خواص و طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس با سنبل الطیب، بابونه، گل گاوزبان، نعناع

دمنوش اسطوخودوس و نعناع, دمنوش اسطوخودوس و بابونه, دمنوش اسطوخودوس سنبل الطیب,دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس, دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان,دمنوش اسطوخودوس و افتیمون, گیاه اسطوخودوس, دمنوش گل گاو زبان 

دمنوش اسطوخودوس از گیاه دارویی اسطوخدوس و یا لاواند به فرانسه (Lavande) و به انگلیسی (Lavender) گفته می‌شود تولید می شود. در این مقاله سایت همراه ما باشید.

 

گیاه اسطوخودوس طبیعتی گرم و خشک دارد و دارای ویتامین A ، کلسیم و آهن است. از گذشته تا به امروز دمنوش اسطوخودوس را برای رفع خستگی و کسب آرامش مصرف می کنند. شما با خوردن این دمنوش قبل از خواب می توانید خوابی آرام داشته باشید. درواقع رایحه اسطوخودوس نگرانی و دل آشوبه را از بین می برد.

 

همچنین این بوی بسیار مطبوع موجب شده تا این گیاه در صنایع عطرسازی و لوازم آرایشی و بهداشتی پرکاربرد باشد.

 

زمانی که دچار استرس و اضطراب هستید شما می توانید این دمنوش را تجربه کنید. این گیاه دارویی تقریبا بی ضرر بوده و استفاده از آن در صورتی که حد اعتدال رعایت شود، عوارضی به همراه نخواهد داشت.

 

 

خواص و طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس با سنبل الطیب، بابونه، گل گاوزبان، نعناع

دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس و سنبل الطیب از دمنوش های پرخاصیت است که از دیرباز توسط ایرانیان مصرف می‌شده است. این دمنوش طبیعتی گرم و تر دارد. از خواص بیشمار این دمنوش می توان به درمان بیخوابی ، آرامبخش اعصاب، ضدافسردگی و دلهره، نشاط آور، برطرف کننده میگرن، ضد سرماخوردگی و … اشاره کرد.

 

طرز تهیه : به ازای هر نفر 1 قاشق غذاخوری اسطوخودوس و 1 قاشق سنبل الطیب داخل قوری بریزید. روی آن 2 لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود نیم ساعت دم بکشد.

می توانید چند قطره آب لیموی تازه داخل آن بچکانید تا هم طعم بهتری پیدا کند و هم رنگ ارغوانی زیبایی پیدا کند. این دمنوش را با نبات شیرین کنید و نوش جان کنید.

 

نکته ها: گیاهان دارویی نیز مانند سایر داروها مقدار و اندازه مصرف معین دارند. همچنین در برخی موارد و افراد باید با احتیاط مصرف شوند. مصرف این دمنوش در زنان باردار و شیرده می بایست با مشورت پزشک صورت بگیرد. می توانید از ابتدا نبات را داخل قوری انداخته و همراه با نبات دم کنید.

مصرف آن به‌عنوان نوشیدنی پس از شام توصیه می‌شود.

  آشنایی با طریقه مصرف روغن اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس و بابونه

دمنوش اسطوخودوس و بابونه

دمنوشی برای زندگي بدون استرس! براي تهيه اين دمنوش يك قاشق غذاخوري بابونه، يك قاشق غذاخوري بادرنجبويه، يك قاشق غذاخوري اسطوخودوس و دو قاشق غذاخوري گل بنفشه (در تابستان) را با دو ليوان آب‌جوش مخلوط مي‌كنيم اما در زمستان گل بنفشه را به يك قاشق غذاخوري محدود مي‌كنيم. اين تركيب را با دو ليوان آب‌جوش 20 دقيقه دم مي‌كنيم، بعد مي‌توان آن را تا سه بار در روز ميل كرد. اين دمنوش براي افرادي كه به‌طور ناگهاني عزيزي را از دست داده و به‌اصطلاح دچار تروماي روحي و در پي آن دچار دردهاي دائمي سر، شكم و. . . مي‌شوند نيز كارساز خواهد بود. بابونه و اسطوخودوس باعث آرام شدن سیستم عصبی و گوارش می گردد.

 

 

دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان

در طب سنتی ایران از این دمنوش برای درمان بی خوابی، استرس و اضطراب، افسردگی، میگرن و سرماخوردگی استفاده می شود.

1 قاشق غذا خوری گل گاو زبان و نصف قاشق غذا خوری اسطوخودوس را درون 1 لیوان آب جوش بریزید، بگذارید 30 دقیقه بماند تا دم بکشد. برای اینکه دمنوش طعم بهترین بگیرد، می توانید یک قاشق چای خوری عسل طبیعی و چند قطره لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید و بنوشید.

 

دمنوش اسطوخودوس و نعناع

دمنوش اسطوخودوس و نعناع

خاصیت آرام بخشی بی نظیر

رفع اظطراب و استرس و بیخوابی

رفع افسردگی

کمک به پاکسازی کبد

تقویت معده

 

طرز تهیه: دو لیوان آب جوش ۲ قاشق چای خوری گلبرگ های خشک شده یا تازه ی اسطوخودوس ½ پیمانه برگ های تازه ی نعناع طرز تهیه گلبرگ های اسطوخودوس و برگ های نعناع را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کنید و اگر خواستید، یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. این مقدار برای دو نفر کافی است.

 

حالا که با دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس و سایر آن ها آشنا شدید، می‌توانید با مطالعه مقاله‌ روغن اسطوخودوس برای کف پا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

 

دمنوش اسطوخودوس و افتیمون

( اسطوخودوس+بادرنجبویه+ گل گاوزبان +آفتیمون+بابونه) از هرکدام 10 گرم در یک لیوان آب بزرگ دم کرده ، به جای چای استفاده شود . این معجون دم کردنی تاثیر بسیار موثری در تنظیم خواب ،طپش قلب، وسواس فکری ، لرزش بدن و تنگی نفس دارد.

همچنین مطالب طبع اسطوخودوس و عوارض اسطوخودوس را مطالعه نمایید.

 

مطالب مرتبط :

خواص دمنوش گل گاو زبان | روش دم کردن گل گاو زبان و زنجبیل

آشنایی با طریقه مصرف دمنوش، روغن، عرق و گیاه نعناع

خاصیت گل بابونه برای معده، سرماخوردگی و بیماری های عفونی

 

 

  تاثیری که چای اسطوخودوس در پسرزایی دارد
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

5/5 - (13 امتیاز)

یک نظر

  1. Anigakeshishi

    مرسی برای مطلب عالی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *