره ی بلوغ می باشد ولی میزان رشد آلت و اثربخشی هورمون از همان قانون وراثت پیروی می کند. بعبارتی اگر در قبل از شروع دوران بلوغ به یک پسر تستوسترون داده شود، نه تنها باعث بلوغ زودرس می شود، بلکه باعث افزایش سایزی بیشتر از آنکه قرار است بعد از بلوغ رخ دهد نخواهد شد.

اهمیت اندازه آلت تناسلی مردان برای زنان

به نظر می‌رسد نگرانی‌های مردم در مورد اینکه آیا سایز آلت تناسلی او به دلخواه همسر باشد یا خیر، کاملاً بی اساس است. این دیدگاه اشتباه بر این واقعیت است که آنها به دلیل ذهنیت خود، آلت تناسلی خود را کوچک‌تر از چیزی که هست در نظر می‌گیرند و این از لحاظ زندگی برای آنها مثبت نیست. یک نکته امیدوار کننده برای مردان این است که آلت تناسلی از بالا دیده می‌شود و این باعث می‌شود که به نظر کوچکتر باشد. این در حالی است که نگاه مستقیم یا نگاه از کنار اندازه دقیق‌تری به ما می‌دهد.

بنابراین مشاهده کردن آلت تناسلی از بالا و همچنین احتمالاً مقایسه آن با فیلم‌های پورنوگرافی و یا آلت تناسلی سایر مردان، این دیدگاه کاذب و خیالی را در آنها به وجود می‌آورد. اما آیا زنان درک بهتر و قابل اعتمادتری نسبت به این موضوع دارند؟

اندازه نرمال برای آلت تناسلی مردان چقدر است

همه چی در مورد اندازه آلت تناسلی

یک مطالعه علمی در مجله بین المللی ارولوژی بریتانیا، مشخص کرده است که اکثریت زنان، در حدود ۸۵ درصد، نسبت به طول و قطر آلت تناسلی همسر خود راضی بودند، این در حالی بود که مردان آنها نسبت به اندازه آلت تناسلی خود مطمئن نبودند. تقریباً نیمی از مردان مورد مطالعه، ۴۵ درصد، معتقد بودند که آلت تناسلی کوچکتر دارند، اما محققان گزارش داده اند که اندازه کوچک آلت تناسلی واقعاً یک پدیده نادر است.

حدود ۱۷۰ زن در یک مطالعه دیگر به در پرسشنامه به سؤالات محققان پاسخ داده‌اند پاسخ آنها یک دیدگاه واضح و جالب نسبت به سایز آلت تناسلی می‌دهد. این تحقیقات نشان داد که طول آلت تناسلی در درجه اهمیت کمتری برای آنها قرار دارد. بر اساس این مطالعه، در حالی که بیشتر مردم در مورد طول آلت تناسلی خود نگران هستند، باید بدانند که زنان بیشتر علاقه مند به قطر آلت تناسلی هستند. مطالعه ۵۰ دانشجوی دختر فعال جنسیتی گزارش داد که برای درصد بسیار بالایی از زنان، ۹ نفر از ۱۰ نفر، قطر آلت جنسی رضایت بیشتری در رابطه جنسی برای زنان به وجود می‌آورد.

زنان به مردان با آلت تناسلی بزرگ علاقه ندارند

یک دیدگاه اشتباه عمومی در رابطه با اندازه آلت تناسلی این است که آلت تناسلی بزرگتر باشد، رضایت زنان بیشتر است. این در حالی است که یک مطالعه منتشر شده در مجله PLOS ONE در نوامبر 2015 از روش‌های جدیدی برای درخواست زنان در مورد ترجیحات اندازه آلت تناسلی استفاده کرده و از مدل‌های مدل‌های سه بعدی برای بررسی نتایج استفاده کرده است.

 

اندازه‌های مشخص شده در این تحقیق در محدوده‌ ۴ اینچ تا 8.5 اینچ در مورد طول آلت تناسلی و در محدوده 2.5 اینچ تا 7 اینچ برای قطر آلت تناسلی انجام گرفته است. در واقع اندازه متوسط آلت تناسلی در مردان آمریکایی در حالت نعوظ ۶ اینچ طول دارد و دور آن حدود ۵ اینچ دارد. نتایج بدست آمده در این تحقیق نشان داد که کسانی که صرفاً برای یک بار رابطه جنسی برقرار می‌کنند، به آلت تناسلی بزرگتر و با قطر بیشتر علاقه دارند.

  • برای همسران دائمی، زنان به آلت‌هایی با قطر کمتر و در عین حال طول کمتر نسبت گزینه‌های دیگر علاقه دارند.
  • برای کسانی که چند رابطه جنسی در یک شب را تجربه می‌کنند، به طور میانگین طول 6.3 اینچ و قطر 4.8 اینچ انتخاب بهتری بود.
  • برای کسانی که فقط یک رابطه جنسی برقرار می‌کنند، طول آلت تناسلی 6.4 اینچی و قطر آلت تناسلی ۵ اینچی بهترین انتخاب بود.

چه چیزی اندازه آلت تناسلی مردان را تعیین می کند؟

اندازه آلت تناسلی بر مبنای زمینه های ژنتیکی فرد تعیین می شود. اندازه آلت در طی بلوغ تغییر می کند. رشد آلت بین سنین ۱۰ تا ۱۴ سالگی شروع می شود، البته این زمان در بعضی پسر بچه ها زودتر و بعضی دیرتر است.

در ابتدا بیضه ها شروع به بزرگ شدن کرده و رویش موهای تناسلی آغاز می شود. رشد آلت ابتدا در طول و سپس در قطر صورت می گیرد. اندازه متوسط آلت افراد بالغ در حالت معمولی (شل) بین ۴تا ۸ سانتی متر است. نوجوانان برای آگاهی از اندازه قطعی آلتشان باید تا یک تا دو سال پس از توقف رشد قدی خود صبر کنند.

جدول اندازه آلت تناسلی مردان

جدول اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان

روش اندازه‌گیری

اگرچه هیچ تکنیک استانداردی برای اندازه‌گیری سایز آلت وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد در بین محققان تا حد زیادی توافق وجود دارد که:

درازای آلت بایستی با اندازه‌گیری بخش روییِ آلت و با شروع از «تقاطع پوست زهار-آلت» تا نوک کلاهک انجام شود.

پهنای آلت نیز بایستی از بخش میانی تنهٔ آلت اندازه‌گیری شود.

همچنین اندازه‌گیری درازا و پهنای آلت، در سه وضعیت «خوابیده»، «کشیده‌شده» و «آخته» صورت می‌گیرد. به عبارت دقیق‌تر:

حالت «خوابیده»، زمانی‌ست که آلت در وضعیت تحریک‌نشده و غیربرانگیخته است.

حالت «خوابیدهٔ کشیده»، زمانی است که آلت در عین خوابیدگی، تا حداکثر ممکن به وسیلهٔ دست یا ابزار کشیده شده‌است؛

حالت «آخته»، زمانی است که آلت تناسلی مردان در حالت برانگیختگی حداکثری قرار دارد- خواه این حالت از طریق مشاهدهٔ چیزی تحریک‌آمیز حاصل شده باشد، یا لمس یا با استفاده از قرص و دارو.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *