خواص زرشک برای درمان اسهال

خواص زرشک برای درمان اسهال

خواص زرشک برای درمان اسهالبیماری اسهال از انواع بیماری های روده ای محسوب می شود که می تواند باعث کم آبی و در موارد شدید سبب مرگ بیمار شود. با سایت ما همراه باشید.

 

بیماری های گوارشی معمولاً به دلیل ورود یک عامل بیماری زا از نوع باکتریایی حادث می شود. این بیماری می تواند رفته رفته با فعالیت مربوط به باکتری شدت پیدا کند. برای آنکه بتوانید به درمان آن بپردازید در اولین مرحله باید از درمان های خانگی کمک بگیرید که یکی از بهترین و مؤثرترین درمان های دم دستی شما استفاده از زرشک است. حتی زرشک در درمان های بیماری های دیگر هم اثر مثبتی خواهد داشت.

 

این میوه سرشار از کربوهیدرات، فیبر و ویتامین های مختلف و مواد معدنی است. خاصیت آنتی اکسیدانی زرشک می تواند به بهبود بیماری های قلبی کمک کند.

 

زرشک می تواند به درمان اسهال منجربه شود؟
زرشک

 

مواد مغذی زرشک

زرشک حاوی مواد معدنی مانند روی، منگنز و مس است که در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری ها تاثیر دارند . رنگ قرمز روشن این میوه ناشی از آنتوسیانین های موجود در آن است که می تواند به سلامت مغز و قلب انسان کمک کند.

بِربِرین موجود در زرشک به بدن در کاهش قند و کلسترول خون، سرعت پیشرفت سلول های سرطانی و مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

 

خواص زرشک

۱ – کمک به کنترل دیابت

انسولین هورمونی است که میزان قند خون را تنظیم می کند. بربرین پاسخ سلول های بدن به هورمون انسولین را تنظیم کرده و در کاهش قند خون موثر است .

محققان دریافتند که تاثیرات مفید بربرین بر قند خون و هموگلوبین A1c (سنجش میانگین قند خون در 3 ماه ) با دارو های مانند متفورمین قابل مقایسه است.

مصرف روزانه 2 میلی گرم عصاره میوه زرشک خشک، سطح هموگلوبین A1c را کاهش داده و قند خون را تا حد زیادی پایین می آورد. اما هنوز نمی توان به طور قطع در رابطه با تاثیر مفید مصرف زرشک تازه یا زرشک خشک اظهار نظر کرد

 

۲ – درمان اسهال

این خاصیت زرشک به دلیل غلظت بالای بربرین است که باعث کندی ترشح مدفوع از طریق روده می شود. در یک مطالعه روی 196 بزرگسال مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر نشان داده شد که مصرف 800 میلی گرم هیدروکلراید بربرین در روز، به طور معنا داری باعث کاهش دفعات اسهال و نیاز فوری به دفع می شود.

 

۳ – محافظت در برابر سندروم متابولیک

سندروم متابولیک شامل افرادی است که حداقل سه مورد از عوامل تهدید کننده سلامت بدن مانند چاقی، افزایش تری گلیسیرید، کلسترول HDL، فشار خون بالا و افزایش قند خون ناشتا را داشته باشند. نوشیدن حدود 200 میلی لیتر آب زرشک در روز، شما را در مقابل سندروم متابولیک محافظت می کند.

 

۴ – کمک به سلامت دندان

زرشک به جنگ عفونت ها می رود. بربرین به عنوان یک ماده ضدالتهابی قدرتمند عمل می کند. زرشک می تواند به درمان بیماری های التهابی دندان مانند ورم لثه که با ایجاد پلاک، تورم و سوزش لثه ها همراه است کمک کند. استفاده از ژل دندان زرشک به مدت 21 روز به طور قابل توجهی باعث کاهش پلاک و ورم لثه می شود.

 

۵ – مبارزه با سرطان

از آنجا که بربرین به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند؛ می تواند باعث جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی شود.

 

زرشک می تواند به درمان اسهال منجربه شود؟
درمان اسهال

۶ – درمان آکنه
یکی دیگر از خواص زرشک کمک به درمان آکنه و جوش های پوستی است. به طور خاص، بربرین و سایر ترکیبات موجود در زرشک می تواند به مبارزه با التهاب و عفونت ها پوست کمک کند.

 

۷ – درمان آفت دهان

تحقیقات نشان می دهند که استفاده از ژل حاوی بربرین موجود در زرشک می تواند باعث کاهش درد، قرمزی و کوچک شدن زخم دهان افراد مبتلا به آفت شود.

 

منبع: hamgardi.com

 

مطالب دیگر:

طرز تهیه لواشک در خانه / طرز تهیه لواشک خانگی با هلو و زردآلو

عوارض و مضرات روغن، عرق و گیاه آلوئه‌ ورا

خاصیت گل بابونه برای معده، سرماخوردگی و بیماری های عفونی زنان

 

 

 

پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *